wat is jullie ervaring met support?

Mijn ervaringen met support:

Yamaha:
1x CS1x opgestuurd wegens distortion op de outputs, gefixed in 3 weken ofzo, viel nog binnen garantie.
1x AN1x opgestuurd wegens lamme toets, gefixed in 2 weken, reparatie ongeveer 50 euro.

Clavia:
Problemen met Vista en de Nord G2 Modular Engine. Gemaild met de vraag of er een oplossing voorhanden was. Binnen een uur antwoord met toegang tot Betadrivers die prima werken.

Jomox:
Ooit eens een email gestuurd met vraag of/waar ik proms kan krijgen met update van de software ivm "naruis" op snares (bekend probleem bij Airbase 99). Nooit antwoord op gekregen, maar sta sindsdien wel op de mailinglist(?) en krijg de laatste hete nieuwtjes van Jomox te horen. Moet ik nog steeds een keer achteraan.

Dave Smith Instruments:
Probleem met niet werkende code voor de Prophet '08 editor. Binnen 10 minuten zowel antwoord van DSI (dat Sound Tower een nieuwe code kon geven) als van Sound Tower (een nieuwe code :D ). En kan zelfs mijn 2de hands Evolver ook nog registreren.

Voor de rest nog geen support nodig gehad.

ik heb voor m'n werk dagelijks te maken met importeurs en fabrikanten, en ik moet zeggen dat de service van roland, mackie, TC electronic/dynaudio, digidesign, sennheiser/neumann, novation, en ja ook behringer erg goed zijn. yamaha trouwens ook, in elk geval de reparateur ervan. yamaha is ook erg coulant wat betreft garantie, soms na 3½ jaar zelfs nog gewoon gratis gerepareerd.

bij sommigen van bovenstaande duurt het allemaal wat langer, maar niet op een dusdanige manier dat 't hinderlijk is.

kutservice kan je verwachten van o.a. pioneer en idd NI

Had een niet goed functionerende MFB module. Vlot contact met MFB zelf en gerepareerd. Dik tevreden daarover.

Echo Audio:
Prima support, vraag per e-mail snel opgepakt. Voor mij en een paar andere klanten speciaal een beta driver geschreven (hoewel achteraf bleek dat het probleem bij Steinberg zat, en niet bij Echo). En die driver was ook met een week via een speciale portal voor mij beschikbaar gesteld. Super support van Echo.

2x support nodig gehad:

Novation: Goede ervaring mee, bepaald onderdeeltje van m'n KS was kapot, even een mailtje gestuurd, paar dagen later een antwoord terug en de week erna lag er post uit engeland op de mat, met dat onderdeeltje erin voor niets :okdan:

M-Audio:Redelijke ervaringen mee, contact ging via m'n dealer maar alsnog. Axiom 61 was kapot (had nog garantie), dus teruggestuurd naar de dealer. Deze stuurde het door naar een service point van M-Audio. En langs deze weg kreeg ik m'n keyboard ook gerepareert terug. Door al dat verzendwerk duurde het helaas wel een kleine maand.

tone2:
Mail met digitale key was niet goed doorgekomen,binnen een half uur een mail in het nederlands terug gekregen met de key.
ook hun forum houden ze goed bij,erg goede ervaring mee.

sylenth:
sylenth1 verkocht en binnen 2 dagen transfer etc geregeld.

Nexus:
binnen 2 dagen reactie op mails.

Vengeance
binnen 1 dag reactie op mails.

Ik multimedia
Er zijn wel 20 mails via tech support op en neer gegaan binnen 4 dagen,probleem helaas niet kunnen oplossen.

Spectrasonics:
Binnen 1 uur reactie op mails.

Camel audio:
Binnen no-time reactie op een you tube filmpje gekregen waarin ik gevraagd had of dit wel een proffesioneel bedrijf was :dubbel:
voor de rest goede ervaring mee.

Apple:
Een groot drama.
Dure I mac gekocht,met een tik op de geluidsuitgang,tig keer weggebracht,geld terug... vergeet het maar,daarna verkocht aan iemand die toch niets met audio deed.weinig plezier van gehad.

