Weigerende apparatuur in nieuwe kamer

Haarbol

sound designer
Hallo,

Ik ben net gaan samenwonen met mijn vriendin en zij is bereid geweest een complete kamer op te offeren als werkkamer (lees: studiootje) voor mij... :luv:

[voice over stem] maar wie kon vermoeden dat er mysterieuze problemen zouden ontstaan in deze zo onschuldig ogende kamer [/voice over stem]

Twee problemen die denk ik verband met elkaar houden (de 100 hz brom even daargelaten):
Mijn Alesis M-One active speakers werken in het nieuwe huis niet goed - als ze eenmaal aanstaan dan doen ze het prima maar probeer ze maar eens aan te krijgen... als ik ze aanzet knipperen de ledjes en komt er geen geluid uit. Na anderhalf a twee uur krijg je ze wel aan. Daarom staan ze dus nu al ruim een week continu aan.

Heb ze op geaarde en niet geaarde stopcontacten aangesloten maar het resultaat is hetzelfde.

Daarbij heb ik een Rode stereo microfoon die op fantoom (via m'n mackie) of batterij werkt. Via de fantoom is het signaal veeeel te zacht - op de batterij doet ie 't prima.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Zou het kunnen dat ik te weinig spanning/stroom heb in deze kamer? Of is er iets anders aan de hand? En vooral - hoe los ik het op?

Bedankt!

Haarbol.

Hallo Haarbol,

Wat zo als eerste dan bij me opkomt; Wat doet een gewone 100 watt gloeilamp wanneer je deze in die kamer aansluit op dezelfde wandcontactdoos als je apparatuur ? Brandt deze fel en gelijkmatig of is het een flakkerend kaarsvlammetje ?

Als dat het geval is zou ik zeker een installateur eens naar de 220 laten kijken.

Zit er overigens een aardlek schakelaar op de groep ? Zo ja, zet deze dan eens een paar keer aan/uit. Soms corroderen interne contacten hiervan waardoor je een hoge(re) weerstand krijgt. Dat zou ook zulke verschijnselen kunnen verklaren.

Maar zoals altijd; meten is weten en misschien kan een kennis met een goede universeelmeter alvast de spanning eens checken.

Succes

jomanda bellen8D

nee, heb je al geprobeerd op een ander groep in je nieuwe (gefeliciteerd) woning.

Origineel geplaatst door dr.DRé
jomanda bellen8D

nee, heb je al geprobeerd op een ander groep in je nieuwe (gefeliciteerd) woning.

Thanx, en ja.

Ik heb zo ongeveer elke groep in m'n huis wel aangedaan :-S
Maar nu durf ik ze niet uit te zetten aangezien ik ze continu nodig heb =(

Op kantoor hadden wij op de vorige locatie een plek waar de monitor altijd strepen vertoonde en vreemd knipperde. Zette je die monitor ergens anders, was 't probleem weg. Zette je een andere monitor op die ene plek, dan gebeurde hetzelfde...

Wat bleek: op de verdieping was precies eronder de hoofdmeterkast van het gebouw, waar de vele ampères en volts voor o.a. de lift binnen kwamen.

Mijn vraag aan jou: woon je in een rijtjes huis of in een appartement?
Wellicht dat er nu een euhm... lampje gaat branden? :)

Zo niet, dan zou ik serieus de voltages nameten.

Of woon je onder een hoogspanningsmast? :D

Origineel geplaatst door AxiMaxi

Mijn vraag aan jou: woon je in een rijtjes huis of in een appartement?
Wellicht dat er nu een euhm... lampje gaat branden? :)

Zo niet, dan zou ik serieus de voltages nameten.

Of woon je onder een hoogspanningsmast? :D

Nee, woon niet onder een hoogspanningsmast ;)

Ik woon in een soort driekamerwoning - begane grond zijn eenverdiepingswoningen, daar woont een aardige oudere mevrouw dus ik ga er vanuit dat die ook geen hoogspanningsmast in haar woonkamer heeft neergezet. :D

Onze ingang is op de eerste verdieping dus en er zitten twee verdiepingen bovenop (1: woonk, keuken, hal, 2: overloop, slaapkamer, badkamer, 3: haarbols werkkamer). De kamer die ik gebruik zit dus op de bovenste van de drie verdiepingen en zit op dezelfde groep als de overloop op de middelste verdieping. Zonder geaarde stopcontacten. (dat is zorg voor later ;-)) Maar dat is dus niet het probleem aangezien hij het op de andere groepen ook doet.

Misschien `ns bij de buren kijken.... weet je iig of het probleem zich alleen bij jou thuis voordoet, of in het hele blok

Is het mogelijk om stroom van een ander (stroom)groep af te tappen om te kijken of je daar het probleem mee oplost?

cq sleep je spullen voor de zekerheid eens naar een andere lokatie om te checken of ze ondertussen niet perongelijk in de tussentijd stuk zijn gegeaan? (lijkt me sterk)?

hoe werken andere elektrische apparaten in je huis?
heb je last van spanningspieken of juist -dalen waardoor je apparatuur niet helemaal wil opstarten? wat doet een stereo of televisie als je m in die ruimte aansluit ?

