Waar moet de plug in?

Helaas voor jou gaat het met die kabel niet lukken:
Je moet XLR pluggen in de mainout doen, en die moeten naar de line-input van je geluidskaart.
Eventueel kun je de controlroom output gebruiken (6.3 mm stereo jack).

Zo'n XLR+XLR naar stereo mini jack moet je zelf solderen, eventueel kun je hem laten maken door iemand die goed kan solderen.
Mocht je in de buurt van Zwolle wonen; Meneer Muis kan aardig solderen :)

Helemaal vergeten te vertellen; je kunt eventueel neutrik pluggen kopen die van XLR male naar jack female gaan, zodat je toch je mono jack kunt steken op de XLR female's (via de hiervoor genoemde verloop plug), je wil echter niet weten hoe lang je plug wordt dan :)

Picture001.jpg

Het is gewoon zo'n kabel
Rechts zie je de 2 die in de mixer moeten en links degene die in de pc moet.
Volgens iemand anders kan het wel gewoon. En bij feedback heb ik gevraagd of ze een kabel wilde sturen voor van de mixer naar de pc. Die dus.

Dan moet het toch gewoon kunnen?

Ik snap heel goed welke kabel je nu hebt, maar die kun je gewoon niet gebruiken.

'Volgens iemand anders kan het wel gewoon.' -> Zou die persoon dan wel doorhebben dat de meeste jack connecties op jouw mixer inputs zijn? Ik ben erg benieuw op welke outout(s) die persoon ze zou willen gebruiken.

'En bij feedback heb ik gevraagd of ze een kabel wilde sturen voor van de mixer naar de pc. Die dus.'
Dan ben ik bang dat er miscommunicatie is geweest; de kabel uit het plaatje kan gewoon niet.

De main out heeft 2 maal mono XLR
De phones/controlroom out heeft 1 maal stereo 6.3 mm jack.

Maar, wat voor een geluidskaart heb jij? Want misschien moeten de mono jacks daar wel in?

Origineel geplaatst door klerk559
en hoe ziet die eruit?
Aan de ene kant 2x deze:
NC3FX.jpg

Aan de andere kant dat kleine stereo mini-jack plugje dat je al had aan dat verkeerde snoer:
t_n35.jpg

Maar dit was helemaal niet lastig geweest om zelf te bedenken:

Je moet van de main-out van je mixer naar de line-in op je geluidskaart. De main-out is de uitgang waar al het gemixte geluid van je mixer in één stereo signaal uitkomt en je line-in is de ingang van je geluidskaart.

Overigens staat dit ook in de handleiding van je mixer: op pagina 10 staat een plaatje van de main out, met een uitleg en op pagina 13 staat een plaatje van de kabel die erin past.

Je kunt ook gewoon de rec output pakken.
Daar gebruik je dan een kabeltje van 2x tulp>> 1x st. minijack.
Koop je op elke hoek van de straat :)

edit: sorry, TAPE output. laat ik geen verwarring zaaien

Laatst gewijzigd:
bij iemand anders die het ook naar de pc heeft zien de plugs in de mixer er gewoon zo uit :

plug.png

En daar werkt het gewoon? Of is dat weer iets anders?

bij iemand anders die het ook naar de pc heeft zien de plugs in de mixer er gewoon zo uit :

plug.png

Dat kan, maar die heeft dan een andere mixer.

plug.png

Tis wel een erg vage foto, maar wat ik kan opmaken uit de foto is dat het om een ander type mixer gaat. Appels met peren vergelijken dus....

De antwoorden zijn je hier gegeven. (Remmelt gaf nog een leuke tip, AxiMaxi heeft zelfs de handleiding voor je gelezen)Doe er je voordeel mee! ;) :doei:

Geacht forum lid Klerk 559,

Als je een vraag stelt, en je krijgt meermalen het antwoord, waarom stel je dan wedervragen die suggeren dat je ons niet gelooft?

Meneer Muis is als ex-onderwijzer erg geduldig, maar ik proef een beetje dat je wilt dat we zeggen dat de kabel die je nu hebt het gewoon doet, immers, hij zou het moeten doen volgens jou.
Het spijt me, maar dat kan dus niet; de soundblaster kaart slikt louter stereo mini jacks.

De stereo output van de mixer is of 2 maal mono XLR of 1 maal stereo jack.

Je kunt het geloven of niet, maar als zelfs de manual van je apparaat het zegt, waarom zou het dan niet zo zijn?

Kun jij de kabel in kwestie - die je kennelijk zo graag wilt gebruiken - ergens nuttig in steken zodat je mixer wordt aangesloten op je geluidskaart? Ik denk van niet, maar ik laat me graag verbazen; dus laat maar foto's zijn als het gelukt is.

:stupid

Ik was net aan het vragen wat het verschil tussen een behringer ub 1222 Fx Pro is (waar die volgens jullie niet in kan)
en een behringer eurorack 1604 MX (ouder model) (waar dat zeker kan, omdat ik iemand ken die die heeft en ook zo'n kabeltje heeft)

Volgens mij ben je gewoon aan het uitproberen hoe lang het duurt voordat mensen heel erg agressief worden...

Back