[Techno] Matthias Klein - The unknown realm

matthias klein

Stamgast
Matthias Klein - The unknown realm2

Zal mij eerst even voorstellen. :)

Ik ben Matthias Klein, produceer nu zo'n 5 jaartjes.
Begonnen met Fasttracker, daarna Impulstracker, toen Fruity loops, en nu Reason..
Ben begonnen met hardcore, maar na twee jaar is mijn liefde voor Techno groter geworden.

Deze track is hardminimal / techno

BPM: 140

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

welkom matthias,
ik vind de soundscape van die rare lang-gerekte "tonen" wel gaaf, de beats mogen van mij wat meer tegendraads grooven.:okdan:

Ha Cirkelzaag, aangenaam, :yamaha:

Die lang gerekte tonen zijn echt mijn stijl, daar hou ik van, lekker voor als je in de zaal staat te spacen... :dj:

Kan idd wel aan de kick meer afwisseling toevoegen, stuiterkick,,

Thanx, :kimono:

Leuke smilies trouwens hier op synthforum

Hi Welkom.

Wel geinig idee, basedrum in het laag is mij iets te "hoenkerig"

Leuke geluidjes overigens heb je wel verzonnen.

suc6 verder *D

lange tonen zijn idd cool, ook leuk dat je zo(veel) verschillende geluiden gebruikt:)

het begin is wel wat té stil, of ligt dat aan mij?

Thanx :smeris: :smeris: :smeris:

Funkrider, wat bedoel je met dat de bassdrum te hoekerig is? Dat hij niet rond genoeg is?

No disc, met de intro heb ik vaker wat moeite, kan die misschien wat langer, en/of meer afwisseling? Misschien is 1 minuut intro te kort. :mexico:

1 minuut intro is zeker genoeg denkik, ik heb er zelfs geen probleem mee als een nummer er gewoon zonder boe of ba aan begint:)
het is gewoon het volume dat me niet zo goed lijkt, op sommige momenten beukt hij heerlijk en soms moet je enorm veel moeite doen om iets te horen, en die twee soorten lijken me vrij bruusk in elkaar over te gaan

Welkom :)

Lekkere percussieve track heb je gepost. Een paar dingen zou ik er niet instoppen omdat ze nogal cliche zijn IMHO. Dan doel ik op lowpass filter op de hele track die je een paar keer gebruikt en het pitchen van de ride. Verder lekker hoor. :dj: :walker:

welkom, thanx :maffia:

Kan dat niet meer, het pitchen van de ride,,,? Hoor het niet in heel veel in tracks, moet ik toegeven... :yamaha:

Hazes, bedankt voor de tips, die filter wordt idd wel vaak gebruikt, bij mijn volgende track zal ik wat anders gebruiken... :)

No Disc, aan het volume moet ik inderdaad nog ff werken, wist dat zo 1,2,3 niet op te lossen, :D

Of heb je misschien een goede tip, welk stuk bedoel je precies?

Thanx

Laatst gewijzigd:
Hey Matthias,

Lekkere track heb je gepost.

In dat stuk na die break zit echt een lekkere drive. Je break is ook cool.
Ik zou idd die gepitchte ride eruit halen... duistere geluiden, maar ga zo verder.

:okdan:

vind de geluiden cool
vind de track nie zo
zit de hele tijd te wachten, okok wanneer komt ie
dr gebeurt niet zoveel en de beat alleen vind ik niet genoeg funken om de track te kunnen dragen
ik word te weinig geprikkeld

maar das vooral smaak

qua sound vind ik m smal, beetje reasonsmal. de ruimte zou veel groter kunnen zijn imo

smaken verschillen,

geluid is op zich goed maar vind de track erg eentonig... zeker dat "wauw" geluid de heele tijd..

Origineel geplaatst door Bass
smaken verschillen,

geluid is op zich goed maar vind de track erg eentonig... zeker dat "wauw" geluid de heele tijd..

.... daar is het techno voor .....

Origineel geplaatst door matthias klein
Of heb je misschien een goede tip, welk stuk bedoel je precies?

Thanx
welja, welk stuk...zeker en vast al het eerste deel van de intro, voor de rest kan ik je niet meteen tijdstippen geven want ik luister met een quicktime-plugin in mijn broswer...
maar ik denk dat, als je je track beluistert en even alleen op het volume let, je die stukken wel vrij goed kan onderscheiden

een van de kenmerken van techno vind ik dat t iig heel erg uitgerekt is.. ontwikkelingen duren lang

misschien dat sommige mensen, zoals ik, dat als eentonig ervaren

Back