Origineel geplaatst door Nerve
Jij bent dan wel de eerste die dat zegt over de UF8. Ik ben zelf in de markt voor deze controller (voor m'n vriendin die piano speelt dus) en ik hoor er wat de aanslag betreft niets dan goeds over. Lees maar na op de CME forums, en nee, 't is niet al goed wat de klok slaagt daar, maar over de aanslag zijn ze het wel allemaal roerend eens, inclusief een van de editors van Sound on Sound. Dus excuseer me dat ik je opmerking hier ZWAAR in twijfel trek.
Soit, ga hem binnenkort zelf is laten testen door mijn madam, en dan zal ik het wel horen van iemand die er echt iets van kent
Ja maar je moet ook niet altijd op bevindingen van anderen afgaan, nietwaar??
Ik heb er ook vooral goede berichten over gelezen, maar weet je wat:
Ik was vorige week bij Feedback R'dam en daar heb ik zo'n beetje de hele middag gewogen keyboards getest en vergeleken.
Dit was mijn bevinding over de CME UF8: Op het eerste gevoel een goed board, vooral het materiaal van de keys. da's minder plastic dan de keystation Pro 88.
Maar als je een hele zachte aanslag wilt doen, dan lijkt het net als of dat de toetsen even tegen houden. Als je hem gaat proberen met je dat maar eens voelen. De vinger op de toets en heel voorzichtig naar beneden drukken.
in principe mag je dan natuurlijk geen enkele weerstand voelen, dat moet vloeiend naar beneden gaan. Nou dat gaat het dus niet.
Wat was nou het geval???
Ik kom thuis, kijk nog effe harmony central en lees daar van iemand (die dus ook al jaaaaaarenlang piano speelt) precies hetzelfde als wat ik ontdekt heb.
Dus de ervaringen zijn niet allemaal positief!!
Maar goed de 1 is de ander niet zullen we maar zeggen, dus trek aub niets in twijfel, maar ervaar het eerst zelf eens zou ik zeggen!!!
En trek dan mijn conclusie in twijfel als je er anders over denkt.
Ik hoor het trouwens graag nog van je als je hem getest hebt. Vergelijjk hem dan ook eens met de keys van een Yamaha.