wat is jullie ervaring met support?

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met de technische support van verschillende fabrikanten. De laatste tijd heb ik 't namelijk verscheidene malen gehad dat een fabrikant gewoon niet antwoorde op mijn email, of hooguit een mail terugstuurde waarin stond dat de vraag in behandeling was. Andere fabrikanten daarentegen zijn juist erg snel en komen met een duidelijk antwoord.
Het gaat mij helemaal niet om bepaalde fabrikanten zwart te maken, ik vraag me gewoon af of dit normaal is of vaker voor komt. Zelf vind ik 't namelijk erg irritant en minachtend als ik geen antwoord krijg.

Ik wacht al een maand op een reactie van Ableton inzake een controler probleem, en was m'n RM1X ook ongeveer een maand kwijt om deze naar 1.13 te updaten. Verder geen ervaring met support.

Sherman,Moog en E-Mu : toppie !! ; binnen een dag antwoord op m'n mailtjes en ook uitgebreid geholpen...:okdan:

Delta (van gratis software) : zelfs op Zondagavond meteen antwoord....en heel vriendelijk ook...

Access : duurde 14 dagen,maar werd toen toch netjes geholpen en op vervolgmailtjes kreeg ik wel snel antwoord...

NI : waardeloos...geen support op hun eigen forums,heel lang wachten op antwoord...(wacht op Carnivore voor zijn ervaringen met NI,echt te triest voor woorden)...

Novation: onderdeeltje nodig, vrij snel reactie en flexibel met betaling etc.. Maar ik geloof dat niet iedereen die ervaring heeft.

Waldorf/Stadtler-electro: perfecte service als je eenmaal contact hebt met iemand van dit bedrijf. Ze denken goed mee met je probleem.

Op het gebied van ondersteuning bij het gebruik van je synth denk ik dat Karma Labs echt goed bezig is. Het user forum wordt ook actief bezocht door Stephen Kay, de man achter de KARMA engine. Je kunt daar nog steeds op prima support rekenen.

Roland: moest een upgrade hebben voor m'n recorder. Dat kon alleen via een CD van de importeur. Werd naar m'n
muziekboer gestuurd, ge-upgrade en CD weer retour. Prima service.

Behringer: Kanaal defect. Bij mijn muziekboer ingeleverd en binnen 1,5 week gerepareerd weer terug.

Access: Onverklaarbare kraakjes in geluiden gedurende de eerste 10 minuten. Paar mailtjes met Access support over en
weer. Uiteindelijk op vrijdag bij UPS ingeleverd en de donderdag daarop weer gerepareerd terug.

Yamaha: Nederlands importeur gemaild om een OS update voor m'n CS6x en een extra CD met een versie van
Sounddiver.
Op E-mail geen reactie. Op een brief per klassieke post ook geen reactie.
Ik heb toen de Europese importeur in Duitsland gemaild en binnen 3 dagen had ik de CD in huis.

groet

Tom

:erm: eigenlijk nooit gebruik (hoeven) maken van support van de importeurs.

Ooit es een update-je voor m'n Virus binnen laten halen + installeren bij i4 :halleluja , maar dat heeft weinig tot niks met dit threadje te maken, wel? :erm:

Service:

NI heeft het bij mij totaal verbruid... supertrage service en dan telefonisch contact dat ook niet geheel vlekkeloos verloopt.... Helpdesk persoon spreekt gebrekkig engels, moet vaak hulp aan collega's vragen.

Ze hebben ook echt een enkel idee waar de fouten vandaam kunnen komen.

Kontakt 2 is en blijft mijn enige NI product, voor de overige dingen die ik wilde vind ik wel een surrogaat!

De service van Contour Design is ook niet zo heel best, pas na 3 weken en na MEERVOUDIG emailtjes na AL hun te vinden emailadressen gestuurd te hebben werd ik daar met een kluitje in het riet gestuurd.

De klantenservice bij ACCESS is dan vele male beter geregeld, met de vraag of ik een officiele virus manual bij ze na-bestellen kon, kreeg ik niet alleen binnen enkele uren een reply op mijn support vraag, maar ook free of charge een exemplaar opgestuurd

_0_ Zo kan het dus schijnbaar ook !!

