TR606 syncprobleem

fjoesz

Gepokt en gemazeld
ik vroeg me af of iemand mij kan helpen

t lijkt alsof mn 606 soms wel weet dat ie moet lopen en soms niet.
alsof t signaal wat ie krijgt via een midi2sync convertertje net niet sterk genoeg is.. zodat ie m soms oppakt en soms niet.
ik stuur m aan via de rm1x.. via de thru van de akai s1100..

bestaat er zoiets als een zwak midisignaal en zou ik daar iets aan kunnen doen? kortere midikabels? kweenie

of is t gewoon een los kontakkie?

t geeft wel leipe patterns, maar echt handig is t niet

Midi timing door een thru heen jassen is niet altijd even handig.
Je kan dan beter het aan de bron splitten desnoods met een aktieve splitter en dat gebruiken.
Alstie dan nog happert dan istie leip.

ja dan heb ik t ook nog..

zou t dan toch iets met de 606 zelf zijn?

en ik heb geen midijekkeltje meer over voor de 606

midi thru is toch in principe zonder iets er tussen de midi doorknallen?

moet dan toch nie zo veel uitmaken toch?

heeft iemand voor me gemaakt van synthforum..
eentje zonder voeding.. midi in en sync out

draakje heeft m gemaakt.. dmv een gangbaar printje wat dingen op solderen

probeer het dinsync apparaatje eens met een andere master om zeker te zijn of het daar wel aan ligt.

tzou ook weleens aan de rmx kunnen liggen. vriend van me had problemen met z'n 808 goed sync te laten lopen.

Het kan ook zijn dat de midi 2 sync converter de hoeveelheid data niet helemaal bij kan houden waardoor ie af een toe een byte mist. Als dat het geval is zou het moeten werken als je alleen maar clock signalen stuurt en verder geen midi data.

Ik heb zelf laatst ook problemen gehad met sync en de RM1x. De MSY2 (midi-to-sync converter) stopte soms gewoon. Bij mij bleek het aan de midiman merge 2x2 te liggen die er tussen zat. (die gaf overigens bij meer apparatuur problemen) Nu ik de 2x2 er niet meer tussen heb loopt alles als een trein, en loopt sync altijd soepel. Het maakt niet uit hoeveel MIDI data ik verstuur.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik heb zelf laatst ook problemen gehad met sync en de RM1x. De MSY2 (midi-to-sync converter) stopte soms gewoon. Bij mij bleek het aan de midiman merge 2x2 te liggen die er tussen zat. (die gaf overigens bij meer apparatuur problemen) Nu ik de 2x2 er niet meer tussen heb loopt alles als een trein, en loopt sync altijd soepel. Het maakt niet uit hoeveel MIDI data ik verstuur.

Kan ik bevestigen. RM1X + MSY2 werkt normaal gesproken probleemloos.

okee thanks.. ik ga ff wat proberen.. ik heb er nu in mn setup ook een midiman mm4 tussen hangen.. mss is dat ook niet zo'n goed idee.. laat ik eerst eens proberen de midi te filteren.. alleen een clockje

gewoon eentje uit mn mt4..

Wat ik merk bij mn Doepfer MIDI-Sync's is dat het signaal te zwak is wanneer je deze gebruikt zonder externe voeding. Dus als je er een adapter aanhangt, moet ie het waarschijnlijk wel doen. :)

die ik heb hep helemaal geen voeding.. alleeen een printje met twee stekkertjes is t eigenlijk

het zou ook goed kunnen liggen aan de din connector aansluiting in je 606. ik had bij alle 2 mijn 606'en in het begin hetzelfde probleem dat ze soms wel speelde en soms niet. vaak is het de ouderdom van een 606. de soldeerpunten krijgen vaak na verloop van jaren kleine haarscheurtjes door het erin en eruit halen je din/sync connector. dus...maak je 606 even open en soldeer de din connector even opnieuw met wat nieuwe tin.

succes, paul

Back