Open eens eein een wave editor en draai 'm eens om. Dan wordt 'ie al een stuk makkelijker. Het is gewoon een 909 bassdrum met distortion eroverheen gesmeten die "getuned" is op de A, en toen zijn er diverse equalizers, compressors en misschien een lichte chorus overheen gesmeten.
Je kunt 't ook proberen met een paar superzaagjes, filteren, en dan de envelope zodanig aanpassen dat 't zoals dit klinkt. Ik had een soortgelijke sound iig in 5 minuutjes met wat rotzooien in Soundforge voor elkaar, op basis van de standaard mono 909 bassdrum.
1 laag is het lage geluid, dat is natuurlijk niet zo moeilijk. Daar kan je vanalles voor gebruiken zolang het maar lekker klinkt in het laag en niet te veel boventonen heeft. Een beetje chorus om 'm wat dikker te maken.
De 2e laag zou ik een 2 detuned zaagtanden voor pakken met een highpass filter + filter envelope op zo'n manier dat het filter geleidelijk dicht gaat. Distortion + delay hoor ik ook nog.
Maak het af met wat compressie en je bent denk ik een heel eind.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.