(online) Aankopen

Thomann Stjahhh... tis dat die ION er zovele malen goedkoper was... maar ik krijg er ook weer het supermarkt gevoel, je moet zelf de mensen daar een beetje achter de veren zitten wil je weten hoe het met je bestelling staat of wat er aan het handje is..... 4-7 dagen levertijd werden zo 3 tot 4 weken en ik heb nog steeds mijn bestelde geoderen niet, terwijl me wel toegezegd is dat het allemaal verstuurd is.
:roll:

Onderhoud

Vervolgens voel ik me een beetje in het ooitje genomen door de reparatie service van Yamaha, met de vraag of een batterij verwisselen in een 02r zelf te doen was kreeg ik antwoord dat dat onmogelijk was ( :( ) en dat ik daarom met de tafel langs moest komen...

• kosten:
    batterijtje 10 à 20 €urie
    uurloon iets van 55 € EX BTW (!) per uur....

geschatte reparatie tijd: 1 à 1,5 uur !

Nou.... ik heb het batterijtje zojuist zelf vervangen, het is een CR-2032 Lithium 3V batterijtje... ik was er wel geteld 10 minuten mee bezig ! incl testen of alles werkt.

Overigens dit batterijtje van Varta kostte 3,95 ( :!: ) bij de lokale Fotospeciaal zaak

:erm: ;{

Origineel geplaatst door dione
NI : waardeloos...geen support op hun eigen forums,heel lang wachten op antwoord...(wacht op Carnivore voor zijn ervaringen met NI,echt te triest voor woorden)...

Ja, NI is totally out of picture voor mij, hooguit een betaalde update voor Kontakt2, maar zeker geen nieuwe aankopen.

Hun helpdesk medewerker was totaal oncapabel in zijn taak, ik ben zelfs overgestapt op Duits zodat hij beter uit zijn woorden kon komen. Geen enkel probleem dat ik aangekaart heb bij hun (uitvoerig met systems specs, checklist enz enz) hebben ze weten op te lossen.

De eerste email dat mijn support aanvraag in behandeling was genomen kwam 32 dagen (!!!) nadat ik de aanvraag deed, maw. als ik niet door eigen research en met hulp van anderen het registratie probleem had weten te klaren had ik met een softsampler van 450 €urie gezeten die niet meer werkte. Een niet geregistreerde versie werkt immers maar 30 dagen.

Ik heb voorafgaand aan het telefoontgesprek (ik sommeerde hun in brieven daartoe) 7 emails, 5 faxjes, 2 brieven (snailmail) verstuurd en talloze malen geprobeerd ze telefonisch te bereiken... Pas nadat een maatje van me (Rechercheur Duitse politie) in hoogduits en ambs taal een brief voor me opstelde, werd ik terug gebeld.

NI :doei:

Voor mijzelf geldt:
Roland: email gestuurd via online invulformulier, en een aantal dagen later een net antwoord
Jomox: 2x email gestuurd, nooit meer wat terug gehoord
M-audio: email gestuurd, mail terug dat de vraag in behandeling was, nooit meer wat van gehoord
Mafico (importeur M-audio): binnen een dag een duidelijk antwoord terug
B&O: na drie dagen antwoord, met duizend excuses dat het door de vakantie zo lang duurde. Uitgebreid antwoord.
Access: ik wacht al een week op antwoord...
Novation: reparatie van een k-station duurde wel eeeeerrrrug lang...

Origineel geplaatst door Carnivore Thomann Stjahhh... tis dat die ION er zovele malen goedkoper was... maar ik krijg er ook weer het supermarkt gevoel, je moet zelf de mensen daar een beetje achter de veren zitten wil je weten hoe het met je bestelling staat of wat er aan het handje is..... 4-7 dagen levertijd werden zo 3 tot 4 weken en ik heb nog steeds mijn bestelde geoderen niet, terwijl me wel toegezegd is dat het allemaal verstuurd is.[/B]

Ik heb dezelfde ervaring met Thomann. Als je erachter zit, krijg je meestal wel vrij snel antwoord. Verzenden kan idd een tijdje duren (bij mij van een week naar een maand).

