amt8 latency

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
ben overgegaan op een laptop en moets noodgedwongen ook voor een andere midi interface. Had een unitor8, deze was niet op usb, en heb nu een amt8 op usb.

installeren is allemaal goed gegaan en alles doet het ook, maar heb latency. Is maar echt heel weinig maar wel net merkbaar wat best lastig is.

ik gebruik:

een laptop dus (p4 3ghz 512mb)
Live4
masterkeyboard is een waldorf Qkb
Emagic amt8 op usb.

heb de nieuwste drivers voor de amt8 gebruikt !

kan ik de latancy nog ergens instellen ofzo, ik heb er naar gezocht maar kon niks vinden.

wie weet hoe ik dit goed krijg?

Origineel geplaatst door Maks
ableton prefrences > midi?

nee helaas, daar kan ik geen latency instellen, het enige wat ik daar kan in stellen is "sync delay", maar dat heeft er niets mee te maken.

Ik zou niet weten waarom, maar kan het misschien te maken hebben dat ik nog geen geluidskaart heb? ben daarop nog aan het wachten. Maar kan me niet voor stellen, want audio gaat gelijk vanuit m'n hardware naar mijn mixer.

de laptop doet nu dus alleen nog maar even het midi.

heb net even een testje gedaan en even de usb van de amt8 afgehaald, en is dus de amt8 stand-alone, en dan heb ik de latancy NIET meer.

dus kan alleen nog maar in mijn laptop zit, of in live4.

Origineel geplaatst door bass-molecules
ik zou het niet echt weten, maar 1,2,3 msec ofzo, is echt heel weinig, maar wel net merkbaar bij spellen.

zodra ik dus de amt8 stand-alone gebruik is het ook weg.

Volgens mij is onder de 10ms (voor een normaal mens) bijna niet waarneembaar. ;)

Midi, en vooral als je nog wat doorlust, zou al enkele ms delay hebben.

Origineel geplaatst door OnAcid
Volgens mij is onder de 10ms (voor een normaal mens) bijna niet waarneembaar. ;)

Midi, en vooral als je nog wat doorlust, zou al enkele ms delay hebben.

het is dus waarneembare latancy, hoeveel zou ik dan niet weten, ik zou niet eens weten hoe ik dat kan meten.

wat ik wel weet, het is zwaar minder ;{

ohja er is niks door gelust, elke synth heeft zijn eigen poort en de latancy is bij elke synth.

ik heb zulks ook met mijn amt8 ik moet wel zeggen dat ik onder windows xp draai ik weet niet als dat veel uit maakt

als ik logic draai is er niets aan de hand en ook niet als ik plug ins gebruik maar stand allone softsynths is een drama en bij cubase het zelfde.
ik heb het ooit wel gehad dat het allemaal perfect werkte dat was onder windows 2000 maar ik weet niet als het iets te maken heeft met elkaar
het is mij nog steeds een raadsel en net wat jij zegt als je hem stand allone gebruikt is er niets aan de hand

ik hou deze draad even in de gaten

ik heb wel eens iets gehoord over usb drivers updaten maar ik heb er voor de rest geen verstand van
ik ben een leek op computer gebied, ik kom aardig ver maar daar is het ook mee gezegt

Ik heb datzelfde probleem gehad op m'n powerbook 1.5Ghz systeem?! Bij mij was het heel snel verholpen door m'n system configuratie op "Highest perfomance" te zetten?! Ik weet alleen niet of een pentium laptop over die functie beschikt? :confused:

Succes...

Origineel geplaatst door Cisco
Ik heb datzelfde probleem gehad op m'n powerbook 1.5Ghz systeem?! Bij mij was het heel snel verholpen door m'n system configuratie op "Highest perfomance" te zetten?! Ik weet alleen niet of een pentium laptop over die functie beschikt? :confused:

Succes...

helaas, heb ik net naar gezocht en gevonden, maar daar mee is het niet verholpen.

AMT8 en USB hoeft iig geen drama te zijn.
Ik heb echt nooit timingsproblemen gehad, onder 9 niet en OSX niet.
Ik werk met een Mac dus daar heb je ook niks aan.

Ik had hetzelfde probleem met de midi-uit van m'n M-Audio Oxygen 8.

Het probleem was bij mij weg door em in een andere USB poort te plugge.

nou nou, is gisteren avond dus iemand bij me geweest en heeft zijn laptop en zijn amt8 ook meegenomen. dus wij eens even wat testen gedaan. het volgende kwam er uit.

dit geld voor allebei de taptops ( zijn qua prossesor enz. percies het zelfde):

Ableton live4 => amt8 = latency ( dus zowel zijn amt8 en laptop als de mijne !!)
cubase => amt8 = geen latency (ook hier met zijn amt8 en laptop en mijne!!)

mag dan dus aannemen dat erg gewoon een conflict is tussen amt8 en ableton !!
vaag dat m'n unitor8 hiervoor op m'n desktop het wel goed deed.

:( :(

Back