Je Doet Er Niks Mee!!!!

gjb68

Ouwe rot
Is dit voor iemand herkenbaar??

Voorwoord: Ik woon nu al meer dan 4jaar in woongroep (dit was de enige mogelijkheid om een groot pand te kopen in 't centrum) heb dus voor m'n zelf (eigen ruimte) buiten de slaapkamer de kelder tot m'n beschikking want ik dacht ik kan ipv muziek luisteren ook zelf maken en opnemen (ook bandjes) en wil dat analoog doen, uitstervend vak!!
Dus druk bezig met analoge synths, recorders, bandecho's, randapparatuur en de tafel =>experimenteren,onderhouden,
uitvogelen,repareren....etc.
Dus kwam m'n vriendin (woon ook samen in 't zelfde pand) vorige week effe een kijkje nemen beneden in m'n kelder.
En toen barstte 't onweer los :( je bent koop-verslaafd,je hebt zoveel spullen,je doet er niks mee,je hebt er nog geen nr meegemaakt;{ (dat klopt) conclusie ze was lekker aan 't spuien,werd in een hoek gedreven,niks hielp ,heb een leuke hobby, 'tis m'n ding wat ik ook probeerde niks hielp stond erbij:bekdicht:
Maar ja onweer waait over dus dit ook dus dacht ik kan wel op een forum zetten misschien is dit wel herkenbaar voor andere leden8D

Ach. Toen ik een jaar geleden mijn eerste echte synth kocht, begon men na een week ook al te vragen waar mijn nummers c.q. cd's dan wel bleven. Dat verwacht men kennelijk toch wel als je een dergelijk instrument koopt. Vooral dat het heel makkelijk is om nummers te maken :). Arpje, basje, beatje -> klaar.

In de meeste gevallen reageer ik er niet op, maar soms ben ik er wel gevoelig voor. Tja, want waar blijven mijn nummers nou vraag ik me weleens af. 't Is niet altijd geheel onterecht als je voor weet ik hoeveel euro's aan apparatuur in je kamertje hebt staan. Maar...Ik zie bij mezelf dat ik wel progressie boek, het neemt wat vastere vormen aan (niet alleen suffe loopjes e.d.). Ik weet een veelvoud van wat ik een jaar geleden wist. Of andere mensen dat nu wel of niet zien, dat kan me eigenlijk weinig schelen op dit moment.

Bij jou is het nog iets complexer, omdat de discussie zich in je relatie afspeelt (gedeelde inkomsten/uitgaven?)

Volgende keer gewoon terug doen over haar verzameling schoenen! }:|

ik heb mijn vriendin een microfoon gegeven, waar ze niks zinnig mee doet, maar leuk dat ze het vindt! :dubbel:
Nu begrijpt ze het en steunt ze me. :engel:

Bovendien, als ik gear koop, doe ik dat van mijn eigen geld (we voeren een gezamelijke boekhouding, maar als ik ergens bijbeun (lesgeef meestal), is dat geld voor mij en mijn gear).

kwestie van budgetneutraal blijven
:geslaagd:

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ach. Toen ik een jaar geleden mijn eerste echte synth kocht, begon men na een week ook al te vragen waar mijn nummers c.q. cd's dan wel bleven. Dat verwacht men kennelijk toch wel als je een dergelijk instrument koopt. Vooral dat het heel makkelijk is om nummers te maken :). Arpje, basje, beatje -> klaar.

In de meeste gevallen reageer ik er niet op, maar soms ben ik er wel gevoelig voor. Tja, want waar blijven mijn nummers nou vraag ik me weleens af. 't Is niet altijd geheel onterecht als je voor weet ik hoeveel euro's aan apparatuur in je kamertje hebt staan. Maar...Ik zie bij mezelf dat ik wel progressie boek, het neemt wat vastere vormen aan (niet alleen suffe loopjes e.d.). Ik weet een veelvoud van wat ik een jaar geleden wist. Of andere mensen dat nu wel of niet zien, dat kan me eigenlijk weinig schelen op dit moment.

