Sander02
Gepokt en gemazeld
Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Hmmz bedankt hanz, dit begint er al op te lijken, maaaar... ik vind nog niet hoe ik sounds precies beneden kan horen, alsof ze onderaan zitten... heb al geprobeert met panning
Ik denk dat je dat effect toch met phase cq comb-filter achtige tools kan bereiken. (dus een combo van Eq en phase)
Als er bijv in een geluid weinig laag zit, en in een ander geluid weinig hoog, dan kan het al 'boven-en-beneden' klinken als je bij beide de nutteloze info subtiel weg-eq'ed. Het moet niet benepen kan klinken natuurlijk
Met een comb-filter (kam) kan je het effect van onder en boven nabootsen maar er zit een adder onder het gras. Niemand z'n hoofd is hetzelfde netals afstanden tussen je oren en in je binnenoor enz., dus als jij tevreden bent kan een ander weer denken dat e.e.a niet klopt misschien
Het meeste is al gezegd hier. Verschil tussen mono-tracks en (true) stereo-tracks werkt goed, maar het is idd een combinatie van al die dingen waarmee je contrast kan verkrijgen.
Als je aan het eind van de rit de stereo van je hele track (zonder beat misschien) uitrekt met een stereo-widener, dan zal je merken dat de galm ineens erg naar voren komt en links nog verder links is en rechts nog verder rechts. Dus let op met de hoeveelheid galm. Ik kan je de SPL vitalizer aanbevelen trouwens, erg fijn apparaat.

lijk mij.
)