isnie wil live! met wat?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Steven V
Wel dan wacht ik eigenlijk liever nog wat langer om een tweede MPC erbij te halen. Het probleem dat je niet kan laden terwijl de sequencer draait is dan ook opgelost./B]

Denk je dat als die twee MPC's met MIDI gesynced staan, dat je dan op 1 ervan de samples kunt laden terwijl alles loopt?

je moet 1 vd 2 mpc stopzetten om je nieuwe project te laden. Hoe laat je ze dan weer in sync lopen??

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
je moet 1 vd 2 mpc stopzetten om je nieuwe project te laden. Hoe laat je ze dan weer in sync lopen??

precies

Dat wist ik. Volgens mij is dit enkel zo als de master MPC MMC (MIDI machine control) uitzend. De bedoeling is de slave MPC via MIDI Clock te syncen, zodat het tempo gelijk loopt. Het is dan enkel nog een kwestie van op het juiste moment op "Play Start" de duwen.

De MIDI Clock kan eigenlijk achterwege gelaten worden; tempo is gemakkelijk gelijk te zetten.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik zou je het gebruik van een laptop niet aanraden. Meestal toch wat gevoeliger voor een crash, vastloper of haperingen. Zo kan ik me een optreden van DPI herrinneren waarin Reason hun Apple laptop tot drie keer toe de geest gaf. En dat alleen omdat het te warm werd in de zaal en dus de processor zijn warmte niet meer kwijt kon...

Een MPC, RS of RM1x+sampler is een goede optie. Ik heb zelf hele positieve ervaringen met live optreden met de RM1x. Maar wat je ook kiest: vergeet niet dat het enorm veel tijd kost om een set voor te bereiden. Tracks maken is één, maar als je de tracks wil laten overvloeien moet je al de overgangen ook vantevoren inprogrammeren. Je moet dus precies bedenken hoe de overgangen moeten gaan lopen, hiervoor de Program Changes op de juiste positie inprogrammeren, rekening houden met eventuele timingsproblemen die kunnen ontstaan bij het inladen van een nieuwe program + latency, enz enz enz. En dan nog oefenen natuurlijk!

Zeker als je gewend bent om met een computer + softsynths te werken kan het nogal een omslag zijn die wat tijd vergt. Maar als 't eenmaal in elkaar staat, is optreden machtig mooi :okdan:.

:halleluja De énige zinnige post in deze thread! :halleluja

Dus: MPC, RS7k of RM1x+Sampler & goede voorbereiding.

Waarom was alles in het leven niet zo simpel?

Klinkt toch behoorlijk omslachtig, werken met twee mpc's, als ik 't goed begrijp.

Iedere loop heeft zijn eigen tempo, hoe wil je dan een loop van het ene nummer in het andere nummer laten horen?

Of stel je wilt een track die je normaal midden in je set speelt, nu eens aan het begin doen. Terwijl normaal je set in tempo oploopt, zit je nu dus met een snelle track aan het begin en een langzamere in het midden?

Of een loopje van het ene nummer dan in D staat, spelen in een ander nummer dat in C staat, kan je 'm dan makkelijk transponeren, of gaat 't hele tempo dan ook mee?

Dat zijn zo een paar dingen die in me opkomen als ik denk aan een MPC in vergelijking met Ableton Live.

waarom geen bende goedkope kleine scratch cd spelers kopen en al je tracks (eventueel al je sporen apart) naar cd schrijven en mixen maar! Je koopt een mixer en wat portable fx units (alesis ofzow) en je gooit daar wat cd spelers doorheen. Lijkt me ideaal!
Waarom zou je telkens liggen knoeien met samples en sequences laden? Met een mpc kun je toch niet echt live gaan freaken? Zeker niet met een mpc2000...
Je kan dan eventueel bij de cdspelers altijd nog een laptop, mpc of yamaha meenemen (om toch maar te laten zien dat je wat gear hebt :D )

Ik denk toch dat als je met hardware gaat werken, je best je ganse act in 1 sequencer/sampler/synth project steekt zodat je niet 10 x moet laden en lossen :) .. Neem er ook rekening mee dat dat meer kansen op een crash geeft. (zip, ide, ...)

Als je een HW seq combineert met een S5000 en een Virus B, denk ik dat je wel wat moet kunnen in 1 of 2 uur. Met wat creatief denkwerk.

Een stevige laptop met een paar midi controllers is ook net. Zo kan je alvast beginnen en kan je dat later uitbreiden met hardware units. Dit is de goedkoopste oplossing

Als er iemand weet hoe je met twee hardware of software sequencers gelijk nen dj kan mixen, mag hij altijd spreken :) .... Ik heb al een paar hardware en software seq geprobeerd. De eerste tracks syncen gewoon via midi maar vanaf er een tweede maal een geladen track moet gesynced worden, loopt het fout (midi clock & mtc). Verder dan manueel op start drukken opt juiste moment kom ik niet. (Protohuman, enige tips? :) )

Origineel geplaatst door Steven V

Een racksampler erbij kopen is misschien wel een idee ja. Neem dat dat zo'n 300 euro kost.

