haha heeel cool onderwerp jah

ik ben onlangs ook een tijdje bezig geweest om te ontdekken hoe het nou werkt op internet kon ik het nergens vinden ik dacht dat isaac hayes op shaft een speciale wah pedaal had ofzo. maar het is een combinatie van dat muten met je linker hand de aanslag met je rechter hand en de wah pedaal die het em doet. ik gebruik zelf een squire strat elec gitaar, cry baby wah en een V-Amp om het te doen, een beetje zo;n shaft ding.
maar in bv het bekende shaft wokkewokketje slaat ie ook soms de eerste 2 slagen het akkoord gewoon ingedrukt aan om het zo maar te zeggen, zonder te muten dus.
wat bij mij ook helpt om meer dat raspige te krijgen is wat gain erbij, bij de v-amp gaat ie daar een beetje van distorte waardoor de gemuteh snaren wat meer naar voren komen.
maar een groot deel van de sound word toch bepaalt door de aanslag met de rechter hand, die geeft die hele feeling dr aan en ik denk dat dat heeel moeilijk is na te bootsen op een synth. mischien met iets van een ritmische malstrom op 16de noten.
de akkoorde die meestal gebruikt worden zijn typische funk accoorden. in het voorbeeldje dat ik geattached heb speel ik een Bm7, ik ga ook van snel naar langzaam zodaat je die typische aanslag goed hoort. in het voorbeeldje speel ik ook de eerste 2 accoorden gewoon en de rest gemute, ook heb ik gemerkt dat de timing van de wah een groot verschil maakt, ik ga op de eerste 1ste en 3de tel naar beneden met de wah pedaal geloof ik, waardoor die dan een hogere frequentie pakt. owja in het voorbeeld heb ik ook de gain op 3 gezet waardoor die een beetje gedistort word. gaat ie lekker van schreeuwen :p
ik ben benewd als je wat geprobeert hebt