Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door Ross

WOEI!!!!!!! na jaren is het er eindelijk van gekomen!

me = happy!

Ik weet hoe je je voelt, had precies hetzelfde na lang dromen!!:biertje:

Origineel geplaatst door Groene ridder

Conclusie: Laat de Virus een dagje met rust. Dan herstelt hij zichzelf.

Nog ff en dan maakt hij dalijk zelfs je nrs...! :D

Hooi jongens :),

Heb sinds kort ook mijn virus ti desktop :luv: en loopt als een trein!

Mischien is dit een erg simpele vraag maar ik kom er niet uit..

Ik neem als voorbeeld een kontakt waar ik mijn samples mee inlaad, als je onder je MIDI kanalen op de map klikt krijg je output 1tm8 te zien waar je je inserts dus kan toewijzen (per sample, clap of wat je ook inlaad in kontakt)

Bij de Virus kan je natuurlijk ook 16 verschillende sounds gebruiken.. maar mijn vraag is dus, Hoe kan ik van al die apparte presets ook voor elk een apparte insert krijgen (1 tm 16 of iets) (zoals ik eerder als voorbeeld gaf bij kontakt) want als ik nu bij Virus TI bijvoorbeeld een filter inlaad krijg ik dat effect op ALLE 16 (of hoeveel ik er gebruik natuurlijk)

Het is mischien een beetje vaag uitgelegt :halleluja en mischien is dit voor de meeste een makkelijke vraag ;)

Tnks alvast!!

Laatst gewijzigd:
Sinds 2.03 kan ik niet meer de latency veranderen. Hij reageert gewoon niet op veranderingen en bij de laagste stand loopt de hele mikmak vast. Zijn er nog andere mensen met dit probleem?
Ik gebruik cubase sx 2.

Origineel geplaatst door GekkeMang
Hooi jongens :),

Heb sinds kort ook mijn virus ti desktop :luv: en loopt als een trein!

Mischien is dit een erg simpele vraag maar ik kom er niet uit..

Ik neem als voorbeeld een kontakt waar ik mijn samples mee inlaad, als je onder je MIDI kanalen op de map klikt krijg je output 1tm8 te zien waar je je inserts dus kan toewijzen (per sample, clap of wat je ook inlaad in kontakt)

Bij de Virus kan je natuurlijk ook 16 verschillende sounds gebruiken.. maar mijn vraag is dus, Hoe kan ik van al die apparte presets ook voor elk een apparte insert krijgen (1 tm 16 of iets) (zoals ik eerder als voorbeeld gaf bij kontakt) want als ik nu bij Virus TI bijvoorbeeld een filter inlaad krijg ik dat effect op ALLE 16 (of hoeveel ik er gebruik natuurlijk)

Het is mischien een beetje vaag uitgelegt :halleluja en mischien is dit voor de meeste een makkelijke vraag ;)

Tnks alvast!!

Volgens mij kan dat niet en zul je het echt met die 2 usb outputs moeten doen....M.U.G.;)

2x usb en 3 analoge. (en dan maar hopen dat ie niet gaat kraken :D )
Dit is in te stellen in de laatste tab in Virus Control.

Ik begrijp iets niet.
Ik heb bij mijn Virus TI een Logic tutorial-song.
Die gebruikt verschillende parts van de Virus.
Voor elke part een apart spoor.
Dat werkt.

Wanneer ik een song in logic maak, kan ik maar 1 part gebruiken.
Een 2e part gaat niet. Ik kan maar 1 Virus-control tegelijk openen en die gebruikt gewoon part 1

Hoe werkt de Virus multitimbraal in Logic?

Ik begrijp iets niet.
Ik heb bij mijn Virus TI een Logic tutorial-song.
Die gebruikt verschillende parts van de Virus.
Voor elke part een apart spoor.
Dat werkt.