300 euro???? Volgens mij kan je een oudje wel voor minder vinden.
En dan ben je echt klaar. Want met die 2 kan je makkelijk een uur vullen zonder ergens te hoeven stoppen. (zie m'n vorige verhaal in dit topic). Neem er dan nog een Korg Electribe bij voor weinige geld en dan kan je met die stepsequencers live beats programmeren. Je stuurt dan zeg maar samples aan in de MPC.

Waarom zou je telkens liggen knoeien met samples en sequences laden? Met een mpc kun je toch niet echt live gaan freaken? Zeker niet met een mpc2000...

Niet live freaken??? Je kan juiste harstikke creatief zijn. Je bouwd de nummers op, elke keer klinkt het weer anders. Je kan geluiden van meerdere nummers met elkaar mixen, etc. Zolang je maar veel zooi hebt wat loopt, kan je lekker klooien. En dan wel een meerdere uitgangenkaart kopen zodat je op je mixer ook nog snel in kan grijpen als je een verkeerd geluid in de mix gooit of als je er wat effecten over wilt hebben. Echt heel makkelijk allemaal. Waarom toch allemaal zo moeilijk denken.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Klinkt toch behoorlijk omslachtig, werken met twee mpc's, als ik 't goed begrijp.

Iedere loop heeft zijn eigen tempo, hoe wil je dan een loop van het ene nummer in het andere nummer laten horen?

sommige mensen doen dat zelfs met draaitafels...

een beetje sequencer heeft toch zeker een tap-tempo knop? als je met draaitafels een beetje kan mixen lukt het met 2 fatsoenlijke sequencers (zoals die fantastische MPC!) ook wel. Op de grote prijs van Zuid-Holland "Dance" zag ik voornamelijk MPC's voorbijkomen en ook een gozer met 2 stuks naast elkaar. Ik vroeg me in eerste instantie af waarom, maar dus daarom. Werkte prima!

Goh, Isnie zelf heb ik hier al effe niet meer gezien he, een beetje onrust stoken en vervolgens je neus niet meer laten zien. TSK!! WE DOEN DIT VOOR JOU!

inderdaad isnie,waar zit je nou??????
Heb je de specs van de MC 909 al gechecked?Ik heb de MPC 2000 XL hier op ingeruild!!!!!
Of heb je de moed al opgegeven?

Attachments

• mc 909.jpg
    mc 909.jpg
    5,8 KB · Bekeken: 118
ehm...ja ik weet het nu ook niet meer.... :confused:
misschien toch maar voor een laptop gaan. want ik vrees dat ik spijt ga hebben
als ik hardware ga kopen. aan gezien ik er toch niet mee uit de voeten kan.

maar zo een mc -909 ziet er ook nog wel interessant uit. die timestretch en chop functie is dat realtime?

Wat je ook kan doen is 1 of andere HW seq patsen en er een laptop met Reason als big ass sound module op aansluiten. Moet je er enkel voor zorgen dat je hw sequencer genoeg sequences heeft. Mijn mpc heeft er 128 maar dei sequences kunnen elk wel 500 (of meer of minder) maten lang zijn.
Zo heb je ook genoeg power. Zorg zeker ook voor een degelijke live hw compressor/limiter..

en ik kan een apparaat ook moeilijk beoordelen op de specs om eerlijk te zijn.
eigelijk zou ik een video van het apparaat in actie moeten zien. dus als er mensen zijn die iets kunnen opnemen of videos weten staan op het net geef dan maar gerust een, linkje.

Aangezien je een grote software man bent (toch?) kan ik me indenken dat je Live op een laptop wel het beste kan kiezen. Hardware heeft een leercurve waar je misschien weer helemaal je speelwijze op moet aanpassen. Lijkt me nie handig. :)

Origineel geplaatst door isnieZot
en ik kan een apparaat ook moeilijk beoordelen op de specs om eerlijk te zijn.
eigelijk zou ik een video van het apparaat in actie moeten zien. dus als er mensen zijn die iets kunnen opnemen of videos weten staan op het net geef dan maar gerust een, linkje.

op Rolandus kan je de MV8000 en de MC909 bekijken aan de hand van videoclips

LIVE Mpc-en @ Paradiso

LIVE Mpc-en @ Paradiso

Dat van die eenmans band is niet zo heel ver weg hoor?
check het concert van Marc de Clive-Lowe in paradiso op 13-05-2005

op http://www.fabchannel.com/

Hij programmeert live on stage zijn mpc

mpc stuurt tevens korg ms2000 (x 2) aan.

Rhodes wordt live geloopt via delay aparaatje met footswitch

Dat is nog veel toffer dan pattens mute/unmute doen.

En het is meteen een leuke illustratie voor de typische (west-london) broken beat stijl, die gezien de reacties op mijn laatst geposte track, hier op het forum nog niet echt bekend is.,

Origineel geplaatst door Arv
Hardware heeft een leercurve waar je misschien weer helemaal je speelwijze op moet aanpassen. Lijkt me nie handig. :)

elk stuk software heeft ook zo z'n leercurve. Wat dat betreft zijn hard- en software precies het zelfde. Waar het om gaat is de interface en die is volgens mij bij Ableton best in orde dus is het ook geen argument om gelijk hardware te gaan. Hee! een laptop is toch ook hardware? En het OS van m'n MPC is software! :stupid

Volgens mij moet Isnie eens bij mensen op visite gaan om e.e.a. uit te proberen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back