leegte

Denzzl

Ingeburgerd
ha ik zit met een block. heb een beat/loop in elkaar gezet (best lekker) maar verder kan ik er niks mee! mocht er bij jullie een lampje gaan springen dan hoor ik graag jullie ideeën aan :D het zijn overigens 2 loops die ik ga plaatsen en ik wil graag ook nog weten welke van de 2 het lekkerste is om naar te luisteren. zowel voor thuis als dansvloer gericht :)

Attachments

• loop1.mp3
    228,2 KB · Bekeken: 70
en de 2de!

en de 2de!

:)

Attachments

• loop2.mp3
    228,2 KB · Bekeken: 86
benodigdheden:

1 ride
1 fifth-lead
1 cutoff op de basslijn, eventueel ook nog op de lead

werkwijze:

-men neme het eerste loopje
-cutoff volledig dichtlaten
-men late langzaam de cutoff opendraaien (of men doet het zelf)
-lepeltje ride erbij
-ff goed roeren met de lead, en dan zachtjes toevoegen
(eventueel ook wat cutoff op de lead)
-men menge langzaam het tweede loopje
(zonder lage frequenties weliswaar, eventueel even door een highpassfiltertje gieten)
-ineens alles bijeengooien in een grote kom, de oven goed opendraaien en laten bakken tot het openbarst en er een lekker korstje op komt
-dan: serveren!

m.r.t.

Origineel geplaatst door mrt
benodigdheden:

1 ride
1 fifth-lead
1 cutoff op de basslijn, eventueel ook nog op de lead

werkwijze:

-men neme het eerste loopje
-cutoff volledig dichtlaten
-men late langzaam de cutoff opendraaien (of men doet het zelf)
-lepeltje ride erbij
-ff goed roeren met de lead, en dan zachtjes toevoegen
(eventueel ook wat cutoff op de lead)
-men menge langzaam het tweede loopje
(zonder lage frequenties weliswaar, eventueel even door een highpassfiltertje gieten)
-ineens alles bijeengooien in een grote kom, de oven goed opendraaien en laten bakken tot het openbarst en er een lekker korstje op komt
-dan: serveren!

m.r.t.

erg grappig.. :frons: ik geef je expres een loop en niks meer. ik ben al bekend met dit recept.

really, niet als grap bedoeld, ik ben in een lichte mood vandaag!
anyway, dat was wat ik er mee zou doen!

m.r.t.

'Lichte' mood? -> :eureka: oke dan. en welk van de 2 loops spreekt je het meeste aan?

zeer zeker loop 2, ik meen iets meer achtergrond-geritsel te bespeuren (in tegenstelling tot loop 1, die redelijk droog + koud is) + de basslijn doet me meer aan een funky basgitaar denken dan aan een synth... dat geeft een coole shwung...

doe d'r wat mee ;)

m.r.t.

Mijn ervaring is dat als je niet weet wat je ergens mee moet.
Weggoien en inderdaad opnieuw beginnen. Of bewaren en over een jaar eens kijken of je er wat mee kan.

Back