Expressiepedaal

Bartology

Big member
Wie gebruikt een expressiepedaal?

Welk pedaal?

Bij welke synth?

Wat doe je er vooral mee?

Bij de XP-50. Ik maak er vooral expressie mee.

Attachments

• ev-5_vm.gif
    ev-5_vm.gif
    12,1 KB · Bekeken: 104
Bedankt Sjaak (ook voor je PB) :biertje:

Ik heb al even gekeken. Ik gebruik ook meestal de realtime effecten, maar een pedaaltje lijkt me erg handig.

Zou ik voor de Motif een andere moeten aanschaffen (van Yamaha??)

Zit er veel verschil tussen, dan?

Ik dacht altijd dat een expressie pedaal = een volume pedaal = zo'n saai ding dat er uit ziet als een gaspedaal.
Werkt toch ook van alle merken op alle merken?

En wat je ermee doet ligt natuurlijk helemaal aan de synth, in mijn geval meestal zelfs aan de patch die je gebruikt.
Maar op een synth met een uitgebreide modulatiematrix (Microwave, Matrix) of die ervoor gebouwd is om expressief te bespelen (VL1) is het zeker leuk. Al voel ik me op de VL1 af en toe net zo'n Nikkelen Nelis, met breathcontroller in de mond, linkerhand op modhweel & pitchbender, voet op het gaspedaal en dan òòk nog proberen velocity en aftertouch te doseren... :D

Heb vanmiddag de EV5 gehaald.

Ik kan nu het volume van de Fantom regelen. In de Fantom kan ik de parameters van het pedaal wijzigen.
Sjaak, kan dat per performance, zodat ik mijn live-settings kan instellen met bijpassende pedaal-acties?
Ben nog niet het modulation / lesley effect tegengekomen (kan je MFX ook aan en uit schakelen?)

Origineel geplaatst door Sjaak
Ik gebruik een Roland EV-5, gebruik em vooral voor het rotary effect bij Hammonds. Verder gebruik ik meestal de real-time controllers die op de synths zitten. Als je wat meer zou willen zou je eens kunnen kijken naar een Roland FC-200

http://www.rolandus.com/products/details.asp?catid=1&subcatid=4&prodid=FC%2D200

O, da's apart.. ik gebruik de switch-pedaal voor langzaam<>snel draaien van de rotary en de expressie-pedaal voor het volume. Dus netals bij een echte hammond.

Dan vraag ik me af, waar regel jij het volume dan mee?

Origineel geplaatst door Sander02
O, da's apart.. ik gebruik de switch-pedaal voor langzaam<>snel draaien van de rotary en de expressie-pedaal voor het volume. Dus netals bij een echte hammond.

Dan vraag ik me af, waar regel jij het volume dan mee?

Meestal met de Fantom performance (multi-mode) mixer en de 4 controllers.

Attachments

• snag-107.jpg
    snag-107.jpg
    49,9 KB · Bekeken: 87
Even aanhaken bij dit draadje;

Bestaat er ook een expressiepedaal waarmee je het totaal volume van je setup kunt regelen ? Bijvoorbeeld tussen je mengtafel en de (DIout / monitor).
Eigenlijk dus een stereo potmeter in een pedaal.

Origineel geplaatst door renema
Even aanhaken bij dit draadje;

Bestaat er ook een expressiepedaal waarmee je het totaal volume van je setup kunt regelen ? Bijvoorbeeld tussen je mengtafel en de (DIout / monitor).
Eigenlijk dus een stereo potmeter in een pedaal.

Ja... dat heet dan toch gewoon een volume pedaal? Die zijn er zeker.

Origineel geplaatst door Bartology
Heb vanmiddag de EV5 gehaald.

Ik kan nu het volume van de Fantom regelen. In de Fantom kan ik de parameters van het pedaal wijzigen.
Sjaak, kan dat per performance, zodat ik mijn live-settings kan instellen met bijpassende pedaal-acties?
Ben nog niet het modulation / lesley effect tegengekomen (kan je MFX ook aan en uit schakelen?)

Bart,
Heb het ff uitgezocht. Je hebt 3 instellingen mbt controllers:

- system settings: system controller 1 t/m4
- patch => CTRL source 1 t/m4 = modulation matrix
- performance => CTRL switch

Voorbeeld - Bij mij staat de Fantom System Controller 1 op "Modulation". Ik heb hier een user patch waarbij ik mbv System Controller 1 de MFX1 speed aanstuur. MFX1 = Rotary, dus hiermee stuur je dan de snelheid aan. Je kunt natuurlijk ook mbv een sustain pedaal de Rotary aan of uit zetten. Belangrijk is in ieder geval dat je via de patches je modulatie matrix programmeert. De "source" is je controller, destination is waar je de controller data naar toe stuurt. Per source heb je 4 destinations, het effect van je controller kun je ook per destination instellen.

Performances: let op dat je de verschillende Controllers activeert, zie <Layer/Split>,<Ctrl Settings>,<Ctrl Switch>

Hoi Ik gebruik zelf ook de EV-5 pedaal op de roland xp-80, erg tevreden over , gebruik het vooral om het volume te regelen, of effecten toe te voegen. groeten

Bedankt voor je reactie. Ik heb er inmiddels ook eentje gekocht. Ik gebruik hem ook vooramelijk voor volume. Klinkt goed bij Hammond-geluiden 8~

He.......beetje laat....

He.......beetje laat....

Hallo Bart,

Beetje laat, wat een tijdje weg........maar toch....
Ik gebruik een EV5 naar volle tevredenheid....vooral dat extra knopje op de pendaal is handig als je je soundje niet helemaal weg wilt hebben........
Nog mooie muziek gemaakt?
:)

groet,

rob

heb een behringer .. beetje maffe slope .. maar ach
en gebruik hem vooral voor arp odyssey en axxe ..

beetje filteren .. al moet de odyssey wel meer aankunnen maar dat heb nog niet gechecked !

Back