"Ik gebruik alleen nog maar soft synths tegenwoordig"

PFf...software is est aardig: maar ik weet een ding heel heel zeker: als ik nu een synth koop en ik houd hem heel kan ik er over 5 6 of 10 jaar nog steeds mee spelen. Iets dat je van software niet bepaald kunt zeggen..dat geklik met de muis is trouwens ook niet een echt createif proces.

lang leve de softsynth!!!

het gaat er om wat je er uiteindelijk mee doet natuurlijk.
ik heb heel lang alles op de computer gedaan (mac) en die meuk als absynth heb ik ook mee gewerkt
maar ik maak electronische muziek grotendeels ook voor de lol en ik zit op mijn werk al de hele dag op een muis te klikken.
sinds ik over ben gestapt op anologe gear is er voor mij geen weg meer terug.
hopelijk zijn er velen die er anders over denken en hun anologe bakkies zo snel mogelijk kwijt willen.
ik denk dat er door de komst van softsynths heel wat leuks beschikbaar komt.
vandaar dat ik zeg... leve de softsynth!!!!

krijg ik trouwens nog reaktie op mijn jam van gisternacht?

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=5158

het is gewoon bizar dat je binnen 5 seconden alles heb in geladen.

de hardware interfaces worden ook ERG belangrijk !!

Ik werk alleen met Software ik heb wel altijd met Hardware gewerkt (JP8000,Micro Modular,Pulse,MS2000,MPC2000XL,MPX1 enz enz.)
Maar ik vind dat ik met Software Creatiever ben (persoonlijk) + ik vind dat software veel Flexibeler is dan Hardware bijvoorbeeld een LFO op een Hardware Synth kan maar tot een bepaalde Frequentie gaan in Reaktor tik ik een andere waarde in en gaan met die banaan!!! En wat betreft knoppen draaien dit kun je makkelijk oplossen met een MIDI Controller als de NI 4 Control !!
Maar dit is mijn persoonlijke ervaring!! Als je het prettiger vind werken met Hardware moet je dat doen!!
Ik ben dat Soft en Hardware gezeik eigenlijk een beetje beu ze hebben allebei hun voor en nadelen en dan is het aan jou om die voor en nadelen af te wegen!
EN BIJ MIJ WERD HET SOFTWARE DUS......................

Hoezo niet? het verschilt van persoon tot persoon en bij mij is het software geworden maar ja als jij beter met Hardware overweg kan houd ik je niet tegen!!
Maar ik vind dat geen reden om dan te roepen dat ik dan beter niet op dit Forum kan komen!!!!!!!!
Of ben je zo'n gefrusteerd persoon die ooit 3000 gulden heeft betaald voor een MINIMOOG met ruis en ontstemmen en het niet kan hebben dat er dan een Model E uitkomt voor nog geen 500 gulden zonder deze kwaaltjes!!
Niet Lullig bedoeld maar ik vind dat je voor zowel Hard en Software open moet staan ! :walker::doei:

wat bounce bedoelt is dat de discussie nogal vaak voorkomt op dit forum, dus nix persoonlijks ;)

ja dat klopt de discussie zal ook altijd blijven.
Maar het is beter om ervaringen en ideen te delen op dit forum en elkaar te helpen dan over het Soft/Hardware ''wat is beter'' probleem te bakkeleien PEACE!!!!!!!!!!!!:biertje:

Ik zit hier op een draaistoel en als ik een rondje draai dan zie ik niks anders dan synths, etc.
Ik kan overal gemakkelijk bij en de meeste synths zitten vol met knopjes.
Min hobby is klooien met apperatuur en als er een nummertje uit voort komt is dat leuk.
De pc staat ook wel binnen handbereik, maar ja ik zit er al de hele dag op m'n werk achter en inderderdaad heb ik zoals mensen hier al eerder zijden wel eens wat last van RSI. Dus s'avonds is het dan relaxer om aan echte knopjes te draaien.
Het werkt ook veel creatiever. Al die softsynths kunnen me gestolen worden. Ze zijn wel leuk en klinken goed, maar ik houd het bij de hardware.
Ik gebruik m'n pc wel als multitracker en soms werk ik wel eens met Acid. Dan sample ik alles van m'n synts. Vroeger dag en nacht fasttracker.

o en als je van jammen houd, dan moet je toch eigelijk wel hardware gebruiken. Lijkt me lastig om met de muis 3 dingen tegelijk te doen.

MIDICONTROLLERS! arghh.....dat muis argument is al jaren geleden achterhaald

Inderdaad Olaf MIDI Controllers NI 4 Control,MIDIman Oxygen,Doepfer Pocketcontrol,Pocketdial,Drehbank enz. enz. genoeg knoppen om te tweaken in elk geval!!!!!!!!

Fuse
"Ik gebruik alleen nog maar soft synths tegenwoordig"
OK, laten we geen welles nietus rel uitlokken. Maar ik heb de laatste tijd al vaak de bovenstaande zin van diverse mensen gehoord. (vandaag nog)

Als herinnering want jullie zijn stout en gaan toch bakkeleien ;) , maar als er nu meer mensen alleen met software gaan werken dan betekend dit dat ze software goed genoeg vinden. En idd gaat het er niet om wat beter is maar wat beter is voor jouw, was dus persoonlijk is.
Het is dus helemaal geen schande om met alleen hard- of software te werken.
Maar feit is wel dat als er de helft van alle hardwarebezitters overstappen naar hardware (theoretisch) de markt verschuifd naar hardware naar software en op lange termijn gaan er dus bedrijven failliet omdat ze niet genoeg omzet draaien of stappen over op een software versie van hun produkten.

ik werk al heel lang met alleen softsynths en dergelijke, maar binnekort komt toch mijn eerste synth !!

de sound uit een zo'n bak, het editten enzo, daar doe ik t voor !!!

kijk naar die acess virus plugin voor reaktor, die haalt t bij lange na toch niet tov vd hardware versie

Origineel geplaatst door bouncemasters
kijk naar die acess virus plugin voor reaktor, die haalt t bij lange na toch niet tov vd hardware versie

duh, wat een vergelijking.....misschien kan je beter de Protools TDM versie van de virus vergelijken met de hardware variant ;)

qua sound: imho wordt hardware nog steeds vaak als excuus gezien als je met je software niet de sound kan krijgen die je graag wilt krijgen.....terwijl het dan volgens mij meer een kwestie van hard doorbikkelen is....en je moet ook geen SB Live gebruiken natuurlijk ;)

Olaf

Maar kan jij op je software met je ene hand een filter opendraaien op de ene synth terwijl je met de andere hand op de je mixer tracks mute? En dan binnen een halve seconde switchen naar weer een andere synth om de envelopes aan te passen...

ja hoor...de meeste midi controllers kan je gewoon per pot/fader aan een midi kanaal toekennen.....sommige kan je ook nog supersnel door superveel banks laten switchen..geen enkel probleem dus...het enige nadeel als je geen gemotoriseerde faders hebt is dat je alleen op je monitor een visuele feedback krijgt...

wat denk je zelf? ;)

Back