Origineel geplaatst door fuse
Mooi uitgelegd Ytse.
Die waves compressors fokken idd teveel met de bas en het stereobeeld klapt ook in.
De renaissance compressor nog het minst.
Maar de C4 is een multiband compressor. Da's heel wat anders IMHO.
En Trueverb is wel OK. Maar mist gewoon dat sprankelend hoog wat ik mooi vind aan verbs.
UAD vind ik in de meeste gevallen wel beter hoor. Iig niet zo klinisch.
PSP maakt ook goeie compressors.
URS heb ik nog niet gehoord maar ken hun EQ plugins wel en ben daar zwaar van onder de indruk.
En qua prijs/prestatie steekt Voxengo nog met kop en schouders boven de rest uit.
voxengo, als je professioneel wil werken moet je daar dus al niet mee beginnen he
waves compressors 'fokken teveel op'? wat een zever. De c4 boost je sound net zoveel je zelf wilt, en het belangrijkse: je geluidskwaliteit bijft hoog. en het is net DAAR waar alle anderen het laten afweten.
Het maakt niet uit hoe goed je compressor 'lijkt' te klinken, als je hem op 24bit door je mixer laat lopen moet je kwaliteit hoog zijn, en de waves is tot nu toe veruit de hoogst kwalitatief klinkende compressor (voor de andere plugs juist hetzelfde) die ik ken.
het is DAAR dat de waves de andere veruit overtreft en ook DAAR dat je 1000 en zoveel euro voor betaald, en dus ook DAAROM dat hij dat geld zeker en vast waard is.
en als je dan toch vindt dat je te weinig bass hebt zet je er toch gewoon de maxx bass op zeker, komt in hetzelfde pakketje.