[Livegig buitenland]Wat moet ik doen volgens jullie?

funxiun

I'm the master of the 808
Hoi!

Ik ben gevraagd om een live PA te doen in het buitenland.
En met het buitenland bedoel ik een bestemming waar ik een paar uurtjes in het vliegtuig moet zitten.

Alle onkosten worden betaald (vliegreis, hotel, vervoer aldaar).
Heel mooi zou je denken. 'Doen!' was ook mijn eerste gedachte hierover.

Maarrrr... ik krijg er verder niets voor betaald. Geen zgn. 'fee'.
Alleen de eeuwige roem om als warming up voor een vrij bekende DJ te fungeren.

Dit wordt namelijk mijn allereerste buitenlandse optreden dus ik moet wel flinke investeringen hiervoor doen zoals flightcases aanschaffen en de gear verzekeren.

Moet ik toch gaan onderhandelen over wat salaris, deze aanbieding met twee handen aanpakken of toch maar een 'nee' verkopen gezien de inhoud van het voorstel?
Ik heb er namelijk toch een klein beetje mijn bedenkingen over.

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen met een juiste beslissing.

R.

Re: [Livegig buitenland]Wat moet ik doen volgens jullie?

Origineel geplaatst door funxiun
Alle onkosten worden betaald ......
ik moet wel flinke investeringen hiervoor doen zoals flightcases aanschaffen en de gear verzekeren.

Als alle onkosten worden betaald niet dus! Die 'vluchtkoffers' en verzekering ZIJN toch ook normale onkosten?
Je kunt altijd nog een 'onkostenvergoeding' bedingen, zodat je deze kosten zelf kunt dragen.

Misschien is de gig voor jou wel heel interessant... en zijn die gasten wat onwillig..... Dan zou je toch alsnog kunnen overwegen zelf te investeren.

Ga ervoor !

Ga ervoor !

Gewoon voor gaan.. mooie kans, gewoon met twee handen aanpakken.

Wél zorgen dat je van alles (vliegreis, hotel, etc.) vooraf een schriftelijke bevestiging hebt!

Die eventuele extra kosten die jezelf moet maken zijn zo'n tripje toch wel waard denk ik !?

ik heb wel wat 19"" cases teleen voor je en wat flight cases
als ik ze maar 21.9 retour heb want dan speel ik zelf en heb ze nodig.
Maar tot die tijd kan ik je wel aan 20 HE aan flightcases helpen,
no sweat. (ps zit ook een speciale SKB mix koffer bij)

gaan !
leermomenten als dit zijn onbetaalbaar
zeker als de onkosten vergoed worden (zwart op wit !!)

flightcases zijn sowieso een goede investering voor als je vaker een liveset moet geven .. als je ze voorlopig kan lenen is dat natuurlijk helemaal mooi.

verzekering zou deel van de onkosten moeten zijn, zo niet dan ook effe slikken

Zowhe! Dat is nog eens een vriendendienst.
Respect!

Maar eh, als zij gewoon open kaart spelen en zeggen wat wel niet vergoed kan worden kun je alles op een rijtje zetten en kijken of je het er voor over hebt. En het op papier hebben is zeker aan te raden.

idd als je van plan bent om vaker wat verder weg live te giggen is de investering in flightcases zeker niet dom.... en idd ook alle vergoeding die je krijgt op papier laten zetten....verzekering lijkt me ook niet slecht....

en als je je vliegkosten en hotel betaald krijgt is het toch geweldig? lekker goedkoop tripje en je mag nog muziek maken ook! ;)

ben ik het mee eens Olaf,
Ik heb al heel wat concerten probono gedaan en heb er veel van geleerd en mensen door leren kennen.

Niets is leuker dan voor een publiek tespelen als je muziek maakt. Zelfs als het gratis is (het kost je niets zie het als betaalde school:-)

Origineel geplaatst door Hover
Zo, als dat geen vriendendienst is :okdan:

Idd, wel netjes terugbrengen vóór 21/9 want dan moeten die gaan dienen voor E-LIVE 2002 in TU Eindhoven en daar wil ik Ron toch bezig kunnen zien :)

Ja want heb ik ze inderdaad weer nodig,
Leuk dat je komt Hover, word een leuke dag dat beloof ik je

Ik zit nog ernstig na te denken...maaruh ik krijg bijna tranen in mijn ogen van de hulp die ik aangeboden krijg :)
Waarvoor mijn absolute dank, trouwens!

Ik laat het jullie weten wat mijn beslissing is.
Oh...het optreden staat geplanned voor 18 oktober dus na E-life ;)

R.

Oh...het optreden staat geplanned voor 18 oktober dus na E-life ;)

R. [/B]

Ok mooie datum, ik hoor het wel het aanbod staat voor je

Origineel geplaatst door bob303vs909
Maar vertel eens over de gig zelf? waar, welke organisatie en wie spelen/draaien er allemaal??

De bedoeling is om op 18 oktober in Malta naast Inigo Kennedy op te treden.
Als ik mij goed herinner (ik zit nu op mijn werk en de correspondentie ligt thuis) heet de organisatie Nasty Little Idiots.

Ik ben trouwens ook nog vergeten te vermelden dat ik niet alle gear hoef mee te nemen. Zij kunnen daar e.e.a voor mij regelen.

Ik kan jullie wel meedelen dat ik behoorlijk loop te ijsberen... 'zak ut doen of zak ut niet doen...'

R.

Volgens mij heb ik wel eens een reportje gelezen van alan oldham, djt1000, die daar eens heeft gedraaid en erg te spreken was over de mensen, he feest en waarschijnlijk dus ook deze organisatie....inigo kennedy...da's nie slecht...toch?

DOEN DOEN DOEN!

Origineel geplaatst door olafmol
DOEN DOEN DOEN!

Weet je wat... IK DOE HET! *D

Ik denk dat ik enorme spijt ga krijgen als ik dit aanbod afsla.
En altijd leuk om straks met de kleinkinderen er op terug te kijken :)

R.

Top!

Maar eh anders neem je gewoon een harddiskrecorder mee?
Knoop je aan een mixer en klaar! :P (GEINTJE!!!)

Ben wel benieuwd hoe je het gaat aanpakken want met jouw setup lijkt me het een hele klus.

Back