Welke lead synth?

Laandodeman

Symfomaan
Ik heb een Juno 106 (weer aan de praat gekregen) en een Roland XP30. Op zich een redelijk setje, maar ik mis een synth (eventueel monofoon) die vette leads kan maken met portamento (de Juno kan dat niet, hij raakt aldoor in de war over welke voice naar welke voice over moet lopen). Ik wil voor een beperkt budget (max 1000 euro) een lead hebben. Een minimoog zit er dus niet in. Wie weet een mooi alternatief? De leads waar ik van hou worden veel gebruikt in de ouderwetse symfonische rock (Tony Banks van Genesis).

Mmm, toen ik je bericht las, moest ik gelijk denken aan de M3X van Macbeth Studio Systems. Wordt helaas (naar mijn weten) niet meer gemaakt, maar misschien als je heel goed zoekt nog wel te pakken te krijgen.

Voor m'n leads (en natuurlijk voor bassen) zweer ik hierbij.. hij is wel monofoon, maar in deze multi-tracker wereld lijkt me dat geen onoverkomelijk probleem.

hallo ? een nordLEAD misschien ;)

een nord lead 2 vind je al vanaf 500 euros, geweldige synth.

De beste emulatie van een Minimoog is waarschijnlijk de Creamware Minimax ASB:

ASBminimax.jpg

Waar vind je een Nord Lead 2 voor 500 euro?! Ik heb wat gezocht, maar kan het niet echt vinden.

Origineel geplaatst door Laandodeman
Waar vind je een Nord Lead 2 voor 500 euro?! Ik heb wat gezocht, maar kan het niet echt vinden.

Nord Rack 2 misschien, maar Nord Lead (keys) voor 500 moet ik ook nog zien.

- Sequential Circuits Pro One!!
- Waldorf Pulse

Deze zijn goed te vinden binnen je budget.

Wat dacht je van een SE1-X?

www.studioelectronics.com

op de site staan een aantal no-nonsens audio demo's, en kijk ff naar de user-list om een idee te krijgen welke users er ook met veel plezier gebruik van maken ;)

Origineel geplaatst door Laandodeman
dan zoek je niet goed

Wat een iers folk-gejengel.....:D

Wel dikke sound...

[edit] het staat er ook bij ....irishmax.mp3, me :stupid :) [/edit]

Lead?

Nordlead kan, wel ietwat aggressief geluid..(ik hou er wel van)
De K-Station.....heel goed te gebruiken.
De CS1-x kan je ook prima programmeren zodat er overtuigende sounds uit komen...heck, je kan het zelfs met een MU 90 r wel doen!
MS2000 is ook prima...VL-7 virtual acoustics...of een VL-1 natuurlijk :D

eh...microkorg?

Dit zijn de beestjes waar ik ervaring mee heb en ik houd ook erg van die 70's progrock sounds.
Succes!

Ik ben aan het twijfelen tussen de Nord Lead 2(x) en de Minimax. Ik ben er benieuwd naar hoe die Minimax gaat klinken, volgens mij is hij nog niet leverbaar. Ben wat aan het stoeiene met de vst Minimoog V, en die klinkt fantastisch. Ik krijg er van de Pink Floyd (Wish You Were Here) achtige sounds uit. Als de Minimax dat ook kan: grote kans dat ik daarvoor ga. De reviews van de Nord Lead zijn echter heeeel positief, en daar krijg ik ook wel zin in (nog nergens gevonden voor 500 euro overigens), maar de grootste enthousiastelingen zitten meer in het trance/dance genre.

Wie helpt me kiezen?

maar ik mis een synth (eventueel monofoon) die vette leads kan maken met portamento (de Juno kan dat niet, hij raakt aldoor in de war over welke voice naar welke voice over moet lopen)

Ik wil niet vervelend doen maar op je Juno106 zit een knopje "Poly2"...

Poly2
This mode is very similar to Poly1 assigning only one synthesizer voice to each key pressed. The primary advantage of Poly 2 is that only the last note or notes played together receive natural release length. This mode is suitable for the performance with portamento effect.

Maar er is nog meer...

Pressing the Poly1 and Poly2 at the same time will turn the Juno106 into the Solo unison mode, therefore it can be played as a monophonic synthesizer that assign 6 voices to each key pressed.

Kan aan mij liggen, maar met deze functies zou ik wel een dikke lead kunnen maken hoor, daarmee 1000 euries besparend. :frons:

Back