[koopjes] economie verslechterd?

Ik vind veel (vintage) dingen gewoon te duur tegenwoordig. bijv 1200 Euro voor een 18 jaar oude drumbak.

Mijn mening is dat het lijhkt alsof mensen hun oude bakken steeds weer met winst te moeten verkopen. Daardoor wordt de prijs opgedreven. Uiteraard geldt het vraag ->aanbod principe ook.

Zo zijn er meer dingen die invloed kunnen hebben. VA synths worden steeds beter en veel oude analoge spullen worden in een nieuw jasje gestopt en verkocht. Om bij de drumdozen te blijven: de Machinedrum en de Jomox Xbase.
Hierdoor worden er goeie alternatieven aangeboden die soms nog funktioneler zijn dan de inspirators.

mwaaa sommige bakken zijn niet te evenaren en vintage word gewoon eenmaal duurder omdat er gewoon ieder jaar weer een paar analoogjes sterven :( :( :(
maar het hangt ook af van trends ik zie ineens moog prodigy's voor 700 euro omdat die mafkezen van die ene groep er 1 in hun video gebruiken. dan de korg ms20 waar die pipo van een jxl mee staat te soundmixen op tv. dat soort apparaten zijn dan ineens weer in de lift met de prijzen. de tb's zijn ook een paar jaar geleden verkocht voor 3000 gulden. gewoon ff wachten tot bepaalde bakken weer uit de mode zijn.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door OnAcid
Als de economie verslechtert, heb je toch eerder kans op koopjes...of zie ik het nou verkeerd? :confused: ;)

Als de economie verslechterd koopt er niemand meer nieuwe gear. Dus komt er ook steeds minder 2de hands gear.
En de mensen die geen nieuwe gear meer kunnen betalen gaan 2de hands gear kopen.

Dus blijft er niks meer over!

snappie?!

Origineel geplaatst door DJ41
Als de economie verslechterd koopt er niemand meer nieuwe gear. Dus komt er ook steeds minder 2de hands gear.
En de mensen die geen nieuwe gear meer kunnen betalen gaan 2de hands gear kopen.

snappie?!

heheheheh..:P

Ik zie de laatste tijd trouwens wel regelmatig een Arp 2500 te koop staan. Die zag ik eerst NOOIT!!!!!! Dus ik vind het een positieve ontwikkeling. Nu alleen de prijs nog omlaag. 12.000 dollar...... bah!

Origineel geplaatst door DJ41

snappie?!

En als het nog slechter gaat is het kiezen tussen de doorzonwoning en de gear, dan kiezen ze voor de doorzonwoning, gooien alle gear op marktplaats en zo begint het weer opnieuw. Oftwel, je had geen econoom moeten worden 41. ;)

hahaha, ik zie het al voor me, met mijn korg MS-2000 bij het centraal station lopen jammen en dan met de pet rond gaan! :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dextah
Ik weet niet meer hoe het heet viama of zo ?

Bijna goed. VEMIA heet het. Daar wordt echt leuk en appart spul aangeboden. De prijzen zijn meestal best ok. Ik ben er ook weer iedere keer bij.

Hee die Remy,

Nee, je Tom komt uit Maastricht en de Multitrak komt uiteraard van Leo. Zal Steffi direct eens bellen, want ik heb begrepen dat hij het weer doet.

De groeten uit Gemert.

Klopt, interface sucks. De veiling vind twee keer per jaar plaats (April en November) en duurt twee weken. Het aangeboden spul is over het algemeen echt interessant. Je ziet hier dingen die je normaal nooit tegen komt. De veiling is opgezet door Peter Forrest (die van die twee reuze handige synth-bijbeltjes). Het is ooit begonnen als een echte veiling ergens in een zaaltje. Moet een machtig gezicht zijn geweest.

Origineel geplaatst door omiel
Hee die Remy,

Nee, je Tom komt uit Maastricht en de Multitrak komt uiteraard van Leo. Zal Steffi direct eens bellen, want ik heb begrepen dat hij het weer doet.

De groeten uit Gemert.
Ja ik geloof dat Bert hem heeft gerepareerd.

Back