Ervaringen Virus TI

Maar wat is de stand nu? Is de 1.2.1r2 release betrouwbaar? Aangezien ik nu in een aantal producties zit en hij eigenlijk super stabiel werkt en helemaal niets te klagen heb.

als ie superstabiel werkt zou je 'em niet te hoeven updaten. de extra features, o.a.
een VU meter per kanaal zijn nu niet dusdanig revolutionair dat je het persee moet updaten.

Ikzelf heb, na een nieuwe windows install, een geweldige ervaring met 1.2.1 rc2.
De arp loopt nu zo strak als 10 kilo speed in een mens van 40Kg. Ik ben nu pas DIK en DIK
tevreden.

Origineel geplaatst door koekebakker
als ie superstabiel werkt zou je 'em niet te hoeven updaten. de extra features, o.a.
een VU meter per kanaal zijn nu niet dusdanig revolutionair dat je het persee moet updaten.

Ikzelf heb, na een nieuwe windows install, een geweldige ervaring met 1.2.1 rc2.
De arp loopt nu zo strak als 10 kilo speed in een mens van 40Kg. Ik ben nu pas DIK en DIK
tevreden.

Haha ok duidelijk :L

Dan laat ik het er voorlopig maar even bij 'hengen' denk ik zo, want de arp gebruik ik nagenoeg nooit. Al is het wel een hele dikke!

Origineel geplaatst door koekebakker

tevreden.

Merk je hoger cpu-gebruik bij VC? Ik ben bezig aan n productie waar ik mijn cpu'tje al redelijk tegen de grens krijg, veel ruimte heb ik dus niet meer.

Enige probleem was bij mij nog de arps die dus niet strak lopen, en al volledig niet naar audio mixdown te krijgen zijn en soms hangende noten bij inspelen, soms ook gekraak. Laatste 2 enkel bij usb en slechts zelden.

Origineel geplaatst door Dezma
Merk je hoger cpu-gebruik bij VC? Ik ben bezig aan n productie waar ik mijn cpu'tje al redelijk tegen de grens krijg, veel ruimte heb ik dus niet meer.
1.2.1r2?

Er zit een bug in die 'plasma VU meters' (plasma???). Als VC de focus heeft, dan verbruikt ie een aantal % meer CPU dan als ie geminimaliseerd is.

Confirmed here. If I just play a single TI patch, the Task Manager
CPU meter hits about 16-30% (jumps around). Opening the VC editor
makes this jump to a consistant 55-65%. This is with only a single
patch playing in SX3, no other audio or VSTis in use. Close the VC
browser and it goes back down instantly.

Origineel geplaatst door MikeJarod
1.2.1r2?

Er zit een bug in die 'plasma VU meters' (plasma???). Als VC de focus heeft, dan verbruikt ie een aantal % meer CPU dan als ie geminimaliseerd is.

Dat is idd wel erg vervelend. Tja, gewoon minimaliseren dan als je het niet nodig hebt en wachten op de volgende update. :)

Enkele vragen

Enkele vragen

Hallo allemaal,

Ik zit nog wat te dubben over het aanschaffen van een Virus TI desktop en heb enkele vragen over dit bakbeest. Sommige van deze vragen zullen het sub-rookie niveau hebben, andere niet, maar dit forum is toch dé plek om tegen de lamp te lopen en het licht te zien nietwaar?:)

Daar gaat ie:

1)
Unison mode: is dat per part instelbaar of is het een global instelling?

2)
De virus heeft 2 filters. Delen deze de filter envelope of heeft ieder filter zijn eigen envelope zoals mijn trouwe Alesis Micron?

3)
Zijn de knoppen van de Virus aan midi nrpn's te koppelen in remote mode?

4)
Verreweg de belangrijkste vraag:

Volgens Access kan de virus via zijn usb netjes samenwerken met een softsequencer. De problemen met de software even daargelaten, is Access op zijn site, de manual en de online tutorials niet erg duidelijk over wat dit precies inhoudt. Mijn vraag is deze: Ik heb reeds een M-audio Delta 66 kaart in mijn pc zitten. Alle inputs worden inmiddels gebruikt door de elektron machinedrum en mijn Alesis Micron.
De virus komt echter met zijn eigen asio driver. Bij mijn weten kan een softsequencer slechts één asio driver tegelijk besturen. Als ik de Virus dus in mijn systeem wil hangen betekent dit dan dat:

1) De virus via usb gewoon zijn audio streams doorgeeft NAAST de asio driver van mijn kaart?
of....
2) Het laden van de virus asio mijn geluidkaart uitschakelt en ik dus een groot probleem heb met de rest van mijn hardware die in dat geval mijn pc niet meer inkomt?

