Eerste track dat ik hier post! ik ben nieuw hier!

Ten tweede: Werk in godsnaam aan je spelling, ik erger me daar door aan...

Jongens, laten we het nu niet over spelling gaan hebben. Er zijn sf-leden onder ons die nauwelijks leesbaar zijn (ik denk dat iedereen weet wie ik daarmee bedoel) en dat wordt inmiddels allemaal geaccepteerd of zelfs gecultiveerd.

Dus om nu een enthousiast, nieuw forumlid direct te gaan aanspreken op zijn taalgebruik vind ik wel erg goedkoop.

Cheesy is overigens een woord dat zich moeilijk laten vertalen. Het Nederlands dat de lading het best dekt is wellicht ' lullig'.

@ TS: welkom!

De track is helaas niet om aan te horen. Maar zo zijn we allemaal begonnen.

Een eigen stijl is inderdaad wat ambitieus. Om dat te kunnen ontwikkelen, moet je VEEL muziekgenres kennen/leren luisteren.

Maar je bent best creatief bezig en zou zeggen: "vooral doorgaan".

kan wel lopen seiken maar t is helemaal niet slecht. Cheesy ja.. (ander word? -> DULL..) maar iig in een toonsoort.. kunnen een hoop hier wat van leren..
Waarom is het zo vrolijk? Omdat het in E is.. dudes..
Cheesy is dan al snel gebeurd. So you've got to beef up those sounds. Denk aan groove/swing... maar er is potentie.
Grtz.

hoei ik vind het ook een tikkie te schlagerfestival-met-vsts, maarrrr met vrolijke muziek wordt het echte geld verdiend

Wat nou kazig? De vergelijking met de midi-covers van Tyros1990 gaat al mank omdat TS zelf melodieën bedenkt, de muziek wel strak kan inspelen en tracks opneemt van afluisterbare kwaliteit (= normaal volume + stereo). Über vrolijk? Jazeker, maar wel leuk! Dat melodietje ('lead'-sound) blijft in je hoofd zitten en ik zou dat nog wat meer terug laten komen (bijv. rond 1.15).
Puntje van kritiek zou wat mij betreft wel de verstaanbaarheid zijn. Ik versta er amper wat van en hetzelfde geldt voor het nummer 'Back to school' (dat overigens overeenkomsten vertoont met The Girl). Maar als je Engels net zo goed is als je Nederlands, dan ben ik misschien wel blij dat ik het niet zo goed versta.

verstaanbaarheid maakt niet zoveel uit, anthony keedis van de red hot chili peppers verstaat ook niemand en toch zijn ze succesvol....... givvereweeee!

En nou niet weer dat excuus "ik ben dyslectisch"... :P

Verder, welkom! :mega:

Maar goed we zien hier de meest idiote taal voorbij komen (MSN en SMS taal bijvoorbeeld). Spellingsfouten ontelbaar veel. (ik ben ook een slechte speller, maar probeer het wel goed te doen). Dan zijn er ook een aantal schrijvers die geen hoofdletter en/of punten gebruiken.

Ook al zie ik het liever niet (maar ik ben dan ook vrij conservatief), ik probeer daar toch maar doorheen te prikken, want in heel veel gevallen hebben die mensen wel interessante dingen te melden.

Maar je hebt gelijk als je bedoelt dat dit een onderdeel is van de verloedering van de maatschappij (om het maar even zwaar neer te zetten) :D

Paul

Nou nou nou wat een gezeur weer over spelling zeg... Tja de ene is goed in het ene de andere in het andere. Ik kan ook maar zeer wijnig woorden foutloos schrijven. Zegt niet zo veel over de persoon. Nog minder over de muziek. Dat we nu eenmaal een zeer inconsistente taal hebben met honderduizend uitzonderingen is niet de fout van de misschrijver. Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die wel een zin goed kunnen spellen maar er muziekaal een potje van maken...Taal is toch wel heel wat complexer dan die paar muziek regeltjes... Maar verder het is zeker niet mijn muziek, maar om et echt slecht te noemen nee! Ik zou willen zeggen tegen de topic starter gewoon lekker doorgaan zo! probeer wat aan je sound te werken, en misschien iets spannender qua compositie. En je moet altijd maar zo denken "als jij et goed vindt dan is het dat" ach teminste voor jou dan, maja tis ook jou muziek!

ik word er helemaal te vrolijk van !+)
waarom is de verstaanbare zang helemaal hard op links ? rechts is alleen effect, dus niet verstaanbaar.

doorgaan,

Laatst gewijzigd:
Er zijn sf-leden onder ons die nauwelijks leesbaar zijn (ik denk dat iedereen weet wie ik daarmee bedoel) en dat wordt inmiddels allemaal geaccepteerd of zelfs gecultiveerd.

Ik lees nisk meer van rond, ga ik de moeite ecgt niet in stpen als hij nie eens de moeute neemt om normaal te typen

Ehm, ik vind dit eigenlijk wel gewoonweg een leuk synth-pop-nummertje (Owl city, Lightning seeds, waarom niet). Met cheezy had ik eerder een eurotrash ding verwacht. 't Is een van de weinige tracks hier die ik met plezier tweemaal heb beluisterd. Hier wordt soms wat te veel over productie gespreken ipv over de song zelf (ok die drum is wat erover, maar echt storen doe het me nu ook niet). Tsja, de gustibus et coloribus ... Joris

Leuk chees-core nummer :okdan: van mij een 7/10 *D

Heb ook 2 keer geluisterd, dat is niet altijd zo....

Ik vind hem leuk, opbouw lekker, muzikaal...

cheesy... hmm... gebruik iets modernere geluiden en je bent er hoor.

Voor ieder wat wils... wat muzikaliteit betreft doen veel mensen het niet na.8)

En btw! Swimming with Dolphins! Das idd een erg vet nummer! :halleluja:halleluja:halleluja:halleluja

:D

Back