Wat is jouw snelst doorverkochte synth?

Origineel geplaatst door cream
Doe je dat met vrouwen ook Leo? :dubbel:

ik ben al 25 jaar met 1 en dezelfde vrouw, wel 's wat gerommeld op de achterbank, maar nog nooit in de achterbak.

en laat ik nou net toch nog die prophecy patches gevonden hebben!

Origineel geplaatst door Leo

ik heb trouwens wel eens 3 keer dezelfde synth gekocht en weer weggedaan, en dus echt dezelfde hè, hetzelfde exemplaar, een moog source, die ik in duitsland of amerika had gekocht en die bij monopoly is geweest, bij the Q en nog iemand, uiteindelijk.

Ik heb die Source ook 2 keer gehad hahahaha.
Lid Tonto heeft hem gekocht geloof ik.

tb303 gekocht voor 250 gulden
dag later verkocht voor 1500 gulden .. had ik toen niet moeten doen maarja ik wilde een tr909 ...

Origineel geplaatst door sander
Ik heb nog nooit een synth verkocht. Ik koop er gewoon wat bij nu en dan.

jij woont zeker nog thuis bij je vader en moeder? Caransa!

dat geloof ik wel, maar dan zou je ook niet zo makkelijk af en toe wat erbij kunnen kopen.

Ik heb ooit een Ensoniq MR-76 gehad en ik was helemaal verliefd op dat ding. De sounds waren fantastisch, vooral de drums. Ik had laatst de kans om een rack-versie te kopen. Direct gedaan onder het motto: 'Oude liefde roest niet'.

Ik heb hem echt weer een kans gegeven maar ik vond hem ineens zo verouderd klinken. Ik was altijd fan van Esoniq vanwege de vette, volle sound. Helaas gold dat misschien in die tijd maar in vergelijking met de huidige normen klonk hij gewoon ondermaats. Alhoewel de drums nog steeds goed mee konden komen........

Hoe dan ook, hij is weer bij de oorspronkelijke eigenaar terug.

Ik zag dat iemand een Novation Supernova direct weer heeft verkocht wegens ontevreden. Ik heb een keyboard-versie staan en die gaat nooit meer weg! Fantastisch! Ik heb ook een Virus C gehad en ik moet zeggen dat deze gewoon fijner klinkt, voller, authentieker.

Origineel geplaatst door sander
Ik heb nog nooit een synth verkocht. Ik koop er gewoon wat bij nu en dan.

Yep! Geldt ook voor mij. Ik heb zelfs m'n eerste synth(Roland D-20 )nog staan.
Heb ook een simpele Korg Delta, maar daar heb ik tijdens het componeren van een nieuw nummer voor de band bewust een ongelooflijk zeikerig orgeltje uit getoverd wat precies bij het nummer paste! Ook heb ik me voorgenomen eerst nog aan die schroefjes te draaien om het filter te veranderen.... :eureka:

Het eerste wat ik ooit verkocht/geruild heb, was een TR808. Na 26 jaar trouwe dienst, vond ik het wel genoeg :D. M.a.w. ik verkoop niet gauw iets. Ik ben van mening dat iedere synth wel iets bruikbaars heeft en dat je het er alleen moet uit zien te halen. Bij de één lukt dat op 5 minuten, bij de andere doe je er jaren over (vandaar misschien dat de SY99 en DX7 m'n favorieten zijn :biertje: ).

@MARCO: D20 ... beperkt in aantal mogelijkheden, maar de sounds die hij kan zijn toch erg inzetbaar. Hij maakt nog steeds deel uit van m'n setup :okdan:

:doei:

dus als ik het goed begrijp, heb jij er 26 jaar over gedaan om erachter te komen dat de tr808 niks voor je was?!
;)

Origineel geplaatst door Leo
dus als ik het goed begrijp, heb jij er 26 jaar over gedaan om erachter te komen dat de tr808 niks voor je was?!
;)

Neen, dát heb ik niet gezegd ;) ... maar ik was hem pas na 26 jaar beu :dubbel: . In de periode '82 tot '89 kwamen al m'n drums daaruit en het klonk lang niet slecht (al zeg ik het zelf :D ). In 89 is dan het sequencegebeuren van de combi Roland 100/CSQ600/TR808 verandert naar een Roland D20 en vanaf toen af aan is ie minder en minder gebruikt geworden ... tot ie uiteindelijk in 2003 is omgeruild tegen een SY99 :engel: .

Ik bedoel maar: iedere synth verdient inderdaad een kans ;)

:doei:

Hee aangezien dit topic in vintage geplaatst is, wil dat zeggen dat oude synths eerder snel doorverkocht worden?
Volgens mij is er toch veel modern spul wat je ook gauw zat ben.

heb geen snelst doorvekochte synth maar wel snelst aangeschafte!
bitone kreeg een inslag van boven dat ik m nodig had en had er 1 binnen een week
ks rack kwam ook uit de lucht vallen en had die in drie dagen
terwijl ik geen geld heb nada noppes dit vind ik altijd wel van die space dingen !
ni!!!

Origineel geplaatst door tjebbestorm
heb geen snelst doorvekochte synth maar wel snelst aangeschafte!
bitone kreeg een inslag van boven dat ik m nodig had en had er 1 binnen een week
ks rack kwam ook uit de lucht vallen en had die in drie dagen
terwijl ik geen geld heb nada noppes dit vind ik altijd wel van die space dingen !
ni!!!

hoe lang loop je gemiddeld achter een vrachtwagen aan ?

en ni !! ??? heb je weer je starwars dvd's zitten kijken ofzow ?

Origineel geplaatst door MadR
en ni !! ??? heb je weer je starwars dvd's zitten kijken ofzow ?

gevalletje quest for the holy grail, lijkt me. Mijn shrubbery heb ik ook snel doorverkocht 8o)

Origineel geplaatst door lo-fi
Waldorf Microwave 1. Leek me leuk, wavetables met analoge Waldorf filters, die ik in m'n Pulse ook zo fijn vind. Ik hoopte _erg naief_ dat de interface vergelijkbaar eenvoudig zou zijn...

Eenmaal dat ding thuis: Ja wel dope geluiden inderdaad, maar die interface... TE moeilijk. Natuurlijk kun je met elke synth leren werken als je er wat tijd in stopt, maar bij deze had ik er gewoon even GEEN zin in. Binnen een paar dagen weer verkocht, voor 'n tientje minder geloof ik.

Had jij hem niet van mij gekocht??

Anyway, heb hem voor dezelfde reden aan jouw verkocht:D

Nordrack2...Brrrr...wat een koud kreng

Moog prodigy.....Niks bijzonders aan en helaas had de mijne geen cv/gate

Ensoniq sq80......helemaal niet mijn ding en best wel lo-fi.

Dave smith Evolver.......Mooi concept maar niet mijn sound. Vooral het filter viel me tegen.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Vsynth....... was niet wat ik dacht dat het was........

die ging bij mij ook wel vlot ja.

Back