HomeStudio 2004 version 2 XL MIDI vraag

FraXTC

Ingeburgerd
Nou, daar zit ik dan, met mijn nieuwe bling-bling Fantom Xa en de gratis Homestudio version 2 XL die erbij zat. Klaar om te creëren.

Ik open een nieuwe template, speel wat in. Ga naar de volgende track en daar speel ik weer wat in.

Nou komt de ellende: ik krijg het niet voor elkaar om via mijn fantom alles terug af te spelen wat ik in Homestudio heb gemaakt.

Hier is wat ik heb gedaan:

Open new - MIDI only (een nieuw project wordt geopend met 16 tracks)

kies als output mijn fantom, zet channel op 1 , kies bij patch de huis-tuin-en-keuken piano en "arm" de track (de "r" bij de track)

Neem een stukje op

Zet de arm op de eerste track uit. Vervolgens ga ik naar de tweede track. Daar kies ik als channel 2. Zet de patch op tubular bells (lekker groot verschil) , arm wederom de track en record weer een stukje.

stop met opnemen en disarm de track. Speel het gereutel af.

Resultaat:

A) Ik hoor allebij dezelfde instrumenten (en bends die in track 1 zitten komen ook terug in track 2)
B) Een track hoor ik helemaal niet, de ander normaal.

Als ik een nummer open wat al als voorbeeld erbij zit, krijg ik de vraag of ik specifieke gegevens naar mijn fantom wil sturen. Doe ik dat niet, dan is ook die track fout. Heropen ik em en zeg ik dat ie de gegevens mag oversturen werkt alles als een tiet.

Opvallend detail: een vriend zit continu te rammen op de knoppen, en het viel op dat als de gegevens zijn overgesmeten alle instrumenten van het nummer onder 1 toets zitten (dus speel een C4 en je hoort een C4 op een piano, brass, een drum enz enz..

Ik weet zeker dat het antwoord ontzettend eenvoudig is, maar ik krijg et niet gevonden en de manual van HomeStudio is ook niet geweldig. Ik zit te branden om te gaan opnemen dus alsjeblieft.....

HEEEEEEEEEEELLLPPP!!!

Ik ben u dankbaar tot aan het einde der dagen :)

Ok, na 2 dagen ploeteren, zoeken en vloeken heb ik eigenhandig het antwoord weten te vinden. Jammer dat niemand op de drie fora waar ik mijn vraag heb gesteld mij wist te helpen, Blijkbaar is de vraag toch niet zo makkelijk als ik dacht. Om het voor de volgende die hetzelfde probleem heeft te vergemakkelijken, hierbij t antwoord:

blijkt dus dat t keyboard persé op performance moet staan om alle channels goed te kunnen gebruiken. Da was t probleem. Ander ding wat je dan ook moet onthouden is dat je, als je verder nix veranderd, er meerdere instrumenten onder je toetsen zitten. Dit kun je voorkomen door op het keyboard het juiste kanaal te selecteren (staat in homestudio de piano op channel 3 , dan moet je op je keyboard channel 3 kiezen om de piano te horen) . De input zet ik zelf ook altijd op alleen dat specifieke channel en niet omni, maar dat is op zich een vrije keuze ;)

Back