goede soft Compressor

Origineel geplaatst door fuse
Mooi uitgelegd Ytse.
Die waves compressors fokken idd teveel met de bas en het stereobeeld klapt ook in.
De renaissance compressor nog het minst.

Maar de C4 is een multiband compressor. Da's heel wat anders IMHO.

En Trueverb is wel OK. Maar mist gewoon dat sprankelend hoog wat ik mooi vind aan verbs.

UAD vind ik in de meeste gevallen wel beter hoor. Iig niet zo klinisch.
PSP maakt ook goeie compressors.
URS heb ik nog niet gehoord maar ken hun EQ plugins wel en ben daar zwaar van onder de indruk.
En qua prijs/prestatie steekt Voxengo nog met kop en schouders boven de rest uit.

voxengo, als je professioneel wil werken moet je daar dus al niet mee beginnen he :gaap:

waves compressors 'fokken teveel op'? wat een zever. De c4 boost je sound net zoveel je zelf wilt, en het belangrijkse: je geluidskwaliteit bijft hoog. en het is net DAAR waar alle anderen het laten afweten.
Het maakt niet uit hoe goed je compressor 'lijkt' te klinken, als je hem op 24bit door je mixer laat lopen moet je kwaliteit hoog zijn, en de waves is tot nu toe veruit de hoogst kwalitatief klinkende compressor (voor de andere plugs juist hetzelfde) die ik ken.
het is DAAR dat de waves de andere veruit overtreft en ook DAAR dat je 1000 en zoveel euro voor betaald, en dus ook DAAROM dat hij dat geld zeker en vast waard is.

en als je dan toch vindt dat je te weinig bass hebt zet je er toch gewoon de maxx bass op zeker, komt in hetzelfde pakketje.

Dude, jij vraagt ons wat wij vinden. Dat zeggen we dus.
En als jij een andere mening hebt ook goed.

Ik vind Voxengo beter dan Waves. Maar da's mijn smaak.
Jij koopt Waves en bent daar gelukkig mee, mooi toch. Hoe meer gelukkige mensen hoe beter.

Maar Voxengo niet professioneel vinden is weer van een hele andere orde. Dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op.

Origineel geplaatst door Brice
..<knip..
24bit:stupid
...<knip>

soms werkt n lofi crunchy hardware sound ook wel hoor *D

..t is maar net wat voor n sound je zoekt, daarom is er geen beste

Origineel geplaatst door fuse
Dude, jij vraagt ons wat wij vinden. Dat zeggen we dus.
En als jij een andere mening hebt ook goed.

Ik vind Voxengo beter dan Waves. Maar da's mijn smaak.
Jij koopt Waves en bent daar gelukkig mee, mooi toch. Hoe meer gelukkige mensen hoe beter.

kgeef toch ook gewoon men mening, en kzeg er ineens bij waarom'k die van jouw zever vindt, prima toch :okdan:

en de voxengo...niet slecht maar zeker NIET dezelfde KWALITEIT als de waves.

maakt hem ook minder bruikbaar in grote producties, minder bruikbaar voor commercieel gebruik.

voor een live set, no problemo:dj:

OK, laat anders maar eens wat horen ooit als je iets met C4 gemaakt hebt.
Kunnen we eens zien wat jij onder kwaliteit verstaat. ;)

uhm....toevallig ben ik de laatste weekjes erg bezig geweest met de keuze welk software-pakket ik zou kiezen....daarbij heb ik verschillende dingen beluisterd en vergeleken,o.a. door enthousiasme van sommige mensen hier...:

- Uad : heel leuk,maar te weinig verschillende plug-ins ; teveel eq's en compressors...en om de boel op te warmen heb ik hardware,ik wil de software juist strak en analytisch kunnen bewerken...na een paar tests bij de muziekboer kwam ik tot de conclusie dat dit niks voor mij was...klonk allemaal aardig hoor,maar net niet spectaculair....en de plug-ins die mij interessant leken moesten er ook nog los bij gekocht worden...een beetje tegenvallend dus...
ook wordt ik een beetje moe van die 'analoog' uitziende GUI's ; vaak komt dat de gebruiksvriendelijkheid echt niet ten goede...

