Boss drumdoosjes

dextah

Ouwe rot
Ik zit er aan te denken om een goedkoop drumdoosje aan te schaffen .
Werk voornamelijk met Battery , MPC1000 en een 606 .
Nu heb ik het af toe wel eens gehad met het browsen tussen 2 a 3 gig aan drumsamples op zoek naar een hihat .
Ik zat te denken aan een Boss drumdoos .
Iemand ervaring mee ?
Of de Alesis SR-16 ofzo .
Heb een R8 en een R8mk2 gehad en vond die altijd fijn werken maar vind ze vrij prijzig voor een erbij ding die waarschijnlijk 1 a 2 keer gebruikt gaat worden :)

Heb je al aan de MFB Kult gedacht? Een drummodule vol met samples van oude PCM en analoge drummachines. Helaas zit er geen interne sequencer aan boord, en buiten een programmeerbare attack- en releasetijd & afzonderlijke volume- en panregeling zitten er geen edit-mogelijkheden op. Maar met z'n 195 euro lijkt het me toch een erg leuk ding.

Sounds from following drummachines and devices are available: Boss 55, Casio PT-68, Casio VL-1, CR-78, CR-8000, Drumtracks, Drumulator, El. Harmonix, Hohner, Korg DDD1, Korg-220, KPR-77, Linn 1, MFB-401, MFB-501, MFB-512, MFB-612, Pearl SC-40, Rhythm Ace, Simmons Clap, Simmons SDS, TR-606, TR-727, TR-808, TR-909 and Vermona.

Meer info op;
http://www.mfberlin.de/Produkte/Musikelektronik/MFB-KULT/mfb-kult.html
http://www.mfberlin.de/Produkte/Musikelektronik/MFB-KULT/MFB-KULT/mfb-kult.html

Ik heb een DR-660

Is een geinig apparaat, met veel kicks en snares, redelijk wat percussie, een beperkt aantal cymbals en wat ander grut.

Is soms wel handig, kant en klare samples die ook nog eens redelijk aan te passen zijn.

Toch gebruik ik 'm maar weinig. Bijna met 1 druk op de knop heb ik 25 hi-hats in mijn sampler geladen en met iets meer werk kan ik ze filteren, attack en decay etc aanpassen, eq-en en ga zo maar door.

Daar kan geen drumdoos tegenop, niet qua bronmateriaal en niet qua bewerkingsmogelijkheden.

Misschien is het aan te bevelen om eens een dag te steken in het opzetten van een aantal sampler-programma's waarin vaak gebruikte drumsounds zijn opgeslagen. Zodat je in 1 keer laden een rij kicks hebt, een rij snares, claps, hi-hats etc.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Ik heb een DR-660

Is een geinig apparaat, met veel kicks en snares, redelijk wat percussie, een beperkt aantal cymbals en wat ander grut.

Is soms wel handig, kant en klare samples die ook nog eens redelijk aan te passen zijn.

Toch gebruik ik 'm maar weinig. Bijna met 1 druk op de knop heb ik 25 hi-hats in mijn sampler geladen en met iets meer werk kan ik ze filteren, attack en decay etc aanpassen, eq-en en ga zo maar door.

Daar kan geen drumdoos tegenop, niet qua bronmateriaal en niet qua bewerkingsmogelijkheden.

Misschien is het aan te bevelen om eens een dag te steken in het opzetten van een aantal sampler-programma's waarin vaak gebruikte drumsounds zijn opgeslagen. Zodat je in 1 keer laden een rij kicks hebt, een rij snares, claps, hi-hats etc.

Hey ...
Dat heb ik natuurlijk ... Zowel voor Battery als voor de MPC .
70 % van mijn inkomen komt van remixen dus moet snel kunnen werken dus er zit wel een snelle structuur in .. templates en zo ..
Ik wil er gewoon een doos bij .. een simpel bakje vol met voorgeprakte sounds die ik wel kan bewerken .. decay pitch ..
En ik hoef niet perse 1 die vol zit met "dance" sounds
Die Mfb is niet echt wat ik zoek .. Heb hier een 909 staan en een simmons claptrap en een Drumtraks voor de rest heb ik al die samples in mijn MPC en Battery .

Lijkt me een beetje overbodig om nog een drumdoos erbij te nemen als je al een MPC hebt, dat is toch simpelweg de ultieme drumcomputer.
Aan een DR660 kun je je echter geen buil vallen, zeker niet voor de gangbare prijs. Ik gebruik de mijne nog erg vaak. Live gaat 'ie echt altijd mee: de DR660 is lekker klein en licht en heeft toch 4 outputs en behoorlijk bruikbare geluiden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de snares niet echt super vind, maar verder is het een prima apparaatje. Een beetje de poor man's MPC ('t is ook een Roger Linn ontwerp).

Maar nogmaals, het is misschien een beetje overbodig als je 'm alleen in de studio gaat gebruiken terwijl je daar al een MPC hebt staan.

