Jv 1080 Midi

djlee

www.2groove.nl
Hoi allemaal, IK loop een beetje vast hier zo en hoop dat iemand mij kan helpen..... Ik heb dus een Roland JV 1080 met 2x een uitbreidingskaart erin. Nu is het zo dat ik muziek wil maken met Sonar 3 van cakewalk. Het probleem is dus dat ik maar op 1 midi kanaal een geluidje kan plaatsen, dus het is niet echt multi membraal. Heb het ook trouwens op perform mode gezet, mocht ook niet baten. Het wil dus echt alleen als ik de midi kanaal van Sonar overeen komt met de midi kanaal wat in de 1080 zit. Wie o wie kan me hierbij helpen?

sommige performances zijn zo geprogrammeerd, dat ze verschillende geluiden weergeven op één midikanaal. als je de performance initialiseert voordat je gaat sequencen, kan je alle 16 kanalen aansturen via sonar. de functie initialize vind je in het utility menu.

Bedankt allemaal ;) ik ben iets verder gekomen. Wat betreft de omni mode, die kan ik nergens vinden, heb de gebruiksaanwijzing boekje erbij gehad. Ben achter gekomen dat je voor rhytm, patch, performance, individueel de midi kanalen kan instellen, echter in de patch mode als je wil gaan instellen, moet je een waarde ingeven tussen de 1 en 16(logisch) maar voor de andere 2 kan je het ook uitschaken, door het uit teschaken werkt het op alle kanalen :) ik zat dus de hele tijd in de patch mode te klooien. Maar nu komt gelijk een ander probleem, ik kan nog steeds niet doen wat ik zou willen. Ik wil het niet in de performance mode hebben omdat ik niet alle geluiden kan gebruiken en dat ook idem voor me uitbreidings kaarten ;{ of moet ik stuk of 8 kopen? :D

Origineel geplaatst door djlee
Ik wil het niet in de performance mode hebben omdat ik niet alle geluiden kan gebruiken en dat ook idem voor me uitbreidings kaarten ;{ of moet ik stuk of 8 kopen? :D

wat bedoel je hiermee? in de performance mode zijn alle patches gewoon bereikbaar hoor.

Uhmzzzz nee niet bij mij, momenteel kan ik dus t/m kanaal 10 dingen in zetten ( een patch toekennen) maar daar boven wil dus niet. Het gekke is dat ik ook niet bij mijn kaarten kan komen, tenzij ik eentje op kanaal 1 gooi, wat ik dus hardwarematig ook heb gedaan ( heb verschillende kanalen geprobeerd) dan kan ik wel een kaartje toekennen en dan hoor ik ook wel wat, maar ook niet alles. Heel vreemd in iedergeval. Als ik me D2 op aansluit dan heb ik nergens last van. Denk dat het een instelling probleem is maar wat? heb ook weer op factory default gezet maar mocht ook niet baten zucht.

In Performance mode moet je elk van de 16 kanalen ook telkens aan een midi-kanaal toewijzen. De standaard performances die er in staan zijn nogal raar ingesteld wat dat betreft: met de bedoeling om geluiden te layeren.
Je moet dus in Performance mode staan, druk dan op de knop 'Parameter', daarna op 'Palette' (door dat laatste zie je 8 kanalen tegelijk).
Nu kies je het derde knopje (van die rij van 8 knopjes onder het display): daar staat 'Midi' in de middelste balk (Performance mode). Je ziet nu de toegewezen midi-kanalen per kanaal. (voor kanaal 1-8 ). Ga dus opzij met het pijltje om de kanalen 9-16 te zien.
Ik veronderstel dat je daar zal merken dat kanalen 11 tot 16 toegewezen zullen zijn aan andere midi-kanalen.
Juist instellen en 'save'.

That could make sense ;) Ik dacht dat pallet mode alleen was als je meerdere 1080 had, dat je dan moest toekennen....... blijkbaar niet dus. Ik ga het vannacht proberen ;) thx

hermax, je bent geweldig!!!!!!!

De midi kanalen stonden van 1t/m 16 daadwerklijk 1 t/m 16. Heb dus alles op kanaal 16 gegooid en in de "gewone" midi mode (Performance mode>System>midi) de control channel op off gezet en hoppa !!! Hij doet nu lekker wat ik wil :) Tjonge wat ben ik blij! many thx

Ik ben blij dat ik ook eens iemand kan helpen. Van de meeste synths weet ik geen bal, maar die JV1080 is een zodanig belangrijk instrument in mijn studio dat ik die wel goed ken.
Heb er ook menige uurtjes aan gespendeerd om alles uit te zoeken en de manual is typisch Roland. ;)

Even snel een loze toevoeging:
changeit downloaden. Het editen van performances is wel even wat makkelijker op een computer monitor dan op twee regels lcd.
Voor de rest: Roland lijkt moeilijk te programmeren en de handleidingen lijken @#!!, ik vind de jv 1080 nu ik er aan gewend ben na al die tijd nog steeds mijn makkelijkst te programmeren synth.

bedankt voor de tip ;) ik zal hem downloaden en ff bekijken. Op aanrader van me buurman heb ik een 1080 genomen, had eerst een 303, maar qwa midi erg beperkt naar mijn idee. Heb daarna een D2 gekocht, dacht nou..... dit is het einde! totdat ik de 1080 in handen had, wat een geluiden.... en vooral de uitbreidingskaarten zijn super. 1080 rulezzzz}:|

Heb zelf ook sinds kort een JV1080 gekocht :-)
Maar als iemand nog een editor weet voor OSX hoor ik het graag.

Ben nu maar rustig aan begonnen met een template voor me BCR2000 controller, maar ediitten via me monitor geniet toch de voorkeur.

Back