Vandaag in het nieuws:
Ik heb aan het stopcontact waar mijn apparatuur op is aangesloten zo'n beveiliging, dus in principe zou dat zulke toestanden moeten kunnen opvangen. Maar stel je maar eens voor dat dat niet werkt. Alles zal vergoed worden? Aan mijn hoela! Nooit de werkelijke waarde, dus je maakt altijd verlies...
Stroompanne vernielt elektronische toestellen van 120 gezinnen
Bij het verhelpen van een stroompanne in Turnhout raakten zondagochtend alle elektrische toestellen van een 120-tal gezinnen in de buurt van het Albrecht Rodenbachplantsoen, onherstelbaar beschadigd.
De vernieling gebeurde tijdens de vervanging van een kapotte transformator. Daarbij werd er per abuis gedurende zo'n anderhalve minuut teveel spanning door het elektriciteitsnet gejaagd. Alle elektrische toestellen die op dat moment in werking waren, kregen in plaats van de gebruikelijk 220 volt plots 380 volt te verwerken, wat tot onherstelbare schade leidde. Jean-Pierre Blomme, woordvoerder van distributienetbeheerder Iveka, verzekert dat alle getroffen gezinnen zullen vergoed worden.
Ik heb aan het stopcontact waar mijn apparatuur op is aangesloten zo'n beveiliging, dus in principe zou dat zulke toestanden moeten kunnen opvangen. Maar stel je maar eens voor dat dat niet werkt. Alles zal vergoed worden? Aan mijn hoela! Nooit de werkelijke waarde, dus je maakt altijd verlies...

whehe Je herrinerd me eraan dat ik m'n EMP track nog af moet maken haha...
.
.