5) Access zet met de Virus TI een waar werkpaard op tafel, maar werkt dat in de praktijk ook zo? Ik maak minimale techno, techouse en deephouse. Stel ik gebruik 2 parts voor bass, nog eens 2 parts met wat leuke pads, nog 3 parts voor wat rare fx geluidjes en nog 2 parts voor een of andere lead. Trekt ie dat, gesteld dat je de dsp niet over de kop laat knallen met extreme unison of lange release rates?
Ik zou hem kopen, omdat mijn computer wel leuk en aardig is, maar als je met albino of absynth aan de haal gaat, vind de processor dat toch echt niet leuk. Met freezing kun je in live nog een eind komen, maar erg lekker werkt het niet.
Levert de Virus genoeg mogelijkheden om een geluid per part écht helemaal af te tweaken, zodat ik er in de pc niets meer aan hoef te doen?
Dit laatste is wel een voorwaarde daar de virus mijn one synth does it all werkpaard zou worden. Ik ben dan met pijn in het hard bereid er dat bedrag voor op tafel te leggen, maar dan moet ie dat ook wel echt kunnen en de rol van main synth in mijn setup vormen voor de komende jaren.

Bij deze vast mijn dank voor het leeswerk en de antwoorden. :mega: :okdan:

Groeten,

Merlin

Re: Enkele vragen

Re: Enkele vragen

Origineel geplaatst door Merlin

Unison mode: is dat per part instelbaar of is het een global instelling?

Per geluid...

Over dat asio :
Je selecteert gewoon de asio drivers die je altijd al gebruikte...dus gewoon de asio drivers van je geluidskaart en je geluidskaart kun je dus nog gewoon gebruiken...
Als je de TI opent in je sequencer werkt het verder net zo als met een normale VSTi...

Over de rest : de handleiding is te downen op de site van Access...en lees ook wat er verder over geschreven is in dit topic...

Over die integratie met sequencer moet je je geen zorgen meer maken, dat werkt meer dan behoorlijk en doet alles wat je daar hebt vermeld, je kan hem perfect naast je geluidskaart gebruiken.

Met de effecten per part en eq per part kan je het geluid toch wel redelijk af krijgen "out of the box". Compressor en uitgebreide eq moet je wel in sequencer gaan doen. Voor live werk is dit toch niet echt een must. Qua parts, als je geen unison gebruikt en geen 5 noten chords voor je pads gebruikt trek je dat zonder problemen. Als je natuurlijk begint met 3 oscs, hypersaws, wavetables, analog filter, zware reverb/delay en unison zitten je voices er snel door. Snel in de betekenis van 3-4 parts zonder voice cutting.

net terug van vakantie, en tot mijn vreugde de nieuwe firmware van de ti ontdekt. net even een sessie van 2 uur er op zitten om de 1.2.1r2 firmware te testen. En tot mijn vreugde begint dit er zwaar op te lijken. Met name via usb audio is die MEGA stabiel. Zelfs mijn eigen extreem zware patches kan ik nu probleemloos afspelen. In standalone mode heeft die er meer problemen mee. Dit zal ongetwijfeld komen omdat de audiobuffer voor usb geoptimaliseerd is zodat de tikjes hierin niet voorkomen. In standalone mode, kan ik vrij eenvoudig die tikjes weer naar voren krijgen. Maar op zich maakt me dat niet uit, want ik gebruik hem toch maar alleen in cubase.

Maar net had ik tijdens de test tot 6 parts tegelijk (zonder tweaken) foutloos lopen (inclusief meerdere arps).
Met tweaken van de patches, dus minimaliseren van unison, en fx etc kwam ik tot een steady 12 parts zonder problemen. Met extreme tweaking haalde ik zelfs de 16 parts.

Dit alles in usb audio mode. zonder tikjes, zonder crashes. geintegreerd in cubase.