- Voxengo : goeie sound,maar veel waardeloze GUI's...en veel klachten van Cubase SX gebruikers (wat ik ook gebruik) over bugs...zal wel weer verholpen worden,maar goed,schrikt toch af...de geluidskwaliteit is absoluut goed,maar ik heb toch een beetje het gevoel dat er een paar goeie plug-ins zijn en de rest achterblijft...

- Waves (Gold bundle) : Tja...als laatste getest en dat had ik eerder moeten doen...alle plug-ins zijn bruikbaar en klinken strak en profesioneel....laat wat mij betreft de andere twee ver achter zich : vooral omdat de geluiden die je bewerkt met Waves spullen gewoon meteen goed in de mix liggen...
bovendien werkt alles zeer logisch en is direct begrijpbaar wat je doet,in tegenstelling tot enkele Voxengo spullen...
de EQ's zijn erg goed ; serieus,daar kunnen die anderen echt niet aan tippen...de C4 is gruwelijk gewoon....Maxxbass ontzettend handig...

conclusies :

- ik begrijp de Uad hype niet helemaal....
- ik vind dat Voxengo teveel speelgoed heeft tussen een paar zeer goede plug-ins...
- ik heb de Waves Gold bundle besteld...;)

tja...en eigenlijk slaat dit verhaal nergens op,want het ging me niet echt om compressors...maar ja,ff on-topic : vond de C4 veel prettiger werken als de Soniformer...maar beiden klonken goed...

Laatst gewijzigd:
Ik kan me volledig vinden in de post van dione, denk er net hetzelfde over.

en voor dat posten van een plaatje...ik lig onder bescherming door sabam, dus het zou wel zeer dom zijn om dan men plaatjes op deze manier de wereld in te sturen.

binnenkort bij de betere platenhandelaar ;)

Goedkopere plug ins beter? geef me een voorbeeld van een plug onder de 1000$ beter dan de waves, kben eens benieuwd. En zeg niet de uad, die hebk geprobeerd...komt niet in de buurt man, komt niet in de buurt.

Gefeliciteerd met je Waves-bundle.
Ik heb Waves ook gehad, maar ik vind persoonlijk de UAD weer veel beter.

Smaken verschillen zullen we maar zeggen....

Ook niet 10 seconden als 'teaser'? Als ze daar al moeilijk over gaan doen lijkt me sterk.
Of anders een nummer wat wel leuk klinkt maar niet gereleased zal gaan worden?

En die smaak.
Ik heb al wat langer met diverse plugins gewerkt en merk dat soms de verschillen toch wat genuanceerder liggen dan ze lijken. Als je bijv de GUI van Voxengo k met p vindt kun je er best wel aan wennen als je even doorbijt. Het is immers het resultaat wat geldt vind ik zelf.
En in dagelijks gebruik beide varianten gaat A/B'en met elkaar krijg je toch meer inzicht in de verschillen. En wat dat betreft ben ik misschien ook te verwend, maar dat vind ik helemaal niet erg.
Het incorrect met die plugins omgaan heeft altijd nog veel meer negatieve invloed dat die verschilletjes.

Origineel geplaatst door trigg

En de Nomad Factory Blue Tubes bundle is zelfs weer beter dan dat...
uitstekende buizen compressor emulatie.

Dat ligt er aan welke plug-ins...qua compressie heb ik veel betere hardware (Focusrite,Drawmer,FMR,Presonus)...qua reverb ook (Lexicon,TC)....dan ga je kijken welke assortiment het breedst is en dan heb je voor ongeveer dezelfde prijs Uad (met voor mij veels te veel onnodige plug-ins) en Waves...en die laatste heeft dan weer plug-ins die mij meer aanspreken...(pitchshifter,mondo,enigma) met als bonus,en laten we dat niet ontkennen,industrie-standaard eq,limiter en compressie...

Maar als ik meer in de PC zou willen doen (mastering) dan zou ik eerder voor Voxengo gaan dan voor Uad...(mastering pakketje 260 dollar)....

