Nanoloopers

ik ga deze week die cartrigde aanschaffen, ik heb op zolder mijn gameboy gevonden.

mike.tv heeft ook een nanoloop (zie live foto)

Attachments

• 4.jpg
    4.jpg
    5,6 KB · Bekeken: 93
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Wat doe jij om die irritante hoge toon we te krijgen?
da's storing van het LCD-schermpje, valt nix aan te doen (behalve achteraf die frequenties eruitfilteren en hopen ze niet ook in je muziek zitten)
de ouwe grijze heeft er in elk geval stukken minder last van dan de color

Ik heb pas speciaal zo'n ouwe gekocht, en die klinkt inderdaad beter.

Jij sampled hem dus ook, dan bewerken (filteren) en gaan....

Gebruik je echt de loops of single hits?

TIP:
Als je het Tempo echt onwijs hoog zet, dan gaat de sequence als oscillator klinken........

Ik heb die track van Farlukar gehoord laatst bij de MUC, en gaaf man! lekker ouderwetse geluiden enzo.
Ik ga is even spritten op tweedehandssites voor een goedkope ouwe gameboy

Uitkijken met het tweedehands kopen van een oude gameboy.
De grote modellen kunnen namelijk veel defecten vertonen.
Een veel voorkomende kwaal is dat de display loslaat.
(De lijm laat namelijk los als hij warm wordt, dus niet in de zon laten liggen)
Altijd ff uitproberen dus.

Zoeken slet ;)
Origineel geplaatst door Timothy
As far as I can tell, the Gameboy Advanced emulates the Gameboy(due to the fact that its microprocessor is completely different) I also believe the sound is 16bit, so it might sound a bit cleaner- like the clicks you get when changing panning would probably not be present. Also the screen is Active Matrix as oppose to LCD, which would reduce the line noise.

All in all my guess the sound quality would be somewhere in the middle- the Gameboy color produces MAD noise and the sound is ‘cold’ (less bass.) The Gameboy Pocket has less noise and a better ‘warmer’ sound. And the old gray Gameboy has a much nicer sound (louder, even more bass). Theoretically the Gameboy Advanced would have the same cold and quiet sound (running off 2 batteries), but no noise from the screen. So in the studio you can pump up the bass and volume.

It also had a screen that you can use in the dark. And the CPU is much faster (maybe a more accurate sync, less delays when changing screens)

Cheers,
Timothy
http://www.nanoloop.de/w-agora4/view.php3?bn=nanoloopforum_discussion&key=981048101
(Dat verhaal over het emuleren klopt trouwens niet, een z80-processor is zo goedkoop dat ze 'm maar extra bij de advance ingestopt hebben)

Ik gebruik zelf een color omdattie wat handzamer is en met 2 batterijen 2x zolang meegaat als een grijze op 4, maar om van op te nemen gebruik ik natuurlijk wel de ouwe (die overigens ook een kapot scherm heeft :( )

aangezien het nationale thread-omhoogschopdag is..

Nou ik doe ook ff mee. Ik heb dus net een game boy met nanoloop gekocht. Al beetje mee lopen pielen en klinkt erg leuk. :)
Maar goed mijn vraag: Ik heb geen verstand van Game Boys maar die ik nou heb is volgens mij geen classic dus niet de grijze baksteen. Ik weet niet welke het wel is maar de behuizing is van metaal en hij is zilvergrijs. Hij loopt op twee AAA batterijtjes.
Iemand enig idee welke dit dan wel is? Wat voor en verschil moet ik dan verwachten qua geluid. Ik heb namelijk wel begrepen dat nanoloop het beste klinkt op de classic.

Ik heb ook nog een tweede vraag: Op de site www.nanoloop.de wordt gesproken over een midisync. Deze is echter niet meer in productie maar nu schijnt er wel een DIY optie te zijn: http://www.firestarter-music.de/lsdj/ iemand ervaring hiermee?

Oh ja iemand ook bekent of ervaring met Nanovoice?

Na nog wat rondgevraagd te hebben blijkt het een Game Boy pocket te zijn. Iemand enig idee of hier dezelfde soundchip inzit als in de classic?

Back