microwave owners vraagje

chielos

...
als MW owners hebben jullie vast nog wel meer synths in jullie bezit neem ik aan.
zelf heb ik ernaast nog een bassline (en een pulse, maar die heb ik pas net en nog niet vaak gebruikt). wat is in jullie oren qua klank een fantastische combi met de MW?
ik heb verschillende synths gehad die op de een of andere manier "vloekten" met de MW en deze zijn er dus ook onherroepelijk weer uit gegaan! de MW en ik zijn gewoon :luv:
ik zoek dus een leuke aanvulling, de pulse klinkt goed maar ik ben niet zo'n fan van de bedieningsstructuur. was waldorf nou niet failliet gegaan en hadden ze een pulse xt gemaakt had ik de ideale combi!!!

mijn vraag is dus:
wat is volgens jullie een goede combi qua klank en heeft een fijne interface cq veel knoppen?

Je kan er naar mijn mening het beste een analoogje bijkopen.
Die Pulse heb ik er ook bij ... en een prophet 600.

Perfect trio naar mijn mening.

Groet Glenn

Ik zou die Pulse eerst eens wat meer gaan gebruiken voordat je er nog iets bijkoopt. Een pulse is een synth die veel meer kan dan je aanvankelijk zou denken.

Kwa sound vind ik de microwave altijd wel lekker liggen met een Access Virus. Geen idee waarom eigenlijk.

Denk dat je erop moet letten dat je geen 2 moddervette synths in 1 nummer wilt gaan mixen. Een Pulse is vrij dik en een mirowave vaak redelijk dunnig (hoeft niet natuurlijk). Dat is gewoon vrij makkelijk samen te gooien.

Ik denk dat je de microwave idd wel aardig met analoge bakken kunt combineren....of een goeie VA.

Maar je geeft verder niet aan welke synths je dan al gehad hebt.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zou die Pulse eerst eens wat meer gaan gebruiken voordat je er nog iets bijkoopt. Een pulse is een synth die veel meer kan dan je aanvankelijk zou denken.

Kwa sound vind ik de microwave altijd wel lekker liggen met een Access Virus. Geen idee waarom eigenlijk.

Denk dat je erop moet letten dat je geen 2 moddervette synths in 1 nummer wilt gaan mixen. Een Pulse is vrij dik en een mirowave vaak redelijk dunnig (hoeft niet natuurlijk). Dat is gewoon vrij makkelijk samen te gooien.

Ik denk dat je de microwave idd wel aardig met analoge bakken kunt combineren....of een goeie VA.

Maar je geeft verder niet aan welke synths je dan al gehad hebt.

Een MicroWave I is niet echt dun.....om welke gaat het eigenlijk?

Origineel geplaatst door bikkel
Een MicroWave I is niet echt dun.....om welke gaat het eigenlijk?

Microwave 2/XT is ook niet echt dun maar ik doelde meer op het soort geluiden dat je goed met een microwave kunt maken.

Het analoge filter in de MWI zal ongetwijfeld wat vetter klinken maar da's niet echt wat ik met dik bedoel.

heej thnx voor alle antwoorden mensen

ik heb een MW xt.
en wat ik erbij gehad heb. niet zo heel erg veel, een micromodular en een oberheim matrix 1000 (en een rm1x maar die gebruik ik eigenlijk nooit als synth).
die pulse heb ik verkregen via een voor mij toen aantrekkelijke ruil. ik vind de synth qua klank idd erg lekker. alleen, zoals ik al zei, vind ik het erg jammer dat daar geen xt versie van is gemaakt! ik zoek eigenlijk iets met meer knoppen maar misschien moet ik er ook gewoon nog aan wennen, thnx acid!
ik denk datie nog even blijft.

uit de xt haal IK inderdaad voornamelijk wat dunnere sounds. veel lange en bizzarre pads, strings en leuke fx.

Ik was nieuwsgierig naar hoe in het nummer "Into the void" van Nine Inch Nails die baslijn die door het hele nummer loopt gemaakt was. Ik dacht altijd dat het een Matrix synth was. Maar wat blijkt? Het is een gitaar door een Microwave XT filter. Dit is een quote gevonden in een Keyboard magazine intervieuw met Charlie Clouser:
"The pulsing synth-type line that runs throughout 'Into the Void' is Trent playing guitar through the MicroWave XT's filter inputs"
Klinkt die filter dan echt zo bruut?

Origineel geplaatst door Yoonchi
Ik was nieuwsgierig naar hoe in het nummer "Into the void" van Nine Inch Nails die baslijn die door het hele nummer loopt gemaakt was. Ik dacht altijd dat het een Matrix synth was. Maar wat blijkt? Het is een gitaar door een Microwave XT filter. Dit is een quote gevonden in een Keyboard magazine intervieuw met Charlie Clouser:

IK denk dat er een wat exotischer filtertype is gehanteerd zoals sin(x) of waveshaper ofzo.

Ik gebruik de MW XT nu vaak samen met een micromodular trouwens....echt een supercombi vind ikzelf!

Ik gebruik de Microwave I eigenlijk met alles. Waarom zou hij ergens niet bij passen?

Ik ga zelf binnenkort een PAiA modulartje erbij halen (paia.com). Om de drones die ik nu uit m'n XT haal wat dikker en voller te maken (dus de sounds uit mn XT layeren met simpelere maar volle, analoge sounds uit de PAiA).

Origineel geplaatst door Yoonchi

Die filter klinkt bruter dan Jeffrey Dahmer. Vooral de waveshape-filter kan in combinatie met een goede wavetable echt enorm scheuren, da's soms echt niet leuk meer. Je hebt sowieso wel veel goede filter-modellen behalve de lp/hp/bp op een Mwave (XT).

Ik begrijp alleen nog niet hoe je een extern signaal door de filters van je XT haalt. Wat ik nu doe is het signaal met (mono) jack aansluiten op m'n XT, het 'External' level op max zetten in de mixer, de input gain nog wat omhoogschroeven in het global-menu en dan een midi-signaal naar de XT sturen zodat de 'gate' open gaat. Maar ik hoor helemaal niks!? Volgens mij hoort het zo toch echt te werken... heeft iemand een tip voor me?

Origineel geplaatst door ez`
Ik begrijp alleen nog niet hoe je een extern signaal door de filters van je XT haalt. Wat ik nu doe is het signaal met (mono) jack aansluiten op m'n XT, het 'External' level op max zetten in de mixer, de input gain nog wat omhoogschroeven in het global-menu en dan een midi-signaal naar de XT sturen zodat de 'gate' open gaat. Maar ik hoor helemaal niks!? Volgens mij hoort het zo toch echt te werken... heeft iemand een tip voor me?

Mmmm das raar ... naar mijn idee doe ik het ook altijd zo !?

Back