ableton live5 vraag

Ken Waldek

I M A G I N A T I O N
Ik heb deze week uiteindelijk de knoop doorgehakt en heb me ableton live5 aangzschaft, tevens ben ik bezig met het ontwerpen van een hardware controller die specefiek voor dit stukje soft bedoeld is.

Nu men vraag aan live gebruikers, hoeveel audio clips gebruiken jullie zo gemiddeld per nummer
dus hoeveel audio clips op track 1 en hoeveel tracks in het geheel.
natuurlijk is dit bij iedereen anders de een wat meer en de ander wat minder maar het gaat om het minimum en het maximun.

dit is ff een studie voor het uiteindelijke ontwerp van men controller als ik met 10 tracks elk 10 audio clips voldoende heb + stop.

Daarom ff deze vraagstelling...

Bij mij varieert dat behoorlijk, soms heb ik aan 8 genoeg en dan heb ik er weer 16 nodig (totaal)

Je weet ook dat M-Audio een conroller verkoopt voor Ableton?
link

dat varieert idd:P soms 2, soms 22

als iemand interesse heeft in een UC33e, die van mij staat spreekwoordelijk stof te happen

jawel, maar ik heb intussen een keyboard module printplaat die op usb werkt kan ik als het ware men eigen keyboard mee maken. dus ideaal voor het triggeren van audio clips. 128 buttons kan dat ding aan. ben momenteel de matrix aan het maken maar ben nog wat aan het nadenken over de verdeling ervan. heb een kenton studio control 16 faders en 2 bcr komen erook aan voor het potmeter gefriemel. het kan zijn dat ik alles uit elkaar haal van al die produkten en in 1 behuizing monteer met nog wa extra controllers. die bcr kosten een een kleine fractie + voordeel dat er led aanduiding rond de pots staan. anders moest ik nog eens een oem printplaat van doepfer verzorgen, valt nog mee in prijs maar dan komt het de pots en knoppen en dergelijke zijn rete duur. Daarom de aanvulling zal waarschijnlijk wel een doepfer oem module worden omdat deze joysticks en co ook ondersteund welliswaar ook midi

momenteel zet ik een hardware setupje op punt waarmee ik kan starten, na verloop van tijd ontdekt ik wel wat men behoeften nog tekort hebben.

messchien komt er binne die tijd een brute controller op de markt voor een redelijke prijs.
dan kan ik die keyboardmodule nog altijd gebruiken omdat deze infeite gemaakt is om macros mee aan te sturen enzo op pc en mac. dus vb ook muisbewegingen kan dat ding recorden en zo naar een knop routen. druk op die toets dan en dan auto wordt uw muisbeweging nagedaan. echt super ding

xkeys usb matrix voor de mensen die intresse hebben, kost 50 euro + 50 euro verzending :kont:
shame maar ja komt dan ook uit de states

Back