Hoi allemaal, IK loop een beetje vast hier zo en hoop dat iemand mij kan helpen..... Ik heb dus een Roland JV 1080 met 2x een uitbreidingskaart erin. Nu is het zo dat ik muziek wil maken met Sonar 3 van cakewalk. Het probleem is dus dat ik maar op 1 midi kanaal een geluidje kan plaatsen, dus het is niet echt multi membraal. Heb het ook trouwens op perform mode gezet, mocht ook niet baten. Het wil dus echt alleen als ik de midi kanaal van Sonar overeen komt met de midi kanaal wat in de 1080 zit. Wie o wie kan me hierbij helpen?
ik ben iets verder gekomen. Wat betreft de omni mode, die kan ik nergens vinden, heb de gebruiksaanwijzing boekje erbij gehad. Ben achter gekomen dat je voor rhytm, patch, performance, individueel de midi kanalen kan instellen, echter in de patch mode als je wil gaan instellen, moet je een waarde ingeven tussen de 1 en 16(logisch) maar voor de andere 2 kan je het ook uitschaken, door het uit teschaken werkt het op alle kanalen
ik zat dus de hele tijd in de patch mode te klooien. Maar nu komt gelijk een ander probleem, ik kan nog steeds niet doen wat ik zou willen. Ik wil het niet in de performance mode hebben omdat ik niet alle geluiden kan gebruiken en dat ook idem voor me uitbreidings kaarten
of moet ik stuk of 8 kopen?