Ik hou even een slag om de arm, totdat ik hem verder getest heb, maar het lijkt erop dat het nu eindelijk (ook bij heftig gebruik) onder controle is.

tot nu toe ben ik zeer blij met deze update dus, aangezien de 1.1.1 beta echt niet bracht wat je zou mogen verwachten, en dat lijkt nu dus opgelost. Het lijkt wel alsof je een nieuwe synth hebt :)

hopelijk snel een fix voor die cpu load als je de editor opent en dan ist het ongeveer de virus zoals hij moest zijn bij lancering :)

nou ff een zeer uitgebreide test gedaan, slecht 1 keer een hangende sound waarbij ik de ti moest resetten met de nieuwe firmware. voor de rest , werkt die mega stabiel en foutloos. heb even een kleine demo gemaakt met firmware 1.2.1 en het werkt allemaal prima.

alleen virus TI en battery voor de drums plus het sampletje. Geen externe fx'en of wat dan ook gebruikt.
virus ti firmware 1.2.1 test

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
nou ff een zeer uitgebreide test gedaan, slecht 1 keer een hangende sound waarbij ik de ti moest resetten met de nieuwe firmware. voor de rest , werkt die mega stabiel en foutloos. heb even een kleine demo gemaakt met firmware 1.2.1 en het werkt allemaal prima.

alleen virus TI plus battery voor de drums. Geen externe fx'en of wat dan ook gebruikt.
virus ti firmware 1.2.1 test

Klinkt heerlijk quif :halleluja :halleluja :halleluja

Groeten Sioux

hopelijk snel een fix voor die cpu load als je de editor opent en dan ist het ongeveer de virus zoals hij moest zijn bij lancering :)

Ik neem dat ie van jouw dan nooit vinyl krakende geluiden produceert of van die "pops" met sommige patches in Ti mode ( alles over USB dus )?

Blijft buitengewoon klote dat access zijn bakken halfgaar releasen, lijkt werkelijk nergens op.
Eerst snel de centen vangen dan achteraf een lange lijdensweg van support...

Heb alles van access gehad maar begin er steeds meer van te balen. Waldorf ben ik dat geval meer over te spreken ja.

Origineel geplaatst door mario
Blijft buitengewoon klote dat access zijn bakken halfgaar releasen, lijkt werkelijk nergens op.
Eerst snel de centen vangen dan achteraf een lange lijdensweg van support...

Heb alles van access gehad maar begin er steeds meer van te balen. Waldorf ben ik dat geval meer over te spreken ja.
LOL
De Q was net zo erg als de virus TI toen hij uitkwam mabon, lees er maar de SOS review op na. [ dit is een stukje eruit : It's obvious what's wrong with the Q. Incomplete menus, inoperative controls, constant crashes... it still isn't properly finished. ]

Mark28, ik heb bijna nooit last van vinylkraken, gebeurde nog soms met 1.1 maar nu nog niet tegengekomen eigenlijk. Ik gebruik wel meestal mijn eigen klanken vanuit init patches. Uitzonderlijk had ik er veel last van, moest ik ff virus rebooten en was het weg. Misschien heb je wel een aparte usb controller nodig? Buiten mijn TI, klavier/muis set en cubase dongle hangt er nix aan mijn usb poorten. (ipod en dvd writer gebruik ik op momenten dat ik niet produce :))

Mark28, ik heb bijna nooit last van vinylkraken, gebeurde nog soms met 1.1 maar nu nog niet tegengekomen eigenlijk. Ik gebruik wel meestal mijn eigen klanken vanuit init patches. Uitzonderlijk had ik er veel last van, moest ik ff virus rebooten en was het weg. Misschien heb je wel een aparte usb controller nodig? Buiten mijn TI, klavier/muis set en cubase dongle hangt er nix aan mijn usb poorten. (ipod en dvd writer gebruik ik op momenten dat ik niet produce :))

Als je je eigen klanken gebruikt, dan is de kans zeer klein dat je deze problemen tegenkomt. Het gebeurd met specifieke patches zoals C-17.

Maar eigenlijk werkt ie bij mij ook wel prima, het komt haast nooit voor. Als ie begint te kraken dan start ik het ff opnieuw op en dan werkt ie weer perfect. ( Het is dus echt wel iets in de software als ie na herstarten dan wel prima werkt )

Het ligt niet aan m'n USB hoor, anders zou ik er nu ook niet vlekkeloos mee kunnen werken ( het heeft deze week niet gekraakt met die spefieke patches dus :) )

Na veel lezen op deze thread toch maar een besteld!
Vooral de Virus in FL studio hangen lijkt mij geweldig.

Iemand een Triton LE kopen? :)

Ander probleempje met Ti

Ander probleempje met Ti

Ik heb ondertussen ook de nieuwe OS geïnstalleerd en alles werkt perfect en loopt syncroon maar enkel als ik mijn Cubase SX3 afsluit en terug opstart is de klank niet meer getuned en moet ik die bijna 2 noten zakken met wat fine tuning zodanig hij weer in de juiste toonhoogte speelt.
Zijn er nog mensen die dit hebben en hoe is dit op te lossen ?

Back