Ervaringen Virus TI

Testen zal moeilijk worden want OS 1.2 is van de Access site gehaald... :confused:

Marc Schaille van Access hierover: "it's going to be back soon. we do need to check something first. apologies for any inconvenience"

Dan maar een lijstje met de verbeteringen:

Virus TI OS Revision 1.2 Addendum

Thanks for installing our latest Virus TI operating system.
TIOS 1.2 is a combined feature and maintainance release. The
installer package will update your Virus TI hardware, drivers,
Virus Control plug-ins and documentation.
Furthermore, tutorials for Apple Logic, Ableton Live and Steinberg
Cubase are included with this new release. All tutorials
feature a comprehensive, written guide how to setup you system
along with a demo session you can use to verfiy all settings and
learn how to incorporate the Virus TI into you studio and live
environment.

In addition there is a 25 page tutorial on Virus Control which
contains loads of tips and tricks, shortcuts and lessons on how
to work with the new Remote Mode feature in version 1.1

What’s new in version 1.2.0?

Direct monitoring

A new button within the part bar, right underneath the Mute
button labelled “D” for Direct Monitoring allows you to switch
the output assignment on the fly. The direct monitoring button
switches from any output to the analog outs in order to provide
the Virus patch you are about to record with a minimum latency
signal path. Please note that you need to disable Direct monitoring
once you’ve finnished recording. Please also note that
when overdubbing with Direct Monitoring enabled, the already
recorded notes will play ahead of time for technical reasons.
VU style level meters

The part bar on the left hand side feature level meters which will
give you a much better overview on which part is playing at a
certain point in time. The level meters react to incoming MIDI
events and therefore might not show the release phase of a
patch in an accurate fasion.

Origineel geplaatst door Saskija
Testen zal moeilijk worden want OS 1.2 is van de Access site gehaald... :confused:
Waarschijnlijk bevatte de update bugjes

Er komt een update die de bugs van de update fixed :D

1.2.1 !

The new operating system version for the TI range of synthesizers features a new Direct Monitoring mode and plasma style VU meters for each individual part along with bug fixes and refinements. The update can be downloaded free or charge in the download section.

There have been improvements in overall stability, performance and the communication with the Virus Control plug-in. We fixed bugs which could have led to crackles, hanging notes and crashes under certain conditions. We encourage every TI owner to install version 1.2.1.

Omg,
Alle noten starten te vroeg. 1.2.1 is volledig f*cked. Downgrading to 1.1.1 as we speak.
Proficiat aan Access voor het puike werk, ook last van de warmte zeker?

Ik begin me steeds meer af te vragen of ze het ooit wel helemaal recht gaan krijgen met de VC?

Origineel geplaatst door Division
Ik begin me steeds meer af te vragen of ze het ooit wel helemaal recht gaan krijgen met de VC?
1.1.1 loopt behoorlijk recht hoor.. tis enkel niet te verstaan dat ze nu terug zo'n misbaksel uitbrengen.. ronduit belachelijk

Er is inmiddels ook al Virus TI Software 1.2.1r2!

Die zou de timing problemen met de noten moeten fixen van de eerdere 1.2.1 release.

Ik las net al ergens dat ze de PC-versie ook even eraf gehaald zouden hebben itt de mac-versie?
Vreemd, aan de ene kant. Maar ik ben er vooral blij mee. Dat laat zien dat ze (zo laat nog) echt met hun zaak bezig zijn, en dat geeft mij goede moed :)

Origineel geplaatst door Division
Ik las net al ergens dat ze de PC-versie ook even eraf gehaald zouden hebben itt de mac-versie?
Vreemd, aan de ene kant. Maar ik ben er vooral blij mee. Dat laat zien dat ze (zo laat nog) echt met hun zaak bezig zijn, en dat geeft mij goede moed :)
lol
kunnen ze misschien 2x denken voor ze iets online zwieren..
Dat een bèta versie beter werkt dan een zogenaamde officiële release getuigt niet echt van een professionele aanpak. Dat ze dat zo rap mogelijk proberen recht te zetten lijkt mij maar zeer logisch.

Origineel geplaatst door Dezma
lol
kunnen ze misschien 2x denken voor ze iets online zwieren..
Dat een bèta versie beter werkt dan een zogenaamde officiële release getuigt niet echt van een professionele aanpak. Dat ze dat zo rap mogelijk proberen recht te zetten lijkt mij maar zeer logisch.

Nou, dat logisch zijn we ondertussen al voorbij met een synth van 1700 EUR die niet werkt zoals beloofd? ;)

Ach, met 1.1.1 werkte hij wel behoorlijk hoor volgens mij. Het zit hem gewoon in sommige oerdomme beslissingen. dat ze dan 1.1.1 een officiële release noemen en 1.2 een bèta ipv omgekeerd. Het zou in elk geval op minder kritiek stuiten.
Kzal 1.210 r2 (tegen dan wss al 1.2.1.5.6.4654.1321 R354351) morgen es proberen

die r2 release is bij mij in ieder geval niet installeren. Het installatieprogramma geeft bij mij de foutmelding dat er nieuwere software voor de virus TI is gedetecteerd opdat de r2 installatie niet kan worden voortgezet. Dus over professionaliteit gesproken .... Met andere woorden, ik zou dan weer eerst een oude release moeten installen eer dat ik deze r2 kan installen. Nah...morgen dan misschien. Ik blijf het opmerkelijk vinden dat toch in mijn ogen een gerenomeerd bedrijf dergelijke soepige updates als officiele releases bestempeld.

Back