Interface maandblad:
Kon je een Arturia V-collection winnen,een vriendelijk mailtje gestuurd dat ik deze wel wilde hebben.
nooit meer iets van gehoord.

Roland:
Goede ervaring mee,maar reactie via mail duurt alleen iets langer.

Al met al,niets te klagen gehad,gelukkig nog geen horror bedrijf meegemaakt.
Laatst nog op het punt gestaan met eastwest in zee te gaan,maar naar aanleiding van tientallen slechte support ervaring verhalen,gelukkig niet gedaan.

Wat NI betreft, heel slechte ervaring. Op de zogenaamde producten die ze verkopen waarbij je een voucher krijgt -30€ op het volgende aankoop is gewoon 1 grote fraude. Klopt niks van. Geen reactie of niks ook. De totale schande en schaamte voorbij.

Thomann: Aanhollen aanhollen: lijkt me 1 chaosbedrijf..

Bax: zeer goede support, nu echt eens een bedrijf die weet wat service is. Binnen 1 dag meestal support, zelfs met gewone vragen

Apple: Idd verspil je tijd er niet aan zou ik zeggen. Hun motto: is het kapot, dan koop je maar een nieuwe.

Novation: mail gestuurd, volgende dag antwoord met de oplossing
Focusrite: mail, krijg je een casenummer, volgende dag mail van medewerker die netjes elke volgende mail beantwoordde
Jomox: ik hou van de producten maar van service hebben ze geen kaas gegeten. Talloze mails, zelfs in da yahoo groep gevraagd of er een ander mailadres was... Dan maar gebeld en alles via telefoon, liep al veel beter.
Thomann: voorlopig geen klagen

Novation: mail gestuurd over K-Station VA Synth. Had ik tweedehands op de kop getikt, maar er misten 3 slidercaps van de ADSR.

Binnen 3 dagen een enveloppe in de bus met 4 nieuwe slidercaps.

Graties!

Das toch wel klasse, zeker voor een meerdehands-synth van 10 jaar oud.

Support van Dave Smith is echt super goed. Ik heb maanden geleden problemen gekregen met het pitch wheel van m'n Mopho. Ze boden aan gratis een nieuw pitch wheel op te sturen. Uiteindelijk is het er niet meer van gekomen, totdat ik gisteren ook problemen op de pitch kreeg met after touch. Mail gestuurd naar dezelfde dude die met m'n pitch wheel bezig was, zonder problemen ticket weer geopend en we zijn nu bezig om het probleem op te lossen. Ik denk dat ze ermee akkoord gaan om alleen een board naar NL te sturen.

Ik heb nog nooit zo'n goeie en snelle support gehad op wat voor 'n product dan ook.

Ableton: Altijd binnen twee dagen antwoord. En meestal een uitgebreide persoonlijke e-mail met mogelijke oplossingen. Heb ooit aan de hand van zo'n mailtje zelf een oplossing gevonden voor een probleem en naar ze toe gemailed. Kreeg een enthousiast mailtje terug dat ze de oplossing in hun support systeem zouden verwerken met een bedankje erbij :D

Thomann: Ook eens langer moeten wachten op een synth dan aangegeven was maar als je niets van je leverancier ontvangt kan je ook niets versturen dus dat neem ik ze niet kwalijk. Toen ik m'n bestelling aan wilde passen werd ik zeer beleefd opgebeld en was alles binnen een paar minuten geregeld, beetje gebrekkig engels inderdaad maar ook daar kon ik me niet aan storen.

PreSonus: Problemen met de faderport gehad. Snelle service, helaas een niet ge-update driver van hun kant dus probleem niet verholpen.

Renoise: Niet via de klantenservice maar via het forum wordt je al-tijd binnen een paar uur geholpen met welk probleem dan ook.

NI: Als je een product wil verkopen zijn ze heel snel met het loskoppelen van je serial numbers maar in productsupport zijn ze echt heel slecht. Gewoon een gevalletje "Dit is ons product en daar moet je het mee doen, alle problemen die hebt liggen bij jou."

Back