Behringer DEQ2496 Simpele Vraag

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey Guys,

Ik heb ook maar een DEQ2496 bij Feedback aangeschaft. Mooi een doos genomen waar en handboek en plastic inzat. Kwestie van omwisselen:)
Nu mijn vraag: Ik ga zo de RTA functie inschakelen en zodoende de DEQ2496 mijn kamer laten configureren. Bij de microfoon (behringer ECM8000) kwam zo een "schuimbal" (heb momenteel geen betere beschrijving/woord, leer het wel graag!). Moet ik deze over de microfoon heen doen of niet? Ik weet waar het voor dient, met wat betreft opnames, maar ik weet niet of ik het erop moet doen met de kamer configuratie.
Hopelijk kan een van jullie mij hierop een snel antwoord geven.

8D

Groetjes en alvast bedankt,

Frederik.

Als je het hier hebt over een "plopkap" dan zou ik die er niet overheen doen. Deze is bedoelt voor als je buiten staat (PA klusje op een marktplein ofzo). Deze zorgt er dan voor dat er geen wind in je micro wordt geblazen waardoor de meting verstoort zou worden. De DEQ zou dan kunnen denken dat er heel veel laag frequenties in de ruimte zouden zijn en dus al het laag dicht zetten.

Ik denk dus dat je hem niet hoeft te gebruiken. Het kan overigens niet echt kwaad hoor. Je hebt alleen kans dat je wat hoge frequenties in de meting zou kunnen missen. Wat zegt de handleiding hierover?

Hey Meesha,

Bedankt voor je antwoord.
Inderdaad, ik dacht ook al dat die Plopkap niet nodig zou moeten wezen. Bedankt voor het woord trouwens.
In de handleiding staat hier helaas niks over.
De Ecm8000 heeft geen handleiding en in de DEQ2496 staat hier niks over.

Ik denk dat ik er wel uit kom.

Nogmaals bedankt en fijne avond,

Groeten,

Frederik

Back