liedjes met alleen de monomachine

MCBasje303

Stamgast
Beste mensen,

bij deze 2 liedjes alleen gemaakt met de monomachine (en mijn stem vervormd door een gaar boss effecten ding)

I feel alive

Had het ding net en was nog lang niet op de hoogte van alle mogelijkheden. Meer werk volgt in de toekomst.

vind de eerste ietsje beter denkik, maar ze zijn allebei wel goed...wel niet echt mijn ding, hou meer van opgewekte muziek:)

Trakkie 1: 't Klinkt een beetje overstuurd (en de stem, e.d. beetje aan de doffe kant) qua geluid, zeker de kick. Was dat de bedoeling, offe..?

Trackie opzich vinnik gaaf! :okdan:

Trakkie 2: klinkt al een stuk 'helderder' en minder overstuurd. Apartere stijl dan 1 maar ook weer lekker hoor!! :okdan:
Qua geluidsquali vind ik deze wel wat beter klinken. Maar qua track vind ik de eerste iets leuker.

:biertje:

Ik moet zeggen ik heb enkel naar je eerste track geluisterd maar ik vind em VET zeer leuk die monomachiene wat is dat juist?En je tekst vind ik ook zeer te doen.Een teks kan heel veel doen met een nummer ik wil zelf altyd tekstjes maken mùaar ik vind er geen.

:okdan: :okdan: :okdan:

Die eerste track klinkt lekker en zeker niet te duister( mag nog wel wat duisterder naar mijn smaak)
:mega:

't Klinkt een beetje overstuurd (en de stem, e.d. beetje aan de doffe kant) qua geluid, zeker de kick. Was dat de bedoeling, offe..?

Het is helemaal niet geproduceerd, zit even zonder fatsoenlijk mengpaneel. Het is door een mengpaneeltje van 40 euro live opgenomen in een minidisc. De zang is dus vervormd door een heel oud ruisend gitaar vervorm ding.
Vind zelf uiteindelijk het groffe resultaat wel leuk.

die monomachiene wat is dat juist?

Zoek even op Elektron monomachine.

Ik vind juist de tweede een wat leukere combi van synthgeluiden hebben.

Verder beide in dezelfde categorie natuurlijk. Klinkt prima......drums klinken best wel Machinedrum achtig maar dat is logisch natuurlijk! hehe

drums klinken best wel Machinedrum achtig

Ik dacht eerst nog een losse drumcomputer nodig te hebben (evt machinedrum) maar denk eigenlijk dat ik met de drums van de monomachine voorlopig wel uit de voeten kan.
Als ik weer een fatsoenlijk mengpaneel heb dan kan ik de drums apart er doorheen laten gaan en eq-en.

Back