Wanneer ik een song in logic maak, kan ik maar 1 part gebruiken.
Een 2e part gaat niet. Ik kan maar 1 Virus-control tegelijk openen en die gebruikt gewoon part 1

Hoe werkt de Virus multitimbraal in Logic?

In de virus control heb je links 16 parts onder elkaar staan. Daar kun je gewoon patches uit de browser in slepen.
Iedere part is een midi channel van de TI.

Dus je maakt 16 midi tracks aan, en bij iedere track pak je de Virus TI als output device en een opeenvolgende midi channel (die dus overeenkomt met de parts in de virus control)..

Per part kun je in de virus control kiezen naar welke output die moet (2x usb, 3x analoog)..

Origineel geplaatst door Alan
en bij iedere track pak je de Virus TI als output device en een opeenvolgende midi channel (die dus overeenkomt met de parts in de virus control)....

Maar als ik een tweede Viruscontrol wil openen krijg ik altijd de volgende foutmelding:

Only one instance is allowed at any given time. Please remove this plug-in instance.

Maar als ik een tweede Viruscontrol wil openen krijg ik altijd de volgende foutmelding:

Only one instance is allowed at any given time. Please remove this plug-in instance.

Dit alles moet je doen met 1 Virus TI , elke part in de virus control wijs je aan bij je device midi chanel 1 t/m 16

Origineel geplaatst door koekebakker
2x usb en 3 analoge. (en dan maar hopen dat ie niet gaat kraken :D )
Dit is in te stellen in de laatste tab in Virus Control.

Dit klopt ja.. tnks

Je hebt toch ook maar 1 virus control nodig, waarom zou je er 2 willen openen?
Zoals ik al schreef kun je in de virus control 16 parts toekennen, dan hoef je dus geen 16 virus controls op te starten.

'k Wil morgen een Polar gaan kopen, maar ik heb 1 vraagje, welke waarschijnlijk ontzettend dom is, maar ik probeer het toch maar.

Ik heb een Mac en wil de Polar als enig hardware-instrument gebruiken. Klopt het dan dat ik alleen de Mac en de Polar nodig heb, omdat het geluid van de Polar naar de Mac gaat en ik binnen de Mac dan kan audio recorden?

Wat raad je me aan: Cubase of Logic( geen Ableton, etc. allemaal geprobeerd , niet mijn ding? En welke software om te audiorecorden of kan ik dat dan binnen Cubase/Logic doen?

Bedankt.

Via de usb kabel gaat zowel de midi als de audio. In cubase krijg je dan 2 sporen waar je je virus sounds naartoe kan leiden. Je hebt dus geen andere apparatuur nodig. (wel als je ook de analoge outputs wil gaan gebruiken, dan heb je nog een geluidskaart/mixer nodig)
ik gebruik zelf cubase wat prima werkt maar voor de apple heb je logic das ook niet mis :)

Mijn ervaring met cubase studio 4 en de virus ti stand alone is dat het niet mogeljik is om audio uit je TI op te nemen.
Alleen met een geluidskaart ertussen werkt het goed. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb nooit een antwoord gekregen hoe dit voor elkaar te krijgen is.

uhm als je de asio van de ti neemt krijg je geen soundinputs en outputs?

niet voor het een of ander maar de ti is zelf een geluidskaart. niet van het niveau rme of motu maar toch beter als emu kaartjes

Origineel geplaatst door trancemo6
uhm als je de asio van de ti neemt krijg je geen soundinputs en outputs?

Het verhaal is iets ingewikkelder. Het geluid van de TI komt wel mooi de pc binnen en wordt daar ook verwerkt door
cubase. Maar de audio Input is niet te selecteren in Cubase (de USB audio in dus) Daarom kun je de TI niet opnemen in
Cubase.

NB. dit zijn mijn ervaringen.

Ik heb soms het probleem dat als ik meerdere kanalen van de TI tegelijk afspeel dat sommige geluiden even wegvallen...
Weet iemand misschien waar het aan ligt of is dit een standaard probleem ivm teveel vragen van je virus..?

Groetjes

Back