dubcreator
Ouwe rot
Die volg ik ff niet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Als je warmte wil toevoegen in je mix doe je gewoon kachel aan
Warmte is iets wat makkelijk met buizen EQ te bereiken is, er zijn verschillende soorten warmte in muziek begrip je kan als je heel wat hoge freq wegneemt klinkt warm!
Maar die buizen warmte is weer net iets anders die brengt (body) laag midden freq naar voren alsof alles dichtbij is en zit beter in de mix.
Verder zijn we gewent aan warmte omdat alle producties door dure studio apparatuur gaan dus we zijn er aan gewent en willen wij ook.
Stel dat we allemaal weten wat analoge warmte precies is, wat zou dan een goede manier zijn om dit te verkrijgen in een digitale productie?

Antwoordt ligt hier klaar mathew
Alle Hardware die boven genoemd zijn er mee klooien, met klein beetje kennis oftewel weet wat je doet.
Logisch denken![]()

Ik heb nog een SPL Charisma te koop!

de 2 sporen mix op 2 spoor analoge tape op 38cm/s overzetten is al een hele stap in die richting..

Hoewel een steengoede compressor wel zou kunnen helpen om wat meer energie toe te voegen. Daar moet ik ooit eens over na gaan denken als investering...Dat hangt er ook vanaf. Op een profi deck en onder de saturatiegrens opgenomen hoorde ik totaal geen verschil (Technics RS-1500). En de verschillen die ik op pruldecken zou horen, zijn over het algemeen niet zo wenselijk.
Ik neem weliswaar op een digitale multitracker op, maar al de rest van mijn setup is ook hardware en mixen is analoog, dus mij mij is er sowieso al ruis euhm warmte genoeg.Hoewel een steengoede compressor wel zou kunnen helpen om wat meer energie toe te voegen. Daar moet ik ooit eens over na gaan denken als investering...
Ik zie in jouw hantekening onder jouw posts een Sta Level vermeld staan
Fijn spulleke?
Ik heb een Gates SA39a. Een topmachine als je het mij vraagt.

Daarom heb ik hem gekocht maar dat had ik jou al verteld dacht ik op chat toen ik aan bier zat. je vertelde Gates SA39a 2dehands had gekocht en in omgeving Arnhem woont, herinner je nu weer?
Waarschijnlijk heb ik goeie lange termijn geheugen![]()

Maar dat kan toch nooit een eerlijke checkup zijn om onregelmatigheden (=warmte) naar boven te laten komen?? immers, je doet het met 2 exacte kopieën die dus niet van elkaar verschillen.. of er nu analoge warmte in zit, een kopie is een kopie toch? Of zat je te checken of we nog beetje wakker zijn op 't forumgoede checkup is na het renderen, dezelde wave in fase eroverheen te plakken, precies 1 bar(of 4) later.
bij een 100% inthebox productie zal er nog weinig overblijven....
en nu minimaal aan het nummer sleutelen zodat je, wel veel hoort.