Bij jou is het nog iets complexer, omdat de discussie zich in je relatie afspeelt (gedeelde inkomsten/uitgaven?)
We werken allebei en betalen gewoon alles zelf soort contributie ivm de woongroep en huishoudgeld en de rest is eigen geld mag ik mee doen wat ik wil doet m'n vriendin ook verder wil ik haar niet negatief voordoen ze was gewoon bezorgd.................voor een leek is al dat apparatuur hetzelfde ga dat maar eens uitleggen in 't detail wat alles voor dient en synth snappen ze wel die heeft toetsen maar ja 19-inch rackmodel:confused:

hm.. ik kan mij er ook wel in vinden. vroeger toen ik nog op school zat had ik zeeen van tijd en kon ik hele tracks afmaken in een paar dagen tijd.. (ik heb een dikke studio van duizenden euro's op mijn kamer staan). het probleem is dat ik (sinds dat ik ben afgestudeerd en dus fulltime werk) geen tijd en vaak ook geen zin of puf meer ervoor heb.. als je thuis komt dan ben ik erg moe en heb nergens zin in.. en mocht ik in een goede bui zijn en muziek proberen te gaan maken dan kom ik niet verder dan een dikke loop, want inmiddels gaat de tijd door en ik moet er s'ochtends weer vroeg uit.. afijn dan blijft zo'n erg dikke loop weer een paar dagen liggen en als je er dan weer aan gaat beginnen dan stelt hij nog maar weinig voor.. het idee is weg en er blijft een nikszeggend klein (maar wel dik) stukje muziek over zonder doel. dit is erg frusterend.. helemaal als het al een paar jaar zo gaat...

Tsja ik zou zeggen het ene oor erin en het andere oor weer uit....heeft geen zin om daar over te bakkeleien snapt een ''leek'' toch niet..
Mijn vriendin had dit in het begin ook en begrijpt er nog steeds niets van maar ze heeft het wel geaccepteerd.Een ''leek'' begrijpt toch niet 1,2,3, waarom je meerdere synths hebt..1 is toch genoeg ?
Ik zeg altijd maar dat ik klooien met geluid leuk vind (ben geen muzikant).

Ja psies, gewoon lekker klooien. Dat moet je zeggen. En als er ooit eens een nummer uitkomt, is dat mooi meegenomen. En elk apparaat is echt anders moet je ook ff vermelden.

Origineel geplaatst door Denzzl
hm.. ik kan mij er ook wel in vinden. vroeger toen ik nog op school zat had ik zeeen van tijd en kon ik hele tracks afmaken in een paar dagen tijd.. (ik heb een dikke studio van duizenden euro's op mijn kamer staan). het probleem is dat ik (sinds dat ik ben afgestudeerd en dus fulltime werk) geen tijd en vaak ook geen zin of puf meer ervoor heb.. als je thuis komt dan ben ik erg moe en heb nergens zin in.. en mocht ik in een goede bui zijn en muziek proberen te gaan maken dan kom ik niet verder dan een dikke loop, want inmiddels gaat de tijd door en ik moet er s'ochtends weer vroeg uit.. afijn dan blijft zo'n erg dikke loop weer een paar dagen liggen en als je er dan weer aan gaat beginnen dan stelt hij nog maar weinig voor.. het idee is weg en er blijft een nikszeggend klein (maar wel dik) stukje muziek over zonder doel. dit is erg frusterend.. helemaal als het al een paar jaar zo gaat...

dit herken ik wel. Ik heb maar weinig tijd/puf om aan muziek te werken, en als ik dan zin/ inspiratie heb, dan duurt dat weer niet lang genoeg om fatsoenlijk iets af te maken. Ik heb het idee dat ik vroeger meer geestdrift had, waardoor ik toen soms met één synth verder kwam dan nu met meerdere.

Je moet met haar eens even haar bezittingen overlopen en eens kijken wat zij allemaal heeft en nooit of weinig gebruikt. Het is bijna onmogelijk dat zij alles wat ze heeft nuttig gebruikt heel de tijd.
En als dat niet werkt: laat het dan zo.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
ik heb mijn vriendin een microfoon gegeven, waar ze niks zinnig mee doet, maar leuk dat ze het vindt! :dubbel:

Hoewel ik thuis geen gezeur heb over m'n koopgedrag en tijdbesteding, vind ik dit dus
een geniale zet ! ik ga dit zeker thuis proberen, maar dan om andere redenen....
mijn vriendin vind dat ze a-muzikaal is en niks "begrijpt" van muziek, terwijl ik argumenten genoeg kan opnoemen die het tegendeel bewijzen. Leuk om haar op deze manier eens voor het blok te zetten. :)

Ik heb gewoon geen geld om steeds nieuwe dingen te kopen, terwijl ik zelfs dingen *moet* hebben (strakke MIDI interface, monitorspeakers, een galmpje er bij). En ik blijf er steeds meer uit halen.

ik las daarnet iets heel herkenbaars: als het gaat om toetsen, dan wil men het nog wel eens geloven...

