Boss drumdoosjes

Dit lijkt verdacht veel op de thread die ik startte :D

en weer zie ik leuke comments komen over de boss dr202.
Ik zat even te twijfelen over een MAM ADX of zo (die analoge drumsynth),
maar voor mijn doeleinden en budget zal ik het houden bij de dr202 denk ik :)

maar misschien is dat analoog beestje wat voor de topicstarter? ofwel de Vermona DRM mkII of zo?
is een synth, voor iedere parameter een knopje, komen gekke dingen uit ook...

Terwijl we hier toch bezig zijn... uit welke drumdoos (behalve sampler) haal je de wreedste snare eigenlijk?
zitten er overtuigende snares in de dr660 bvb? (dacht van niet, maar veel hangt ook af van editten/layeren dacht ik)

Origineel geplaatst door smackos
IMO kun je beter voor een Korg Electribe ES gaan, daar kan je je eigen drumsounds instoppen en die klinkt ook lekker rauw (En ingebouwde compressor!)

Ik heb die groene Korg ES gehad ..
Niet die met die buizen .
Maar ik wil juist geen sampler .. Heb al een MPC, Battery en nog wat bakken .
Hoef ook geen drumsynth achtig iets .
Wil gewoon een suf bakje met 50 snares 50 kicks hihats of zoiets en een leuke sequencer en licht edtibare geluiden .. pitch decay ..
Eigenlijk zoiet sals de R8 waar ik vroeger 1 met een paar kaarten had en daarna de MK2 ..
Nu lees ik op het internet dat de DR serie van Boss bijna hetzelde is als de R8 en ook de R70 die ik ook heb gehad .
Nu denk ik dat de de DR550 overeen komt met een R8 en de DR660 met de R70 .
Iemand ervaring mee ?

Ik zou toch wel bij de boss 670 770 880 uit de buurt blijven.
De opties die ik je kan aanraden (ben lang opzoek naar een goeie drumdoos)
Boss:dr660 dr550 ken ik niet

Zoom RT 323, lekker goedkoop, goede snares en hihats voor house. Hele vage plastic zompige sound. Doet een beetje aan die todd terry achtige beats denken

Roland R70 erg goeie bak,

Roland R8/r8 mk2
Leuke bread n butter bakjes, maar je moet wel de sn04 kaart erbij hebben. Je zit dan al snel tegen de 200 euro aan.

Voor de rest is er weinig boeiends, en geloof me ik ben ook heel lang opzoek naar hetzelfde als jij.

Trouwens is die r70 kwa sound hetzelfde als de r8 of wat??

Nu denk ik dat de de DR550 overeen komt met een R8 en de DR660 met de R70 .

Niet echt, de Boss DR550 is echt budget airline, er zit een enigzins bruikbare 808 kit in maar met maar een paar samples, wel leuke andere sounds maar je hebt een batterij erin nodig anders wist die zijn geheugen bij het uitzetten, dan kun je veel beter voor een boss dr660 gaan, ontworpen door Roger Linn en hij werkt snel.

Als je bekend bent met dancemania platen, dat is bijna altijd Boss DR660 (Drewsky/Paul Johnson), de DR660 is ook erg goed voor Miami bass achtige dingen, behalve de snare dan.

Persoonlijk vind ik de Yamaha QY-70 erg goede drums hebben, het is wel geen drummachine, maar een all in mini workstation maar die drums...die zijn erg dik. Yamaha heeft ook drummachines gemaakt in dezelfde vorm ik weet niet of die dezelfde drums heeft maar de kans is groot.

Ik weet nog van de R70 dat ik die veel slechter vond klinken dan de R8 .
Teminste .. mider dik .
Maar hij is wel erg leuk ..
Er zat een bizare flanger of zoiets in .
Maar ik denk zomaar de R70 en de DR660 hetzelfde zijn .
Had gisteren op een R8 Mk II geboden maar was net te laat : (
Ik vraag me af wat voor apparatuur ik nog meer wil terug kopen die ik "vroeger" heb gehad .

Volgens mij is de R8mk2 qua geluiden wel een stuk bruikbaarder dan de DR660. Maar ook duurder, neem ik aan? Ik meen me wel te herinneren dat de midi timing van die mk2 soms slordig was, zo slordig dat een pattern vol hihats eigenlijk gewoon klote klonk. Maar dat kan evengoed aan de Amiga hebben gelegen. Smackos zal dat beter weten, die heeft zowel de r8mk2 als de dr660.
Over midi timing gesproken: het valt me wel op dat als ik bijvoorbeeld de tr707 en de dr660 met midi noten samen laat lopen, dat de dr660 niet helemaal strak loopt. Een basdrum layeren wordt zo erg lelijk.