Ik denk dat de geluidskwaliteit van alle pakketten elkaar nauwelijks (alhoewel ik persoonlijk Waves net iets helderder en strakker vond klinken als al het andere wat ik getest heb...) ontloopt,dan ga je kijken naar wat je het prettigste vind werken....

Origineel geplaatst door Kat Yidaki

en die heb ik dan weer niet getest,maar ja...buizen-emulatie in de PC wordt ik niet warm van..:D

Origineel geplaatst door dione

ook wordt ik een beetje moe van die 'analoog' uitziende GUI's ; vaak komt dat de gebruiksvriendelijkheid echt niet ten goede...

Persoonlijk vind ik de UAD plugins de gemakkelijkst te gebruiken plugins. Die plate reverb klinkt fantastisch en de compressors mogen er ook wel zijn.

Waves is duur denk ik , vaak iets moeilijkere interfaces en qua klank en moddeling staan ze toch niet zo ver als UAD IMO . Met de RenEQ werkte ik wel graag.

UAD komt trouwens ook met een multiband compressor plugin uit.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki

hahaha..... ff oren laten uitspuiten? :luv:

voxengo, als je professioneel wil werken moet je daar dus al niet mee beginnen he :gaap:

waves compressors 'fokken teveel op'? wat een zever. De c4 boost je sound net zoveel je zelf wilt, en het belangrijkse: je geluidskwaliteit bijft hoog. en het is net DAAR waar alle anderen het laten afweten.
Het maakt niet uit hoe goed je compressor 'lijkt' te klinken, als je hem op 24bit door je mixer laat lopen moet je kwaliteit hoog zijn, en de waves is tot nu toe veruit de hoogst kwalitatief klinkende compressor (voor de andere plugs juist hetzelfde) die ik ken.
het is DAAR dat de waves de andere veruit overtreft en ook DAAR dat je 1000 en zoveel euro voor betaald, en dus ook DAAROM dat hij dat geld zeker en vast waard is.

en als je dan toch vindt dat je te weinig bass hebt zet je er toch gewoon de maxx bass op zeker, komt in hetzelfde pakketje.

zeg .. je discusseert niet veel he ? of wel ?
weleens van steekhoudende argumenten gehoord ?

this is just another simple ass opinion ! a pro knows better !

Origineel geplaatst door dione
Maar als ik meer in de PC zou willen doen (mastering) dan zou ik eerder voor Voxengo gaan dan voor Uad...(mastering pakketje 260 dollar)....

Voxengo is idd goedkoper, maar een extra voordeel van de UAD vind ik dattie op een aparte DSP-kaart draait
en dat de plugs geen cpu power gebruiken!

Voxengo is idd goedkoper, maar een extra voordeel van de UAD vind ik dattie op een aparte DSP-kaart draait
en dat de plugs geen cpu power gebruiken!

dat is inderdaad lekker....maar aangezien je mastering meestal toch in Wavelab of Soundforge doet,helpt het daar niet echt...de enige reden zou dan zijn voor de reverbs...en die doe ik liever hardware of als het echt in software moet met SIR (en die is gratis) of in Kontakt zelf...

en wat ik nu getest heb met Waves ; zoveel CPU kost dat nou ook niet...

Hee fuse ,

Op pagina 2 heb ik een reply gedaan op je post met een serieuze vraag, zou je daar nog even naar willen kijken? Ik ben benieuwd naar wat JIJ daarop te zeggen hebt, omdat je veel blijkt te weten van compressie en mastering.

Groeten, Maurice :geslaagd:

Origineel geplaatst door MadR
zeg .. je discusseert niet veel he ? of wel ?
weleens van steekhoudende argumenten gehoord ?

this is just another simple ass opinion ! a pro knows better !

ok whatever:Z

nog even inpikken op het onderwerp: de waves klinkt zoals dione aangeeft gewoon net dat ietsje helderder en zuiverder, je sound komt er tenminste BETER uit dan wanneer je geen plug in gebruik, iets wat je van veel andere plugs tegenwoordig niet altijd kan zeggen:r

voor verdere vragen richt je je maar tot FUSE, volgens maurice duidelijk de enige échte referentie als het op mastering aankomt 8o)

Back