[Livegig buitenland]Wat moet ik doen volgens jullie?

ik heb een keer in geneve gedraaid, kreeg daar ook niet zo heel veel voor betaald naast vliegticket en hotel, maar het was echt superleuk!!! echt heel raar gevoel om met een hobby ineens in een ander land te staan en er nog geld voor te krijgen ook..tip: neem een vriendje of vriendinnetje mee, wel zo gezellig!

Origineel geplaatst door fuse
Top!

Maar eh anders neem je gewoon een harddiskrecorder mee?
Knoop je aan een mixer en klaar! :P (GEINTJE!!!)

We hebben al een Tom Holkenborg die de nederlandse dancescene al in een kwaad daglicht zet dus dit is de kans om het even recht te zetten 8)

Ben wel benieuwd hoe je het gaat aanpakken want met jouw setup lijkt me het een hele klus.

Ik hoef gelukkig niet de hele mikmak mee te slepen. Ze kunnen een hoop voor mij regelen maar ik gebruik bijvoorbeeld die obscure Syntecno dus die zal ik zelf mee moeten nemen.
De rest is behoorlijk gangbaar dacht ik zo.

Dit gaat mijn livesetup worden:
- EMU Esi 2000 sampler + scsi Iomega zipdrive
- Yamaha An1X
- Clavia Micromodular + microfoon
- Syntecno TeeBee303
- (misschien een) Roland MKS50/Alpha Juno2
- effektbakkie
- Laptopje + midi interface

Ik ga proberen om e.e.a te samplen van die Juno2. Dat scheelt ook weer extra geregel.
Verder is die An1X een grote bak maar volgens mij kan ik ook volstaan met een AN200. Die is (dacht ik! dus correct me if i am wrong) 100% compatible met de An1X. Dat zou ook een enorm gesleep minder worden.

En inderdaad Olaf, 's kijken of een extra ticket kan regelen voor voor wat gezelschap. De hele dag met de Gameboy spelen is ook niet echt een optie :)

Dat van die voltages is ook wel een goed plan om ff te onderzoeken.

R.

He daar,

Ik zou het zeker doen. Je vertelde dat ze daar spullen voor je konden regelen. Stuur gewoon een fax of email met een technical raider, (fax is beter kunnen ze ondertekenen en terugsturen) met de spullen die je nodig hebt voor je gig. Kunnen zij daar alles regelen en jij hebt geen flightcases en verzekering nodig. Neem gewoon je sysexdumps of samples etc. mee. Zorg ook dat je voor de aanvang van het event bij de spullen kan om alles te dumpen etc.

Zefls als je flightcases laat maken dan betekent dat nog steeds niet dat je spullen heel blijven. Ik heb wel eens een emax II van de band af zien komen met overgebleven stukken flightcase eromheen geplakt met gaffertape. De tranen springen je in de ogen :-)

Greetz

JazzyD

Origineel geplaatst door jazzyd
He daar,

Ik zou het zeker doen. Je vertelde dat ze daar spullen voor je konden regelen. Stuur gewoon een fax of email met een technical raider, (fax is beter kunnen ze ondertekenen en terugsturen) met de spullen die je nodig hebt voor je gig. Kunnen zij daar alles regelen en jij hebt geen flightcases en verzekering nodig. Neem gewoon je sysexdumps of samples etc. mee. Zorg ook dat je voor de aanvang van het event bij de spullen kan om alles te dumpen etc.

Ik ga vanavond eens intensief mailen met die gasten en kijken wat ze voor mij kunnen regelen.
Ik zal een mooi eisenpakket voor ze samenstellen.

Zefls als je flightcases laat maken dan betekent dat nog steeds niet dat je spullen heel blijven. Ik heb wel eens een emax II van de band af zien komen met overgebleven stukken flightcase eromheen geplakt met gaffertape. De tranen springen je in de ogen :-)

Dit is de voornamelijke reden dat ik er moeite mee heb om dit te doen.
Ik zou het inderdaad heel erg sneu (en dat is een understatement) vinden als mijn zuurverdiende spulletjes door gooi en smijtwerk bij de luchthaven kapotgemaakt worden.

R.