Origineel geplaatst door Chinetti
Volgens mij is de R8mk2 qua geluiden wel een stuk bruikbaarder dan de DR660. Maar ook duurder, neem ik aan? Ik meen me wel te herinneren dat de midi timing van die mk2 soms slordig was, zo slordig dat een pattern vol hihats eigenlijk gewoon klote klonk. Maar dat kan evengoed aan de Amiga hebben gelegen. Smackos zal dat beter weten, die heeft zowel de r8mk2 als de dr660.
Over midi timing gesproken: het valt me wel op dat als ik bijvoorbeeld de tr707 en de dr660 met midi noten samen laat lopen, dat de dr660 niet helemaal strak loopt. Een basdrum layeren wordt zo erg lelijk.

Ik kan me dat niet meer zo goed herinneren ..
Wat ik wel weet is dat ik op een gegeven moment de MKII als module gebruikte .
Mischien wel daarom .
Ik had er ook iets over gelezen dat de seq niet strak is .

Wat voor muziek maak je?

Volgens mij is dat wel een belangrijke vraag... het lijkt erop alsof iedereen je in de richting van elektronische sounds stuurt, terwijl jij die misschien wel helemaal niet wilt. En dat het jou helemaal niet gaat om die 'super vette kick' of 'ranzige snare', maar dat je juist simpele bread&butter drumpartijen wil kunnen maken...

correct?

D zwarte Alesis hr16B vind ik dik meevallen van klank, vetter dan de grijze versie en er zitten meer klanken in (100) als ik me niet vergis. 10 van alles zeg maar. De editmogelijkheden zijn er (pitch, decay en nog wat meer) en werkt leuk en snel. Kost geen drol. Aanslaggevoelige pads.

Je hebt ook nog de Yamaha ry-30, veel mogelijkheden en snel (heeft een heel cool pitchwiel dat je kan opnemen), maar de basisklanken zijn ondermaats imo. Je kan er wel kaarten insteken en die klinken schijnt veel beter.

De interne sequencer van de R8 (mkII) is wel retestrak, de problemen komen als je hem met MIDI aanstuurt.

De DR660 heeft een veel intuitiever interface dan de R8.

En de Alesis S4/D5, is dat niks voor jou? Dat is een lullig 19" bakje boordevol met drumsounds.

De interne sequencer van de R8 (mkII) is wel retestrak, de problemen komen als je hem met MIDI aanstuurt.

En de Alesis S4/D5, is dat niks voor jou? Dat is een lullig 19" bakje boordevol met drumsounds.

als ik me goed herinner heb ik die D5 eens te leen gehad in een ver verleden, het probleem daarmee was dat ie zich nogal ERG snel verslikte in binnenkomende midi data...een hihat pattern op de 16ths kon ie absoluut niet strak handelen, dan hobbelde alles ineens uit sync

Origineel geplaatst door Missing Links
Wat voor muziek maak je?

Volgens mij is dat wel een belangrijke vraag... het lijkt erop alsof iedereen je in de richting van elektronische sounds stuurt, terwijl jij die misschien wel helemaal niet wilt. En dat het jou helemaal niet gaat om die 'super vette kick' of 'ranzige snare', maar dat je juist simpele bread&butter drumpartijen wil kunnen maken...

correct?

Idd een toevoeging ofzo ..
Niet een main bak waar ik al mijn andere drumbakken mee wil vervangen .

Ik wil wel met een sequencer ..
Denk dat ik toch maar weer een R8 MkII ga kopen ..
Ik zit net een ouwe plaat van me te luisteren waar de drums allemaal de MKII zijn en heb niet het idee dat de drums niet strak zijn .
Zat er ook niet een MPC achtige roll funktie op ?

Origineel geplaatst door dextah
Ik wil wel met een sequencer ..
Denk dat ik toch maar weer een R8 MkII ga kopen ..
Ik zit net een ouwe plaat van me te luisteren waar de drums allemaal de MKII zijn en heb niet het idee dat de drums niet strak zijn .
Zat er ook niet een MPC achtige roll funktie op ?

jupzz. trrrrrrrrrrrrrrrrrr.. :D

overigens had ik zelf weinig problemen met de midi timing.. interne seq. werkt op zich ook wel maar ik ben nu eenmaal een qbees addict.

Er staat op sf marktplaats een r8mk2 voor 200, ik heb er 150 voor geboden maar dat vond ie te weinig.

Ik zou echt voor die zoom gaan, maar wie ben ik :)

Origineel geplaatst door bobaphat
Er staat op sf marktplaats een r8mk2 voor 200, ik heb er 150 voor geboden maar dat vond ie te weinig.

Ik zou echt voor die zoom gaan, maar wie ben ik :)

Heb jij die Zoom ?
Ik had een mp3 demo van de site gehoord en die was niezo ...
Kwam er wel al wat spotgoedkoop tegen op t net .
Op Martplaat.nl stond een MKII voor 150 .. daar was ik net te laat voor .

Ik hoorde wel al mooie dingen uit boss dr dozen, maar kun je er overtuigende kicks en snares halen? ik werd niet meteen warm of koud van de kicks uit de dr660 (zoals ze er rauw inzaten natuurlijk)

Back