Van boss is alleen de 660 relaxt, de 670 en 770 hebben minder outputs en zijn een slag duurder en het geld niet waard/

De zoom rt kan ik je ook aanraden. Lekker elcheapo en er zitten een aantal hihats en kicks in waar je moeilijk tegen op kan samplen.

re

re

8D heb zelf de dr groove dr-202 van boss lekker vies ding tegenwoordig kosten ze niet duur 2e hands.
je moet alleen uit kijken dat ie wel goed werkt het ding weegt namelijk niets en kan absolute geen stootje hebben!
komen echt snijdende kicks uit heeft reverb, delay en flanger allemaal heel makkelijk te bedienen.
simpel maar effectief the boost die er op zit is heel heftig heb ik al mn stereo mee opgeblazen !
hehehehehehe :okdan: :yamaha: :yamaha: :yamaha:

De dr-880 heeft wel weer 4 outputs, net zoals de 660.

En een gigantische lijst met geluiden, is te zien in de handleiding. Ben benieuwd of dat ding een beetje vet klinkt.

Origineel geplaatst door Chinetti
Lijkt me een beetje overbodig om nog een drumdoos erbij te nemen als je al een MPC hebt, dat is toch simpelweg de ultieme drumcomputer.
Aan een DR660 kun je je echter geen buil vallen, zeker niet voor de gangbare prijs. Ik gebruik de mijne nog erg vaak. Live gaat 'ie echt altijd mee: de DR660 is lekker klein en licht en heeft toch 4 outputs en behoorlijk bruikbare geluiden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de snares niet echt super vind, maar verder is het een prima apparaatje. Een beetje de poor man's MPC ('t is ook een Roger Linn ontwerp).

Maar nogmaals, het is misschien een beetje overbodig als je 'm alleen in de studio gaat gebruiken terwijl je daar al een MPC hebt staan.

Ja .. en de mpc is eigenlijk weer overbodig als je Battery hebt :)
Ik denk dat ik mischien ook wel live wil gaan gebruiken ..
Ze zijn zo goedkoop .
Ik vraag me dus af welke het leukst is .
Kan nergens mp3 demo`s vinden

Origineel geplaatst door Solid_Snake
De dr-880 heeft wel weer 4 outputs, net zoals de 660.

En een gigantische lijst met geluiden, is te zien in de handleiding. Ben benieuwd of dat ding een beetje vet klinkt.

Dr880 wordt je niet warm of koud van. Gewoon simpele drum kits, met uitgekouwde geluiden. Er zit een 909 en 808 kit in. De 909 heeft zeer slechte hihats (zoals altijd) en alleen de 808 is wel ok. voor de rest is het:gaap:

Origineel geplaatst door bobaphat
Dr880 wordt je niet warm of koud van. Gewoon simpele drum kits, met uitgekouwde geluiden. Er zit een 909 en 808 kit in. De 909 heeft zeer slechte hihats (zoals altijd) en alleen de 808 is wel ok. voor de rest is het:gaap:

Hey Boba ..
Ik wil juist geen 808 909 ..
Heb hier een 909 staan en die is 1 keer aan geweest ... snap de hype omdat ding niet ( nu weer onn topic )
Ik las ergens dat de 550..770 en de 660 erg op de r8 lijken .... leuk .
Boss .. Roland niet bij stil gestaan .

909 vind ik zelf ook vrij weinig aan zowiezo. Die r8 zijn inderdaad net effe een tikie te duur altijd. Ik zou toch voor de 660 gaan dan, dat is de enige optie in die prijsklasse.

Ik zou ook eens naar die zoom RT323 kijken dat is ook wel een gaaf ding, erg leuke snares en hihats.

KORG Electribe ER (mark II)?

Een leuke drumsynth met wat sampeltjes en een simpele en intuitieve sequencer. Ik vind het een zeer leuk ding voor de snelle electro(nische) drumloopjes. :)

Origineel geplaatst door bob303vs909
r8 rack kost toch geen drol?
(ot: leuke dikke set met 5daysof...Alden....)

Een lege r8 rack heb je geen kont aan toch?? Je wil wel die sn04 erbij hebben.
De rack staat op dit moment voor 150 op ebay en hij heeft nog een dag of wat te gaan dus tja.

Origineel geplaatst door OnAcid
KORG Electribe ER (mark II)?

Een leuke drumsynth met wat sampeltjes en een simpele en intuitieve sequencer. Ik vind het een zeer leuk ding voor de snelle electro(nische) drumloopjes. :)

Ik heb een Electribe er ..

Origineel geplaatst door bobaphat
909 vind ik zelf ook vrij weinig aan zowiezo. Die r8 zijn inderdaad net effe een tikie te duur altijd. Ik zou toch voor de 660 gaan dan, dat is de enige optie in die prijsklasse.

Ik zou ook eens naar die zoom RT323 kijken dat is ook wel een gaaf ding, erg leuke snares en hihats.

Zoom ..
Zal ik eens checken

IMO kun je beter voor een Korg Electribe ES gaan, daar kan je je eigen drumsounds instoppen en die klinkt ook lekker rauw (En ingebouwde compressor!)

Back