Verder: sennheiser: hoofdtelefoon snel en gratis hersteld, die nota bene buiten garantie was

roland: herstelt vintage spul voor een aanvaardbare prijs, maar het duurt wel lang en soms niet altijd even goed gerepareerd (wordt dan wel rechtgezet door een tweede en eventueel derde, gratis, herstelling).

Laatst gewijzigd:
Ik ben overigens van mening dat een goede muziekwinkel veel kan uitmaken in support.
Een winkel die fabrikanten/importeurs achter hun vodden aanzit etc. kan veel verschil maken.

groet

Tom

Mackie:

Toen Mackie nog de distributie voor de UAD-1 kaarten deed ben ik echt supergoed geholpen. Mijn UAD-1 kaart maakte soms een heel raar hoog snerpend geluid. Veel heen en weer gemaild, nieuwe kaart gekregen en alles free of charge. Ging heel direct en heel vlot. En mijn kaart had ik nog wel via Ebay gekocht van een particulier!

:( Net (nadat ik zelf maar weer eens gemaild had) een email van Thomann terug....

Vorige week dinsdag werd mij aan de telefoon verteld dat m'n Ion + rest van de bestelling op de post was gezet.....

Omdat ik dus nog steeds geen pakket had gezien, toch maar eens mailen

Zojuist ontvang ik dit:

Hi there,
apologies but nothing has been shipped as we are wiating fro your ALESIS ION to arrive with us - which will not be unti the 29.09.2005,

Origineel geplaatst door Carnivore
:( Net (nadat ik zelf maar weer eens gemaild had) een email van Thomann terug....

Vorige week dinsdag werd mij aan de telefoon verteld dat m'n Ion + rest van de bestelling op de post was gezet.....

Omdat ik dus nog steeds geen pakket had gezien, toch maar eens mailen

Zojuist ontvang ik dit:

Ow triest gewoon. Zoiets vind ik dus echt niet kunnen. Sowieso snap ik niet dat sommige fabrikanten zo weinig moeite in support steken. Het is namelijk echt een slechte reclame voor je bedrijf en je producten. Bovendien hebben we 't over producten waar je toch nog wel eens support voor nodig hebt. Iets nieuws van M-audio of Jomox? Daar denk ik nu toch even iets critischer over na.

En trouwens, ik lees echt NOOIT iets over de support van Clavia. Hoe komt dat? Is die retegoed, of heb je überhaupt geen support voor Clavia nodig? Zelf heb ik geen ervaring, Clavia producten gaan bij mij als een trein...

[ beetje offtopic]

Het verbaasd me soms heel erg, we geven immers bakken met geld uit aan nieuwe spulletjes toch ? Merk bij steeds meer zaken dat support/service en klant vriendelijkheid niet meer hoog in het vaandel staan

Zal nog een voorbeeldje geven... ik ben me aan het orienteren op monitoren

Prijsklasse Mackie 8 serie en Adam's, geen kattenpis dus....

Was ik laatst bij een muziekwinkel en wilde luisteren naar een x-aantal monitoren, kreeg ik de vraag wat voor muziek ik maakte, ik zei dus; nou onder andere hardcore.... Zegt ie doodleuk en zonder te lachen: "Dan is een goedkoop setje Jamo's al meer dan voldoende voor u"

:erm: [ /beetje offtopic]

novation: prachtig, direct antwoord to the point
kwam vandaag zelfs nog een thread op propellerheads tegen die zei dat novation de beste support ever heeft..

m-audio: it's not our product that's the problem, but the ports on your macbook, okee effe apple bellen: apple -> it's not our fault, m-audio is know for faulty/ badly coded drivers! (letterlijk!)

Onlangs via een instrumentenboer meer dan drie weken bezig geweest om een mono contraplug voor een Roland RD-170 te bestellen bij zijn importeur. Eerste contraplug was duidelijk de verkeerde dus daarna maar foto's gemaakt van het jackboard met duidelijke pijlen welke het moest zijn en kreeg daarna toch weer een verkeerde opgestuurd.
Op het laatst via een andere instrumentenwinkel de RD-170 opgestuurd naar Roland European HQ zelf en na een week gerepareerd terug.

Het ligt er dus ook vaak aan of er een importeur tussenzit of dat de winkel rechtstreeks zaken doet met de fabrikant.

Back