Gemoeds toestand VS apparatuur?

vreemde conclusie.
Tis misschien een beetje hoe verschillende mensen ertegen aan kijken. Waar electriciteit is daar is magnetisme en andersom.. klopt. maar dat ze hetzelde zijn dat is tja..

Re: Gemoeds toestand VS apparatuur?

Origineel geplaatst door trash
Ik loop al heel wat jaren met deze vraag :

Stel je hebt veel stress, stress is spanning zorgt dat voor een magnetisch veld?, kan het zo zijn dat het de werking van de apparatuur kan beinvloeden?

Het is mischien wat frappant deze vraagstelling, maar het is mischien toeval of niet, maar als ik in een stressvolle periode zit, gaat er vaak een bak kapot.
Of het display, of iets anders.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Of een antwoord, of een filosofie hier over?

Vandaar al die bluescreens :stupid

Ik heb geen kaas gegeten van al die onderzoekers met hun vindingen maar ik geloof toch zeker wel dat stress iets kan doen met apparatuur. De laatste driekwart jaar ben ik met een bouwproject bezig waarbij ik amper meer tijd heb om muziek te maken. Je wordt er knorrig van en ik heb idd ook het gevoel alsof je dan vaker statisch geladen bent. De afgelopen tijd heeft een tft scherm het begeven, ging een pc in rook op en ook een net aangeschafde notebook hield ermee op. Van de magnetron is het lcd scherm doodgegaan. Nu, nog geen twee weken terug heeft m'n digitale camera de geest gegeven.

Ik zou niet weten waarom je met stress harder op deze dingen zou rammen en heb ze dus ook gebruikt zoals het hoort. Voorzichtig dus. Juist omdat de dingen die iedere dag gebruikt worden allemaal kapot zijn gegaan geloof ik zeker wel dat stress apparatuur kan slopen. Hoe moet je me niet vragen, maar het is anders wel erg toevallig dat er zoveel kapot gaat.

Misschien dat je toch beter een ervaren electricien onder de arm neemt of...

anti_stressball.jpg

Aan het electriciteitsnet zal het echt niet liggen. Alleen de spullen die ik vaak heb gebruikt zijn kapot. Een fototoestel kan niet eens aan het stopcontact.

De stressbal zal me geen goed doen maar stort een miljoen of 8 op m'n rekening en ik zal snel genezen..

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Aan het electriciteitsnet zal het echt niet liggen. Alleen de spullen die ik vaak heb gebruikt zijn kapot. Een fototoestel kan niet eens aan het stopcontact.

De stressbal zal me geen goed doen maar stort een miljoen of 8 op m'n rekening en ik zal snel genezen..

Ehm. Als je iets vaak gebruikt gaat het ook sneller stuk. Is dat niet een beetje logisch? En tegenwoordig in de 'wegwerp-maatschappij' gaan spullen ook veel sneller stuk: de levensduur is veel korter dan spullen van vroeger.

Welcome to the twilight zone..

Re: Gemoeds toestand VS apparatuur?

Origineel geplaatst door trash
Stel je hebt veel stress, stress is spanning zorgt dat voor een magnetisch veld?, kan het zo zijn dat het de werking van de apparatuur kan beinvloeden?

Dan kun je wel vet circuit benden!

@Arv; m'n pc ging idd al een 5 jaar mee maar m'n tft scherm was nog geen jaar oud en een laptop binnen 2 weken zo vaak gebruiken dat hij dan al ploef zegt... Damn das heel letterlijk een wegwerpmaatschappij ;)

Mensen met een verschillende mening over dit onderwerp zul je wel nooit op dezelfde lijn krijgen. Wel weet ik zeker dat ik gelijk heb en jij niet! :D
Sorry de dokter roept, moet weer in m'n dwangbuis.

Origineel geplaatst door C738

Als ik niet lekker in mijn vel zit, of niet gefocussed / ontspannen met muziek bezig ben dan klinken sommige synths niet lekker. Met name de superbassstation schijnt zich nogal veel aan te trekken van mijn mood.

Ja dat ken ik ja.

Prijs de MPX 1 altijd helemaal de hemel in maar als ik chagrijnig ben dan krijg ik er maar geen lekker revurp uit.

Synth`s evengoed als bassdrum`s klinken in dit soort buien nergens naar.

Nee. In de muziekkamer ligt zeil, maar daar is nog nooit wat kapot gegaan. Beneden heb ik parket. Zo'n houten vloer zal toch niet statisch kunnen zijn, wel?

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Nee. In de muziekkamer ligt zeil, maar daar is nog nooit wat kapot gegaan. Beneden heb ik parket. Zo'n houten vloer zal toch niet statisch kunnen zijn, wel?

Misschien de lak die statisch wordt, icm slippers of schoenen ofzo?
Ik weet het niet maar ik heb het wel eens gehad met nieuw tapijt dat ik statisch geladen raakte, voornamelijk in de winter.

Origineel geplaatst door Neon Vomit
laatst zei mn poly800 tegen me, dat alles goed komt.

Het is al niet zo'n beste synth, dus waarom dan wèl een goeie toekomstvoorspeller?
Iedereen weet dat je daarvoor zo'n Sequential Prophet nodig hebt.

Origineel geplaatst door Hanz
Het is al niet zo'n beste synth, dus waarom dan wèl een goeie toekomstvoorspeller?
Iedereen weet dat je daarvoor zo'n Sequential Prophet nodig hebt.
Ik vroeg het net aan dr, toen zei ze dat het niet voorspellend bedoeld was.
Daarna begon ze me volgens mij uit te lachen.

Back