keuze korg n5ex en korg trinity

thommy98

Ingeburgerd
Hallo,

ik ben op zoek naar een "nieuwe" synth en ik sta nu voor de keuze:

Korg N5ex voor 250 euro
Korg trinity + moss voor 600 euro

De keuze blijft moeilijk, kan iemand me hierbij helpen ?

Bedankt !

Tom

ps: de workstation optie van de trinity heb ik niet echt nodig, daar ik cubase gebruik

Niks moeilijks aan, Trinity.

Ik heb zelf de N5ex gehad, en de Trinity is beter:

- 'flagship' synthesizer terwijl de N5ex een lage/middenklasser was
- MOSS board voor uitbreiding (krijg je 1/2 Z1 physical/analog modelling synth mee)
- touchscreen (zooo leuk)
- resonante filters (de N5ex moet deze faken)
- meer effecten (N5ex heeft maar 2 'global' effecten, de Trinity kan met inserts en globals werken.)

Zit er een MOSS-tri (1/2 Z1) of MOSS-solo (Prophecy) board in?

De trinity bevat een moss-tri.

Ik dacht dat de geluiden van de n5ex ongeveer dezelfde waren als die van de trinity. Is het dubbel van de prijs het dan echt waard ?

Tom

Origineel geplaatst door thommy98
De trinity bevat een moss-tri.
Dan is er zeker geen keuze meer.
Ik dacht dat de geluiden van de n5ex ongeveer dezelfde waren als die van de trinity.
Het wordt pas echt duidelijk als je combi's gaat gebruiken en gaat editen, en als je ze multitimbraal gaat gebruiken. De N5ex slaat dan een beetje dood, omdat je maar 2 effecten hebt voor 16 parts, en de Trinity houdt 't langer vol.
Is het dubbel van de prijs het dan echt waard ?
Al was 't al voor het toetsenbord, wat op de Trinity fijner is. Als je nou geld tekort komt kan ik 't me voorstellen, maar 600 is al verdomd weinig, en zeker als er een expansion in zit.. nou. Wat je met die halve Z1 kan is gewoon ongelofelijk, en dat kan de N5ex echt niet meer bijbenen.

Back