Nightly Build
Go for what you know
Ik speel al wat langer met het idee een YouTube kanaal op te zetten. Dit idee is mede ingegeven door mijn groeiende ergernis over SoundCloud. Ik vraag me nu af in hoeverre YouTube een geschikt alternatief is. Het embedden op het forum zal in elk geval geen reden zijn om het niet te doen.
Wat ik wil bereiken is een eenvoudige manier om mijn tracks te delen (via SF, maar ook rechtstreeks via bijvoorbeeld mail). Daarnaast is exposure (hoe beperkt ook) voor mij ook een reden om hierover na te denken.
Nu vraag ik mij een paar dingen af:
- Wie heeft er een YouTube kanaal
Ik!
en waarom heb je hiervoor gekozen?
In eerste instantie had ik leuke filmpjes gemaakt van mijn spelende kittens die ik wilde delen.
Ik heb nog een tweede kanaal opgezet voor filmpjes die ik maakte tijdens DJ gigs.
Na een paar weken heb ik er echter weer de brui aan gegeven en ik plaats er nu helemaal geen filmpjes meer.
Voor mijn producties gebruik ik nog steeds SoundCloud maar sinds een tijdje ook Hearthis:
https://hearthis.at
Veel producers zijn overgestapt naar Hearthis vanwege copyright gedoe op SoundCloud.
- YouTube is met name een visueel medium. Ik heb de kanalen van een aantal leden even bekeken en geconstateerd dat de video's in de meeste gevallen het knoppendraaien laten zien. Welke andere opties zijn er nog (ik werk alleen itb, dus daar valt weinig aan te lakten zien)?
Je kan je muziek ook van videoclip voorzien en op die manier aandacht vragen. Via YouTube kan je een groot publiek bereiken en zelfs doorbreken als artiest.
- Hoe maak je een video? Welke software gebruik je hiervoor en hoeveel tijd besteed je aan het maken van een clip?
Op de Mac kom je met iMovie al een heel eind maar voor de gevorderden Adobe Premiere en After Effects
- Hoe kom je aan je volgers? Is dit organisch gebeurd (dus door toevallige bezoekers), of heb je iets speciaals gedaan om luisteraars aan je te binden?
Goeie vraag.. ik heb niet veel volgers maar ik doe er ook haast niets meer mee. Maar ik denk dat het helpt als je al veel vrienden op Facebook en veel volgers op Twitter hebt. Facebook ben ik helemaal mee gestopt en twitteren doe ik nog mondjesmaat.
Misschien pak ik het ooit weer eens op maar de kans is klein.
Laatst gewijzigd:
.