Origineel geplaatst door funxiun
Ik zou het inderdaad heel erg sneu (en dat is een understatement) vinden als mijn zuurverdiende spulletjes door gooi en smijtwerk bij de luchthaven kapotgemaakt worden.

R.

Check ook alvast de tarieven voor je bagage want de spullen die wellicht meeneemt zullen niet allemaal als handbagage tellen denk ik.
En zorg er ook voor dat je spullen alvast NIET op de gewone transportband worden geplaatst bij het inchecken maar informeer ff of ze die apart de vlieger willen inladen. Die gewone bagagetransportband is echt niet zo 'zacht' hoor

Zelfs stickers als 'Handle with care ,..." werken bij het bagagepersoneel blijkbaar als een uitnodiging om er eens extra 'aandacht' aan te besteden

Origineel geplaatst door funxiun

De bedoeling is om op 18 oktober in Malta naast Inigo Kennedy op te treden.

Oh... en I-F is er ook bij!

Dit wordt leuk! :dj:

R.

Beetje oude thread, en geen oude thread omhoogschop dag, maar toch...

Ik heb het zelfde aanbod gehad om in het buitenland (italie, per vliegtuig) te spelen. Ik krijg alle onkosten vergoed en slaapplaats.

Waar moet ik allemaal op letten? Ik neem denk ik sterk gereduceerd spul mee.. alleen een laptop en een G2. Laptop mee in het vliegtuig en de G2 in het ruim. ik heb nu een softcase maar kan wel ergens een koffer lenen.

Wat zijn de do´s en dont´s van giggen in het buitenland? (behalve dan een tandenborstel, paspoort en telefoonnummer van de organisator)

Ik heb weleens gedraaid in het buitenland nog niet opgetreden. Maar zorg dat je je geld direct krijgt, of gedeelte vooruit (anders krijg je het misschien nooit meer) en maak duidelijke afspraken op papier. Fax lijkt me het beste en met handtekeningen uiteraard. Maak ook een technische lijst met wat je nodigt hebt om goed te kunnen werken. Stel ze hebben geen monitorboxen omdat jij er gewoon vanuit gaat, noem maar wat geks..Oh en verzeker je spullen....

Succes

Ik heb inmiddels best wel een aantal keer in het buitenland gespeeld en in Januari naar Malta.

Je hoeft je eigenlijk helemaal geen zorgen te maken. Ik neem wel altijd mijn broer mee, alleen vindt ik wat minder prettig. Voor hem betalen ze ook vlucht en hotel.

Geld moet je niet al te moeilijk overdoen, zeker niet als het kleine tentjes zijn. Ik vraag ook maar heel weinig.

808, 303, mpc1000 en 707 gaan mee in de handbage. (2 personen, dus dubbele handbage!)101, kabels en stekkerdozen gaan in een gewone stevige koffer waar ik meerdere lage van dat dikke soort van geluidswerend schuimrubber van de Gamma in heb zitten. Verder heb ik er wat van die FRAGILE stikkers opzitten en het gaat altijd goed.

Ik zou zeker nooit een hele synth ala formaat Juno ofzo meenemen in het vliegveld.

Origineel geplaatst door sander
Ik neem wel altijd mijn broer mee

dus je broer is een soort roadie...
gaat hij ook mee met anderen die live optreden of alleen met jou?

Heb zelf ooit voor klm en Transavia ingecheckt (nee ik ben hetro) en het moet kunnen onder "odd lugage" Daar hebben ze speciale racken voor op wieltjes, staan meestal aan het eind van de incheck balie. Hier kunnen ook bijv. fietsen e.d. in. Hier kunnen ook Flightcases geplaatst worden.

Aangezien ik zelf toch ook bang ben voor beschadiging wil ik zelf een paar kisten ontwerpen en ingieten met foam.

