Ervaringen Virus TI

Een makker van me wil me zijn Virus B verkopen voor 300 euro.
Het ding is in perfecte staat.
Is dit een redelijke prijs ?

@ Keybern > Ik verkoop mijn Virus Powercore ook voor 300,- en dan heb je er nog een Powercore kaart bij met diverse plugins.

Maar dat was echt totally off-topic dus ik moet eigenlijk nog iets over de Virus TI zeggen. Hij draait nog steeds uitstekend op Windows 7 64 bit. Het fijne is ook dat ik Cubase 4 in zowel 32 als 64 bit kan draaien en dat de Virus TI in beide versies met dezelfde software werkt.

Laatst gewijzigd:
en ik heb nog wel een A voor 250,- lol
zelfde prijs als de Microkorg tegenwoordig.
En dat lijkt me correct. Microkorg is met zijn (mini)keys en batterijtjes stukken draagbaarder maar moet het wel met een hoop minder voices doen en is monotimbraal. Dus dat weegt tegen elkaar op.

De Virus C kan je met wat moeite al scoren voor 500-600 euro.

Daarom vind ik 300 voor een Virus B desktop lang niet gek.
Enige vraag is of ie wel een meerwaarde zal bieden naast mijn softsynths :-/

Heb tot nu toe altijd uitgekeken naar hands-on controle als belangrijkste troef voor een hardware synth. Maar nu ik erover nadenk: wanneer je door je patches browst op een softsynth dan staan alle pots meteen in de juiste positie. Maw je kan ongeveer in één oogopslag zien hoe de patch geprogrammeerd is. Van daaruit kan je meteen verfijnen.
Met een hardware synth heb je dat oogopslag-gevoel uiteraard niet.

Maw, trade-off tussen onmiddellijk correcte weergave van een patch versus sneller en aangenamer (vooral realtime) editen.

Ik heb de TI en zit nog steeds voornamelijk met de muis mijn patches te bouwen.
Beetje zonde van het geld dat je dan geen snow hebt aangeschaft ?

De TI desktop/keys is een merge van hands-on controle met geweldige pc integratie. Maar iedereen zal wel zijn voorkeur hebben tussen de twee en het andere aspect quasi verwaarlozen. Althans, dat lijkt me.
Beetje gekke keuze van de Access-consument om dan voor de combinatie te gaan.

Wanneer je je hardware synth louter gebruikt als een plugin in je DAW, was je dan niet beter af met een softsynth (of zo'n powercore) in the first place ?

Ander vraagje: zijn die houten zijpaneeltjes van de Virus A-B-C ook los te verkrijgen ?

Hoe kun je jezelf registreren bij de Access site?

Er komt als ik iets wil downloaden een pop up met waar ik m`n email en password in moet zetten. Deze heb ik niet en kies dus voor de optie 'sign up us a member'. Hier moet ik m`n email, 2x password en een gebruikers naam invullen. Er is alleen nergens een optie om dit te bevestigen, geen OK of iets in die richting. Als ik naar beneden scroll dan is het alleen de pagina daar achter die naar beneden gaat en niet de pagina met dat slotje links boven aan met User registration.

Wat doe ik fout, of zie ik over het hoofd?

Iemand???

Ik heb ook al een paar keer contact gezocht met Access maar tot nu toe nog geen antwoord gehad.

Ik heb een dergelijk probleem. Ik heb me geregistreerd en hij zigt dan dat er een conformation email is verstuurd maar ik heb geen mail ontvangen. Nu kan ik niets downloaden en dat is toch hard nodig. Ik krijg ook geen respons van Acces.

@Keybern > Ik wist van tevoren niet hoe ik met de TI zou gaan werken. Ik betrapte mezelf er al snel op dat ik de knoppen weinig aanraak, alleen voor het fijne afstellen en recorden. Bovendien had je toendertijd keuze uit de desktop en de keys versie, de snow was er nog niet.

En je koopt een Virus TI toch niet om het feit dat er knoppen op zitten? Ik heb genoeg vst synths, waaronder de Virus Powercore, maar dat komt toch niet echt in de buurt van een TI.

