808 vragen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Jena_mu6

Ouwe rot
Eindelijk na al die tijd heb ik een 808...........yeah

nu heb ik al gelijk 3 vragen:
1 weet iemand waar ik een volume knop kan bestellen?
2 weet iemand hoe ik de decay v.d. bassdrum kan modden?
3kun je sync kabels gewoon doorlussen of splitsen

Thanx

1: Volumeknop zou ik eerst gewoon bij Roland proberen. Hun parts-service is altijd heel goed.
2: Wat wil je modden aan die decay? Is'ie je nog niet lang genoeg?
3: Sync kun je (in principe) gewoon doorlussen via een ander apparaat met sync in/out. Hangt
natuurlijk wel van het apparaat af, of die in slave-mode ook het binnenkomend signaal weer
doorgeeft aan de output.
Splitten is geen probleem. Als je wilt heb ik w.s. nog wel een Y-splitter voor je. Die kun je
ook gebruiken om via de 2e poot naar de volgende bak door te lussen.

thanks senso,

ik bedoel de decay moet wat langerrrrrrrrrr

en ehh klopt het dat de bassdrum wat lijkt te zweven. Bedoel ben analoog gewend en weet wel dat geen ene kick uit dezelfde 808 gelijk is...............maar als de decay voluit staat hoor ik echt flinke zweving in de kick

die kick is vet he en de decay langer maken zou ik niet doen heb je niets aan
ik ga Roland ook eens mailen ik wil een nieuw schroefje in de voor kant orgineelle en een tempo knop als die niet te duur is
maar soms denk ik zal ik hem weg doen

Als hij weg gaat heeft iemand al een optie er op en dat is
al bijna een jaar ofzo en hij is er niet erg aan toe dat het een spairpart machine is of zoals de Belgen zeggen toestel of
je het kun vergeleiken met een televiezie

Roland Benelux heeft misschien nog wel een volume knop. Ik heb laatst nog een fine tempo knop van ze ontvangen.

Ik zou de bass decay niet gelijk aanpassen.
Je moet een beetje expirenmenteren met de accents
en de tempo. Soms zul je zien dat de decay echt heel vet lang is. Check ook effe of je duidelijk verschil hoort als je aan de decay knop draait.
Deze zou namelijk een beetje slecht contact kunnen hebben.

Weet een van de heren mischien hoe ik mijn 808 kan syncen met de korg ms serie? Een ms-02 kopen is geen optie (tenzij JIJ er een verkoopt)

Origineel geplaatst door sander
Roland Benelux heeft misschien nog wel een volume knop. Ik heb laatst nog een fine tempo knop van ze ontvangen.

Ik zou de bass decay niet gelijk aanpassen.
Je moet een beetje expirenmenteren met de accents
en de tempo. Soms zul je zien dat de decay echt heel vet lang is. Check ook effe of je duidelijk verschil hoort als je aan de decay knop draait.
Deze zou namelijk een beetje slecht contact kunnen hebben.

Decay lengte van de bassdrum hangt ook samen met het serienummer. Hogere serienummers hebben van huis uit een veel langere max decay.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back