Nu weet ik wel dat bijvoorbeeld fotografen een hele lijst van hun gear moeten aangeven bij de douane, echt een enorme administratie.

dus:

Stage rider in engels: check. Heb er zelfs plaatjes van de stekkers in staan die ik gebruik. Ook staat hierop welk tempo de muziek is, of het dansbaar is, en een advies voor wanneer te plannen op een avond.

verzekering: check. Muziekinstrument verzekering voor mijn G2. Verzekerd in de studio en daarbuiten behalve dan wanneer hij samen met een, of uit een, auto gejat word. Heb hier wel horror verhalen over gehoord, zeker met betrekking tot analoge apparaten, dus die blijven thuis in de studio.

zwart op wit slaapplaats en vergoeding reiskosten: heb ik per email maar moet dit ook op papier? Ik vind dees nogal tricky want ze garanderen een vergoeding achteraf. ze hebben me (nog) niet eens een prijsindicatie gevraagd. Zal eens over hebben. Als het over centen gaat, steekt mijn hollandse achtergrond toch weer de kop op. of je zit ergens in een of ander shabby hotel. Of bij de organisator thuis.

inchecken: vragen of G2 speciale behandeling krijgt. Fragile sticker kopen.

fee: helemaal niks. maar een weekendje gratis festival in rome met vrienden sta ik niet af.

nu nog een paar dagen twijfelen.... bovenstaande klinkt i.i.g goed....

thanx!

Of het nou binnen- of buitenland is, ik vind dat je altijd wel wat geld mag vragen, zekers als de bezoekers entree moeten betalen. Het hoeft geen torenhoog bedrag te zijn, maar het gaat om het idee + het respect.

De smoezen zoals:
- het is een leermoment - natuurlijk, maar niet een argument voor alles. Op het dagelijks werk leer ik ook en krijg er gewoon voor betaald. Je levert immers een prestatie;

- je verkoopt altijd wel CD's om je kosten te dekken - ook flauwekul, want dat is m.i. je eigen salaris betalen

- wij betalen alle onkosten - wat m.i. gewoon is: je salaris/fee mag je besteden aan je verblijf/reiskosten. In zo'n geval maakt EUR 200,00 extra ook niet meer uit. JIJ als artiest voelt je wel prettiger en doet beter je best.

Kortom leermomenten/ervaring opdoen/leuke tripjes hoeven niet in de weegschaal gelegd te worden wanneer het gaat om de uiteindelijke betaling.

Maar ook ik speel wel eens gratis. Dit was 28 oktober 2006 in de Gasometer toren Oberhausen. Van boven af genomen op zo'n 60 meter afstand.

Attachments

• gasometer05.jpg
    gasometer05.jpg
    16,1 KB · Bekeken: 126
Je kan het ook anders zien. Kost je wat om die flightcases te laten maken, maar dan zit je wel een paar dagen ergens anders.

Betaal je voor je uitstapje en krijg je er gratis flightcases bij. 8)

Maar goed, denk je dat je nog vaken zo'n kans krijgt dan kan je er over nadenken, anders lekker doen. Dat je er nog over twijfelt.

......anders mag je ze wel doorverwijzen naar mijn website

wat ik wel ff zou checken zijn de nieuwe handbagage regels in europa. Vooralsnog geld alleen nog een beperking voor vloeistoffen e.d. later wordt ook het volume ingeperkt (al was er wel weer een ontheffing voor muziekspullen, maar of die duane gasten dat weten e.d.).

Ik heb de gig gedaan en heb de volgende conclusies:

- een koffer met wieltjes is de shit.
- synth mag gewoon mee als handbagage, naast je andere handbagage tas . mits hij niet langer is als 117 cm.
- synth meesjouwen loont de moeite. je valt op tussen de andere internationale laptop acts, omdat je je laptop niet aanraakt.
- Je ontmoet andere toffe acts.
- de doane snapt het concept synth maar vind externe geluidskaarten met kabels best interresant.
- neem telefoonnummers mee van je contactpersoon.
- italianen zijn echt crazy.

Ik heb er geen fee voor gekregen, maar een handvol email adressen van andere acts, organisaties, labelmensen, gratis bier, media aandacht, nieuwe samples, inspiratie, 4 dagen rome voor 50 eu, een hoop lol, en nieuwe optredens.

kortom op naar het volgende internationale optreden.

Origineel geplaatst door brmzz
Ik heb de gig gedaan en heb de volgende conclusies:

- synth mag gewoon mee als handbagage, naast je andere handbagage tas . mits hij niet langer is als 117 cm.

huh? Ik weet niet wat voor vliegmaatschappij jij hebt gevolgen, maar dat klopt toch niet?
Of is dat een instrumenten regeling ofzo?

Back