Nieuwe breakbeat/electrotrack van me

Re: Nieuwe breakbeat/electrotrack van me

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Beste mensen op het synthforum, ik heb afgelopen week weer aan een track gewerkt,

's Goed man! :okdan:
Er zit een lekker donker Haags soundje in.

Allereerst: je blijft met je tengels van die kickdrum af! ;)
Plastic = goed = electro!

Verder zou ik wat meer gesloten hi-hats willen horen om de track wat meer drive te geven.
Wat ik ook zou doen is een beetje varieren met dat metalen bel geluid (waarmee je filterd en fased) qua melodie lijn. Het klinkt een beetje eentonig nu. Misschien iets voor een break?

Verder steek je je drum 'n' bass achtergrond niet onder stoelen of banken.
Daar is natuurlijk niets mis mee en volgens mij een goeie basis voor een eigen sound.
Misschien een luistertip voor je: RadioActive Man en The Dexorcist.
Beide halen ook een hoop d'n'b truuks uit in hun electro nummers.

R.

goede geluiden, niks meer aan doen.
de drums vind ik iets te 'tracker' achtig, het is geen uniform geheel, ik word er een beetje zenuwachtig van. misschien even lekker door een zuigende compressor halen?
dat eerste synthmelodietje ben ik ook niet zo gek op, het klinkt net als wanneer je even achter een synth gaat zitten en je weet niet precies wat je moet spelen [no offense!], ook komt ie verder helemaal niet terug in de track.
die dikke bas is lekker!
en die schreeuw die is helemaal te gek. [zelf gesampled? waanzinnig geworden van de warmte? :)]
dat bel/bottle/metal geluidje mag idd ook wel wat afwisselender.
persoonlijk ben ik ook dol op zaps & claps, dus dat zit wel snor!

die Radioactive Man vergelijking kan ik me ook wel in vinden inderdaad...

begin vind ik wijs!
die schreeuw erdoor vind ik ook tof
later wordt hij wat rommelig
gewoon minimaal houden is mijn consult
die cowbell en claps moet je even uitgummen
misschien nog wat meer geluidjes wissen
enfin, kan geen kwaad om er nog eens naar te kijken

trouwens, die eerste electrotrack van je vind ik beter
zo te horen ligt zeze stijl je wel.

misschien wel aardig voor de gearfreaks onder ons om te vermelden waarmee je deze nummers hebt gemaakt

Deze track is gemaakt met

Emu esi 4000 turbo
Spirit Folio Mengpaneeltje
En Cubase VST + Soundforge 5.0

Ik verzamel al enorm lang samples, van hele freaky dingen tot losse drum geluiden, dus die heb ik erg veel. Wat ik dan meestal doe is dat ik al die samples zwaar ga mishandelen met soundforge (waar ik ook weer bergen goede plug ins voor heb).
En op die manier ga ik daarna om de drum track heen bouwen.

Lekker nummer. En ik mag dat wel dit soort electro. En toch zit er iets muzikaals in. Knap hoor. Misschien past er nog een subbas bij om het lekker wat laag bij te leggen. Of diezelfde bas die je hebt een octaaf lager en dan heel subtiel erbij mixen.

En qua opname mag hij wel wat harder want de top light op -6dB. Of jas je de hele mix door de behringer? (Daar moet je zowieso heel voorzichtig mee zijn) En op zich kan de mix ook wel een tikkie 'warmer' (even een tikkie hoog weg EQ'en).
En luister nog eens goed naar de balans naar de mix.

Nog niemand gehoord over de heerlijk melodie...kan ik tijden aanhoren!! Heerlijk...Oh ik hoor net het einde... dat klinkt als iets te snel afgeraffeld omdat je geen zin meer had ;) Heb ik dat goed??

Misschien een idee over het nummer nog... het kan denk ik heel leuk zijn om ergens in het midden van je nummer een break toe te passen en dan als contrast met je geluiden nu je basismelo met een warm stringaccoord met reverb op laten komen... maargoed das maar een ideetje :) Waarschijnlijk vind je/men hier het een crap idee :peukie:

Origineel geplaatst door Almeros
Nog niemand gehoord over de heerlijk melodie...kan ik tijden aanhoren!! Heerlijk...Oh ik hoor net het einde... dat klinkt als iets te snel afgeraffeld omdat je geen zin meer had ;) Heb ik dat goed??

Tja dat einde is eigenlijk meer een open einde, ik had toen zoiets van ..........ik wil er nog wel meer aan gaan doen maar ik was even out of idea's.......

Lekker plaatje C-code. Dit bevalt me wel. Alleeeeeeen..... dat synthgeluid, dat vind ik nie zo.
Ritmisch zit het goed in elkaar, complimenten.

PS
RADIOACTIVEMAN is TOP!

Back