Origineel geplaatst door koediman
of gelijk drastische maatregelen nemen: nieuwe vriendin zoeken! :D

Neej die is juist liev 8o

Stroom aftappen van andere groepen e.d. - ehm misschien iets voor iemand die daar iets meer verstand van heeft :P

Andere apparatuur werkt gewoon prima - stereo, computer, synths etc... de mixer zelf trouwens ook. Alleen de fantoom doet dus raar bij die microfoon. M'n andere microfoon werkt dan trouwens weer wel maar die heeft misschien minder fantoom nodig ofzo :confused:

hebben ze niet naast je een wiet plantage dat gebuurt welvaker heb ik gehoord.met rare lampen .
IK ROEP MAAR WAT :o:

Origineel geplaatst door Haarbol

Stroom aftappen van andere groepen e.d. - ehm misschien iets voor iemand die daar iets meer verstand van heeft :P

Andere apparatuur werkt gewoon prima - stereo, computer, synths etc... de mixer zelf trouwens ook. Alleen de fantoom doet dus raar bij die microfoon. M'n andere microfoon werkt dan trouwens weer wel maar die heeft misschien minder fantoom nodig ofzo :confused:

Vaak is het zo dat je in 1 appartement, woning e.d. meerdere stroomgroepen hebt. Dus het hoeft niet meteen illegaal hoor. ;) m.a.w. ander stopcontact proberen e.d.

Je hebt toch van die stekkerdozen die het signaal weer tot een nette sinus weten te maken. Is dat geen idee?

dus de krachtbron in je mic doet raar en je monitors doen raar... Is er hier een verband, mensen?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
dus de krachtbron in je mic doet raar en je monitors doen raar... Is er hier een verband, mensen?

magneet ?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
UFO's?

Maar effe serieus: heb je nou (de/het ?) voltage nou al nagemeten?

Kom op, doe dat nou 's effe, joh, hé.
Hou ons nou 's niet langer in euhm... spanning... :D

Re: Weigerende apparatuur in nieuwe kamer

Hallo,

Ik ben net gaan samenwonen met mijn vriendin en zij is bereid geweest een complete kamer op te offeren als werkkamer (lees: studiootje) voor mij... :luv:

[voice over stem] maar wie kon vermoeden dat er mysterieuze problemen zouden ontstaan in deze zo onschuldig ogende kamer [/voice over stem]

Twee problemen die denk ik verband met elkaar houden (de 100 hz brom even daargelaten):
Mijn Alesis M-One active speakers werken in het nieuwe huis niet goed - als ze eenmaal aanstaan dan doen ze het prima maar probeer ze maar eens aan te krijgen... als ik ze aanzet knipperen de ledjes en komt er geen geluid uit. Na anderhalf a twee uur krijg je ze wel aan. Daarom staan ze dus nu al ruim een week continu aan.

Heb ze op geaarde en niet geaarde stopcontacten aangesloten maar het resultaat is hetzelfde.

Daarbij heb ik een Rode stereo microfoon die op fantoom (via m'n mackie) of batterij werkt. Via de fantoom is het signaal veeeel te zacht - op de batterij doet ie 't prima.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Zou het kunnen dat ik te weinig spanning/stroom heb in deze kamer? Of is er iets anders aan de hand? En vooral - hoe los ik het op?

Jouw kamer is vervloekt! Weet je zeker dat het huis niet is gebouwd op een oude begraafplaats? Haal er voor de zekerheid een exorcist bij!

Als alternatief kun je natuurlijk ook een professionele electricien lang laten komen om de bedradingien en schakelingen te laten controleren. Dat kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Ik vind dat je als leek nooit met elektrische bedradingen moet knoeien.

Origineel geplaatst door dr.DRé
hebben ze niet naast je een wiet plantage dat gebuurt welvaker heb ik gehoord.met rare lampen .
IK ROEP MAAR WAT :o:

Ehm, vlak voordat ik hier kwam wonen is hier in de straat idd een wietplantage ontruimd *D
Maar nog ff zo'n spanningsmetertje kopen bij de Praxis, 11 euro hoorde ik.

Ik hou uw allen op de hoogte.

Ehm, vlak voordat ik hier kwam wonen is hier in de straat idd een wietplantage ontruimd *D
Ik zou ff heel goed in m'n meterkast kijken... of ze JOU niet aftappen.
Collega van me is er mooi mee 't schip in gegaan: moest iets van 1000 euro bijbetalen over een jaar stroomverbruik.
*KLOINK* :frons:
weetplantage bij de onderbuurtjes... en 't waren van die rustige mensen!

Het is toch niet zo moeilijk om te zien of er vanuit je meterkast stroom wordt afgetapt? En hoe zouden ze dat dan gedaan hebben? Dan zouden ze eerst bij jou in de meterkast geweest moeten zijn toch.....? Of heb ik ze nou niet helemaal op een rijtje?

Back