Reason 3.0: Keystation 49e is niet zichtbaar

illinthevillain

Nieuwkomer
Hallo,

ik heb het probleem dat ik m'n M-audio keystation niet kan selecteren bij de Midi-inputs van Midi advanced in reason. Ik heb al gezocht naar oplossingen, deze zelfs op dit forum gevonden, maar bij mij werken die oplossingen niet. Ik heb windows XP geupdate.

Ik zie namelijk alleen maar het midi input van m'n SB audigy ZS soundcard staan. Ik word er helemaal gek van...kan iemand misschien mij hiermee helpen of heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

zet je je key's aan nadat je de computer hebt opgezet of ervoor? zou me sterk lijken, maar het zou dat mss kunnen zijn?

Origineel geplaatst door meesha74
Zit de keystation aangesloten via USB?

illinthevillain
nu je't zegt: hij zit op de SB

:D

sorry kon het niet laten

Probleem opgelost, neem ik aan???

nee, dat was ik die 'een voorspelling' deed...:confused: :D

afwachten geblazen...

denk dat het een kwestie is van de usb drivers goed installeren

lijkt me niet echt nodig normaal, toch?

....driver installatie is niet nodig...zoals M-audio zelf al aangeeft...
This device is Class Compliant -- no driver is required to support Windows XP

dus hoe kan dit in godsnaam....

en dat midi gebeuren is pas de laatste optie die ik overweeg omdat een kabel...jawel GELD kost

Origineel geplaatst door illinthevillain
dat heb ik idd nu net gedaan...pfff rotzooi

apple heeft net een lijntje nieuw iBooks uit :D :eureka:

Zie je niks gebeuren in windows als je de usb kabel aansluit? hoor je niet zo'n "nieuwe usb hardware aangesloten" pingeltje?

heb je toevallig nog andere midi software (cubase wellicht) waar je kunt checken of je keystation zichtbaar is? Je kunt ook in je configuratiescherm kijken of windows je keystation ziet.

Enne... Wat kost een midi kabeltje nou helemaal? Paar euro??

...ik heb in Cubase SX 3.0 gechecked...in Fruityloops in Ableton...en neej hoor ze zien hem allemaal niet....en ja ik hoor wel zo'n pingeltje als ik hem aansluit...

lees net dat het ook misschien te maken heeft met de USB ports....want de keystation is een USB 1.1 apparaat...en kan dus niet aangesloten worden aan een USB 2.0 port....of het moet zijn dat deze zo ingesteld is dat deze ook kan runnen als zijnde USB 1.1 ....alleen hoe ik dat kan checken is me een raadsel....

...ik heb in Cubase SX 3.0 gechecked...in Fruityloops in Ableton...en neej hoor ze zien hem allemaal niet....en ja ik hoor wel zo'n pingeltje als ik hem aansluit...

lees net dat het ook misschien te maken heeft met de USB ports....want de keystation is een USB 1.1 apparaat...en kan dus niet aangesloten worden aan een USB 2.0 port....of het moet zijn dat deze zo ingesteld is dat deze ook kan runnen als zijnde USB 1.1 ....alleen hoe ik dat kan checken is me een raadsel....

usb 1 kan op een 2 poort, maar niet andersom uiteraard, om het gewenste resultaat te bekomen

ja...dat zeg ik net

erg zelfverzekerd klonk je toch niet ;)

want de keystation is een USB 1.1 apparaat...en kan dus niet aangesloten worden aan een USB 2.0 port....of het moet zijn dat deze zo ingesteld is dat deze ook kan runnen als zijnde USB 1.1 ....alleen hoe ik dat kan checken is me een raadsel....

dude...read or sum...I'm not in for ignorant replies....

ooowkey...:erm: ......:frons:

welkom op het forum hoor, bazeke

Back