En je koopt een Virus TI toch niet om het feit dat er knoppen op zitten?
Eig wel. Voor de specs (3 oscs, 2 filters, FX, enz.) en hands-on controle (de knoppen dus).
Het is te zeggen, om die redenen zou ik een Virus A-B-C kopen.

Dat laatste wat je zegt vind ik vreemd. Technisch en theoretisch gesproken zou de Powercore perfect in de buurt kunnen komen van de TI.
Zit het niet gewoon tussen de oren ?

Ik heb versie 3,3,4,00 voor Mac OSX nodig. Dat is volgens mij de laatste versie die nog op OSX 10,4 werkt.

Overigens heb ik geprobeerd me opnieuw te registeren met een ander mailadres maar dan zegt hij dat het serienummer al geregistreerd is. IK ben dus blijkbaar wel geregistreerd maar kan ik toch niets downloaden. En ik heb echt een nieuwere versie nodig want die op de cd rom werkt niet.

@ Keybern > Heb je welleens een Virus TI geprobeerd? Ik heb hier de C, Powercore en TI naast elkaar gehad en de C en Powercore zijn exact dezelfde synths, behalve dat bij de Powercore de EQ ontbreekt. Met de TI kun je alle patches van zijn voorgangers afspelen en die klinken hetzelfde, maar o.a. door de hypersaw gaat de TI toch wel een stuk verder waar de andere ophielden hoor. Ik bouw nu patches die je echt niet uit een A/B/C krijgt.

@ Keybern > Heb je welleens een Virus TI geprobeerd? Ik heb hier de C, Powercore en TI naast elkaar gehad en de C en Powercore zijn exact dezelfde synths, behalve dat bij de Powercore de EQ ontbreekt. Met de TI kun je alle patches van zijn voorgangers afspelen en die klinken hetzelfde, maar o.a. door de hypersaw gaat de TI toch wel een stuk verder waar de andere ophielden hoor. Ik bouw nu patches die je echt niet uit een A/B/C krijgt.
Daarom zei ik ook "theoretisch".
Er is geen reden waarom zo'n hypersaw niet op de powercore zou kunnen ondersteund worden. Misschien een verkooptruk van Access ? (het lijkt te werken)

De TI is een vreselijk uitgebreid instrument en daarom erg aantrekkelijk. Daarom zie ik eerder het nut als standalone hardware synth voor live performances of non-pc studiowerk.
Ik had het logischer gevonden had Access als vervolg op de Virus A-B-C reeks, een Virus Sequencer uitgebracht.
Een synthese-workstation zeg maar. Kan je definitief die pc de studio uitbannen. (bij wijze van spreken)

Je zou het ze kunnen voorstellen. Ik geloof alleen dat ze precies de tegenovergestelde kant op willen.
Ze weten imho niet welke kant ze op willen.

Moesten ze nl. volledig kaart trekken voor pc-integratie dan zouden ze zich verder focussen op een "eenvoudige" kaart met DSP-chip(s) ipv
momenteel "deze softsynth met hardware-aanhangsel en overbodige knoppen".

De Virus TI is in feite alleen maar gericht op de rondtrekkende muzikant die real-time veel wilt kunnen editen, en die daarnaast ook de studio wil induiken en daar met hetzelfde apparaat aan de slag wil.
Staat volgens mij in schril contrast met de grote groep van mensen waarvan de TI de huiskamer/slaapkamer niet verlaat.
Kan je zien als zonde van het geld of zonde van het apparaat en haar knopjes. In ieder geval is het zonde.

Specifiek gaan voor de zogenaamde TI-sound is nonsens en getuigt gewoon van luiheid/tamheid om op zoek te gaan naar een behoorlijke softsynth-alternatief.
En als je het mij vraagt, betaalt men voor die luiheid letterlijk een veel te hoge prijs.

Zelf vind ik de combinatie van even snel een filter of envelope instellen en dieper gaan de dingen via de pc wel erg handig.

Nu werkt het ff niet. Als ik vandaag tijd heb stuur ik wel even een mailtje naar Access.

Back