Novation KS

DJ TCO

TCO
Heeft er iemand ervaring met deze synth ? Het is de Rack versie van de KS4 en KS5. Ik wil een rack versie aangezien ik toch een midikeyboard heb en dus niet perzee die toetsen nodig heb.... scheelt ook weer geld :P

IIg zit er dus aan te denken om die KS te kopen, maar heb alleen wat reviews gelezen. Binnenkort denk maar ff beluisteren in een winkel. Raden jullie me dit ding aan ? Of zeg je wat een ellende... koop een andere

Kwa kosten ligt hij wel im mn budget.... ben nog maar beginnend producer dus wil niet gelijk 1500,- uitgeven aan een synth ofzo. De Waldorf Micro Q leek me ook wel cool.. maar de effecten erop schijnen minder te zijn, en ik las uti reviews dat oa de filters op die KS erg vet zijn.

Hoop dat jullie me kunnen helpen

TCO

ik heb zelf sinds een paar weken een ks rack, en ben er zeer tevreden over. makkelijke en uitgebreide bediening, mooie klanken,lekkere filters. de presets zijn vooral trance georienteerd maar je kan er veel meer uithalen :) zeer vette vocoder.

minpunten: de effecten (galm, delay, chorus, distortion) vind ik vrij matig en je hoort wat zacht getik als je veel aan de volumeknop draait (je kan ook de volumeknop op je mixer gebruiken:))

ik zou zeggen: kopen. goed de gebruiksaanwijzing lezen en lekker mee freaken.

succes

8)

trance ga ik er zeker niet mee maken

bedoeling is industrial hardcore, terror.... duistere vage geluiden en fx etc

moet lukken ?

Ennuh zoals ik zei schijnen de effecten dus wel goed te zijn, altans wat ik las ? Maar niet zo dus ?

de effecten zijn leuk, maar niet om over naar huis te schrijven. ik weet niet wat voor effecten je zoekt, maar misschien is het een idee om daar een losse unit voor te kopen (TC electronic, lexicon ofzo)

qua synth is het een hele mooie. perfect voor standaard geluidjes als bassen, leads, strings maar ook voor freaky stuff.

ga hem eens lekker met koptelefoon op uitproberen in de winkel, neem de tijd ervoor:)

Nee, de effectensectie is niet echt top. Zelf was ik niet echt tevreden over het geluid van de KS, ik vind 'm toch wat te trancy. Vage geluiden kun je er zeker wel uithalen, maar vaak vind ik deze wat te veel missen in 't laag. Of ie geschikt is voor industrial durf ik niet te zeggen, ik denk dat je beter zelf ff kan gaan luisteren. De bediening van de KS is wel fijn, een overzichtelijk interface.

hmz nu ga ik twijfelen ;P

iig zeker ff luisteren natuurlijk. Ennuhhhhh andere goeie opties in die prijsklasse?

zag die ks rack namelijk voor 399.... wil echt max tot 500,- uitgeven

Het is veel synth voor weinig geld. Hij is echt ontzettend makkelijk in bediening en werkt echt intuitief. Het geluid vond ik niet echt heel erg super. Hij mist wat karakter, maar je haalt er wel ontzettend leuke geluiden uit.

hmz ga mezelf toch ff meer informeren over andere opties...

iig bedankt voor alle info mensen :)

Waldorf Micro Q

is dat wat?

waldorf klinkt heel erg vol, af en krachtig vind ik , zonder dat je daar bijv. direct veel aan hoeft te editten !

en dan heb ik nog maar een micron lite !!

Hoi,

Ik heb zelf de KS4 en de K-station van Novation. Deze synths zijn zeer makkelijk te bedienen en je kan er een breed spectrum aan geluiden uit halen. Ze zijn helemaal niet duur t.o.v. andere synthesizers.

Als je snel en veel geluiden wil maken is het een aanrader, de standard presets klinken eerder trancy, maar deze zijn uiteraard snel en makkelijk aangepast. Ook is het makkelijk om echo, delay, distortion,... toe te voegen aan de sound.

Wat ook een voordeel is, is dat hij in performance mode 4 parts multitimbraal is.

Als je zelf tevreden bent van de sound, zou ik hem zeker kopen.

Tim

hmz dan wordt het denk die waldorf

Mijn ervaring met die effecten is dat ze niet super zijn, eerder een aanvulling. Maar de hele synth is ontworpen op snel werken en dat zie je dus ook bij de effecten terug. Weinig om te editten maar wel veel tegelijk - heel veel, 6 per stem - die je gauw ff aangepast hebt.

Als ik lees wat je wil - gewoon kopen. Hij wordt niet gauw teveel, ook niet als je later andere synths erbij haalt.

Ikzelfzelf gebruik mijn KS4 voor bassen (a la Ultravox en Emerson Lake & Palmer) en leads. Perfecte aanvulling op mijn andere synths.

Novation KS

Leads, dikke bassen, pads zijn allemaal heel goed te doen op de Ks.
Als je naar de presets luistert denk je idd dat het de zoveelste trance bak is...
maar fuck presets toch?Als je er heel even voor gaat zitten is er veel lol te beleven.
prijs/kwaliteit verhouding is perfect, daar kun je geen buil aan vallen.
ik gebruik m vooral voor leads en bassen, komt bijna in elke track terug.
Naast korg ms-2000 voor een lange tijd live gebruikt in electro sets en voor mij heel
veelzijdig gebleken. veel plezier.

thehoaxcity the home of Star-kid and Einfachfunk

ja idd fuck presets..... je kunt natuurlijk alles donkerder laten klinken etc dus dan is het al gauw minder trancy

idd, in de v-station zitten als presets ook trancy geluiden, maar als je aan de knoppen draait kan ie wel lekker over z'n huig gaan

Ik gebruik m zelf veel in hardcoreproducties, ik geloof dat de K4 (of KS5) daar wel mee te vergelijken is?

ik ben dik tevreden met mijn ksrack.
zonder al te veel lezen in de handleiding heb je in no time dat beestje onder de knie.
Er staat er volgens mij ook nog een te koop op het forum, voor 325 euri.

Back