live acts

TraiZor

Ouwe rot
Als jullie een live act doen he, draaien jullie dan altijd dezelfde nummers?
krijg je dan niet zoiets van "tonyblack.. hmm.. die hebben we al gezien heur.." of draaien jullie altijd iets anders?

euhh.....

We hebben zeker wel nummers, maar die zijn dus echt live. Dus ze zijn echt altijd compleet anders. Misschien kan Murphi of equate iets toelichten. Zij hebben ons meerdere keren gezien.

Ik persoonlijk vind het wel leuk om iets van herkenbaarheid te hebben. Ikzelf heb dat altijd als erg prettig ervaren bij bijvoorbeeld de Acid Junkies. Je hoort dan verschillen en weet dan dat het echt live is.

Wij nemen ook niet altijd dezelfde gear mee. Natuurlijk de basis wel, maar rand synths wisselen nog wel eens. (sh-101, mc-202, neptune, MM, Simmons of A-100)

Maar je moet gewoon een keertje komen kijken en dan snap je misschien wat ik bedoel.

Roter, 1983 en QB double live zijn erg leuk om te doen. :)

ik heb tot nu toe nooit hetzelfde gedaan
en mijn improvisatie gehalte is erg hoog

Dat wil niet zeggen dat bij ons het improvisatie niveau laag zou zijn. Niet dat matt second dat zegt, maar de middelen waarmee we werken hebben een bepaalde structuur. Drumcomputers in write mode zorgen ervoor dat we live nog steeds totaal vrij zijn, bijvoorbeeld.. en de rest.
Maar je moet maar komen kijken inderdaad. Het liefst 31 augustus in Gent en 16 november in Den Haag. 31 augustus zie je matt second EN TonyBlack en 16 november kun je dan controleren of het hetzelfde klinkt.

Het zijn eigenlijk alleen een paar loopjes wat herkenbaar is bij tonyblack. voor de rest lopen er 38 drumcomputers en 303's mee te knallen en dat maakt het iedere keer weer anders. Maar de vorige keer (in dat waaaazige venlo daar met die vreemde mensen met bloemenkranzen) hoorde ik bv elementen uit QB double terwijl de ondergrond compleet anders was.

Stand van zaken..

Stand van zaken..

Ik denk dat een liveset van ons wél heel duidelijk aangeeft waar we op dat moment staan.. laatste keer in Venlo bijvoorbeeld hebben we vrij veel SIDStation gebruikt.. en het nodige aan drums door de Sherman gehaald.. wat het geheel roch wat 'ranziger' maakt..

En de stemming heeft ook veel invloed op onze set.. zie je het publiek heel enthousiast reageren.. dan probeer je de 'vibe' vast te houden.. kakken ze een beetje in.. dan zoek je verder naar een 'sound' die ze wél oppakken (binnen bepaalde grenzen natuurlijk ;) )

aha dus jullie doen elke keer een andere set nummers van jullie met ook andere gear erbij. maar als je niet zoveel gear hebt kan dat natuurlijk niet. hebben jullie ff mazzel :L hoe deden jullie dat in het begin dan eigenlijk toen jullie nog niet zoveel gear hadden?

en nog ff over die fillins he, je hebt fills van 1 maat 2 maten en 4 maten.. hebben jullie al die fills gecategorizeerd of doen jullie alleen aan de 1-maat fills ofzo?
en gebruiken jullie om zo'n fill te triggeren een mute-memory (op z'n yamaha's) om de fill tracks te unmuten en de basskick (bv.) te muten?

en hebben jullie altijd nog een hoofdtelefoon op?

en hoe doen jullie dat met drank? altijd nuchter on stage?

wat een vragen he :L

gezien omstandigheden kan ik nog ff niet komen kijken, maar een keer zal ik er zijn! :)

Origineel geplaatst door TraiZor
aha dus jullie doen elke keer een andere set nummers van jullie met ook andere gear erbij. maar als je niet zoveel gear hebt kan dat natuurlijk niet. hebben jullie ff mazzel :L hoe deden jullie dat in het begin dan eigenlijk toen jullie nog niet zoveel gear hadden?
Vroeger was het heel anders. Ik ben alleen begonnen met een MC-303, een TR-606, een TR-707, een drumstation en S2800i, geloof ik en dan gebruik je de multitembraliteit van je MC-303 en S2800 veel meer. Dus dan is het allemaal minder flexibel. Dat was nog minder interessant dan nu.
en nog ff over die fillins he, je hebt fills van 1 maat 2 maten en 4 maten.. hebben jullie al die fills gecategorizeerd of doen jullie alleen aan de 1-maat fills ofzo?
en gebruiken jullie om zo'n fill te triggeren een mute-memory (op z'n yamaha's) om de fill tracks te unmuten en de basskick (bv.) te muten?
Eigenlijk alleen maar door te muten en unmuten. Daar heb ik al iets over geschreven in deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3361
Wat ik live als erg prettig ervaar is het volgende. De 909 drums zitten in de MPC, dus de basis drums (909 mag ik wel de basis noemen) zijn bij elk optreden bij een bepaald nummer hetzelfde. Natuurlijk met variaties en zo, maar dat vergroot erg het herkennings gevoel. Verder natuurlijk nog een x aantal drumcomputers in write mode en dan kun je wel leuk live programmeren.
en hebben jullie altijd nog een hoofdtelefoon op?
Nee, heel soms.. Niets vooraf luisteren... Gewoon erin gooien en eventueel corrigeren.

en hoe doen jullie dat met drank? altijd nuchter on stage?
Jij kent mij en CraZ niet... Anders had je die vraag nooit gesteld. ;) :biertje:

wat een vragen he :L

gezien omstandigheden kan ik nog ff niet komen kijken, maar een keer zal ik er zijn! :)
Is goed!

Back