Diep geluid CS6x

misterx

Nieuwkomer
Heey,

Newbie,

ff een vraagje,
ik ben net begonnen met synthesizers, heb wel is wat cursussen gevolgd maar m'n eerste gear ingekocht!!

Een yamaha CS6x

Alhoewel ik het een gweldig apparaat vind, bediening is supermakkelijk, filters okay, en souands goed,
vind ik de zounds niet diep genog, mis enige diepte, zitten wel een paar analoog klinkende soundsjes bij maar toch niet helemaal.

Nu had ik iets over een ander pluginboard gelezen, ja die AN digitalanaloquemoddeling kaart P150weetikveelAN, die klinkt wel tof,

Zijn er andere aanraders, dit om diepe geluiden te maken of als aanvulling. Ja m'n budget is redelijk op [voor alsnog] dus niet al te dure grappen asltublieft.

Is Reason wat of is dat niks, hoorde dat je daar je synths weer niet via midi-out kan aansturen klopt dat,

naa ik ga weer ff verder

groet,

bart:gaap:

Wat bedoel je precies met diepte?

De AN sound engine zal in ieder geval dichter bij het "analoge" komen dan de standaard sounds van de cs6x als dat is wat je bedoelt. Verbeter me als ik het fout heb, maar je kan AN patches niet editten op je cs6x zelf. Ik kon dat in ieder geval niet op de bijna identieke Yamaha S30 (met een DX board). Dat vond ik echt een groot nadeel want dan ben je verplicht dit via de PC/MAC(?) te doen.

Met wat betreft reason... Reason klinkt niet diep, of 'analoog', maar eerder 100% het tegenovergestelde>>> extreem digitaal en altijd herkenbaar als zijnde 'reason'..
Persoonlijk raad ik je dit programma af, vooral als je op zoek bent naar 'diep'...

Ik bedoel een aanzwellend geluid dat me omver blaast op de dansvloer alsmede inderdaar een 'analoog', zeg ranzig geluid met een vette techno beat.

Ik vind het tegenvallen van de CS6X.

Het geluid valt gewoon omver, als je een vette sample hebt en je laat em opkomen hoor je het gewoon dat het signaal of geluid aan zwakte onderhevig is, ik vind em niet cool.

Vandaar de vraag of er andere , simpele metheoden zijn om zo'n geluid te maken.

Voor de rest vind ik het een prima apparaat de CS6X, makkelijk te bedienen, overige geluiden [geen leeds]
zijn wel super, en de knoppen ajaiajaai,

maar ja we kijken ff verder, dank voor de reacties

de diepste sounds zijn meestal niet enkele sounds, maar gelaagde geluiden, dus multitimbrale setups. waarbij je bijv. 3 geluiden door 3 verschillende synths (of dezelfde als ie dat kan..) laat afspelen op het zelfde midi kanaal..

Volgens een bij Yamaha London werkende vriend is de an1x 1 op 1 gemodeleerd naar een klassieke en analoge vintage synth...En de AN200 plug board is exact hetzelfde als de AN1X dus je zal wel een leuk synthje aan je CS6X toevoegen...beetje mixen en mengen,layers op elkaar leggen en dan kom je al een heel eind...Mischien moet je die DX synth in plug in board er naast plaatsen....

Wat bedoel je met diep?

Misschien kan je hoofdtelefoon of speakers die lage frequenties niet weergeven!
Daar zou ik eerder naar kijken.

De CS6(X)(R) is geen andere Yamaha dan voorheen. Gaat dus vrij laag. Kwestie van de juiste knoppen vinden, niet te snel oordelen en tijd in het apparaat steken. Het AN board is mooi. Geeft iets meer analoog achtige klanken, maar heeft niet veel met "diepte" te maken. De boards gaan 2e hands voor zo'n 150 Euro van de hand.

Back