(al kreeg ik ooit van iemand -die per ongeluk m'n hokje zag- de opmerking: ben jij pianoleraar ofzo? :D)

... maar 19" apparatuur en patchbays, daar kleeft blijkbaar echt een piloten image aan! ;)
"Waar zijn al die kastjes nou voor? En heb je die echt allemaal nodig?"

Zeikwijven zeg!! :(

Heb ik het beter getroffen, die gaat gewoon mee synths kopen.:okdan:

Denzzl's verhaal klinkt bekend ;{

Ik ga zeker proberen om 36 or 32 uur te werken in de toekomst, en dat dan op vier dagen.. Dan kun je toch een dagje in de week lekker kutten met synths... Muziek Maandag of zo :{

Origineel geplaatst door MOSFET
Denzzl's verhaal klinkt bekend ;{

Ik ga zeker proberen om 36 or 32 uur te werken in de toekomst, en dat dan op vier dagen.. Dan kun je toch een dagje in de week lekker kutten met synths... Muziek Maandag of zo :{
dat heb ik ook een tijdje gedaan en da's zo ontzettend lekker! had dan de vrijdag vrij en daar keek ik dan de hele week naar uit, lekker 's ochtends vroeg achter je knopjes duiken met een bakkie koffie en gewoon de hele dag doorbouwen, hemels!

de laatste 2 weken voor ik weer met school begin ga ik fulltime achter de knoppen, ik hoop dat er dan iets uitrolt wat gereleased kan worden...Immers, als ik straks muziek kan gaan beschouwen als bijbaantje is 't voor de sociale omgeving makkelijker te accepteren dat je op een vrije dag 8 uur lang bezig bent met je muziekjes ipv allerlei stomme klusjes in huis doen ofzo...zolang 't alleen maar hobbywerk is hou je heel weinig tijd over om ermee bezig te zijn helaas, omdat er dan altijd andere dingen voor gaan....

:D

Gelukkig is mijn vriendin heel supportive dus daar leven geen problemen. Ze is wel realistisch hoor; als ik eens wil doorschieten met bepaalde dingen zegt ze het wel. Maar dan vind ik achteraf dat ze wel gelijk heeft (en dat zeg ik niet zo snel :) ).

Sommige andere mensen in mijn omgeving hebben wel eens zoiets van: wat doe je nu allemaal met die spullen? Ze gaan er automatisch van uit dat je ook plaatjes moet uitbrengen e.d. en dat idee heb ik zelf ook heel lang gehad. Op zijn minst vond ik dat ik in ieder geval "productief" moest zijn en tracks moest maken die "af" zijn.

Gedeeltelijk heb ik dat gevoel nog wel, maar het is gelukkig veel minder geworden. Kernzaak is gewoon dat ik lekker bezig ben met muziek en geluiden maken, dat ik me "vermaak" zeg maar. Als je graag tennist hoef je toch ook niet perse prof te worden (los van het feit, dat je talent hebt natuurlijk)? Het gaat erom dat jij doet wat je leuk vindt en als je daarbij niemand in de weg zit is het toch hardstikke mooi?

Veel plezier met opnemen en klooien verder!

er is een smilie voor die vriendinnen/partners/vrouwen ---->
bye1.gif

Als mijn vriendin ooit zo tegen me uitvalt over mijn hobbie is het per direct afgelopen

Origineel geplaatst door Bartology
Zeikwijven zeg!! :(

Heb ik het beter getroffen, die gaat gewoon mee synths kopen.:okdan:

mijne ook! vind ze leuk

ze snapt alleen niet waarom ik er verschillende nodig heb :D, maar ze vind t helemaal leuk

Origineel geplaatst door Denzzl

Ben juist andersom begonnen pas op latere leeftijd begonnen met de gedachte om muziek te maken(elektronisch) en leuke bandjes opnemen(ben altijd al audio-fiel geweest)..........werk al 16jaar en daarvan al 15jaar bij 1 bedrijf waar ik in 5-ploegen zit daardoor onregelmatig leef krijg dan zin/energie om dan s'nachts in m'n kelder hobbieen maar moet dan stil zijn
of ben moe/duf om iets te doen (tijdens/na de nachtdiensten).
Een voordeel van werken wel is dat je geld hebt om spullen te kopen vooral veel!:okdan:
Maar je hebt ook een leven,leuke dingen doen met je vriendin:engel: zelf onderhoud,klusjes(ben helaas erg handig dan vinden m'n huisgenoten ook)...............dus al met al het is wat.......maar ideeën zat:eureka: die tracks die komen wel en heftig dat ze worden........

Back