da's een heel grappig verhaal. eigenlijk niet eens zo heel grappig, maar meer een geheim.
zie je, ik heb vroeger een paar keer de eer gehad om met Toeter de edele sport der vliegvissen te beoefenen... Toeter is namelijk een fervent visser, en vliegvissen, daar is ie helemaal dol op, hij is dan ook moeilijk aanspreekbaar en weet van geen ophouden. die paar keer dat ik met hem heb mogen vissen zijn altijd geeindigd in een gevecht tussen Toeter en een aantal ervaren zeevissers [oftewel; zeebonken] die ik in het gevecht had verwikkeld door bepaalde opmerkingen jegens hen aangaande hun sexuele geaardheid, Toeter en enkele toepassingen voor snorkels. vanzelfsprekend heb ik me nooit gemengd in deze gevechten, want laten we eerlijk zijn: niemand zit er op te wachten om Toeter ook echt fysiek aan te raken, die rare groene griezel.
door deze gevechten te ensceneren had ik echter wel de mogelijkheid om Toeters 'sweet spot' in te nemen, waar hij altijd zoveel vissen ving. ik noem het 'sweet spot', Toeter zelf noemde het altijd 'toet-toet', maar goed, zo noemde hij mij ook, en een broodje haring.
al met al kan ik zeggen dat Toeter best een geschikte vent is, afgezien van zijn gewoonte om met zeevissers te gaan vechten en zijn irritante getoeter.
na menig gesprek dat ik met Toeter gevoerd heb, dat wil zeggen: een 'gesprek' waarin ik diep existentiele dingen poneerde en Toeter hierop reageerde met "toet-toet", ben ik er na verloop van tijd achter gekomen dat Toeter niet alleen was in zijn mongloide uiterlijk en rare getoeter. veel speurwerk en meerdere versleten vergrootglazen hebben uiteindelijk geleid tot mijn volgende vinding, die zeker een schok zal veroorzaken in geneologisch nederland:
TOETER DE SNORKEL EN HARPO MARX ZIJN BROERS!!!
jazeker! bedenk maar eens; Toeter kon niet praten, en Harpo ook niet. bovendien maakten ze allebei een toetergeluid, Harpo met een toeter/wandelstok en Toeter met...ja, waarmee? waarschijnlijk heeft Toeter de familiewandelstok/familietoeter ingeslikt en is daarvoor verbannen naar een onderzee-stad waar allemaal kluizenaars bijeen leefden. en hoe die mensen allemaal snorkels gegroeid hebben en andere kleuren hebben gekregen, dat is een ander verhaal.
maar weet je wat ik denk?
ik denk dat het verhaal van Kapitein Ortega best eens waar kan zijn...